Toon posts:

Advies externe videokaart i.v.m. derde scherm voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort twee Philips 220SW schermen aangeschaft. Ik wil deze graag aansluiten op mijn laptop, maar natuurlijk wil dat niet lukken. Ik wil dus in totaal drie schermen (of in ieder geval de twee externe schermen).

Ik heb een Pavilion met maar 1 HDMI poort en verder helemaal niets.

Op dit moment heb ik dus:

Pavilion -> HDMI naar VGA -> VGA splitter -> De twee schermen.

Uiteraard kom ik er (te laat) achter dat de schermen allebei het zelfde beeld binnen krijgen.

Na een tijdje Googelen begrijp ik dat er maar één oplossing is? Een extra videokaart.
Dit zal wel een externe videokaart moeten zijn (via usb?) want in de laptop zelf is geen plaats. Kunnen jullie mij advies geven voor een goedkope maar wel goede videokaart? De schermen hebben geen hoge resolutie dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Als jullie een alternatief weten, dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Johnny.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Uhm, Matrox DualHead2Go of TripleHead2Go misschien?

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 31-10-2015 15:12 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:14
Externe videokaarten gaat alleen als je laptop een tunderbolt poort heeft of een vorm van externe PCIE/PCI bus.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Er zijn ook USB video adapters hoor.

Is alleen heel erg afhankelijk van je doel of het interessant is. Gamen gaat dan vanzelfsprekend niet lukken. Maar wat office werk is geen probleem.

Dus wat wil je er mee gaan doen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

justahuman schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:12:
Externe videokaarten gaat alleen als je laptop een tunderbolt poort heeft of een vorm van externe PCIE/PCI bus.
Ohh er zijn echt wel oplossingen hoor.
USB videokaarten bestaan ook, maar zijn niet vooruit te branden. Da's echt diashow materiaal.

Wat wel kan, is een PCIe extender gebruiken.
Laptops hebben soms nog wel eens een ExpressCard slot opzij zitten. Dat is hotpluggable PCIe.
En soms zit er een extra MiniPCIe slot onder een kapje aan de onderkant.

Er bestaan extenders die gebruik maken van deze aansluitingen om een videokaart buiten de laptop op een riser te zetten.

Aanschouw! :P

• justahuman
McKaamos schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:15:
[...]
En soms zit er een extra MiniPCIe slot onder een kapje aan de onderkant.
Dat klopt idd maar dat maakt de laptop niet echt portable :), en zo'n Matrox DualHead2Go kastje heeft eigelijk alleen nut als je een modern genoeg versie van displayport hebt zodat je die kan splitsen.

Maar gezien die niet op de laptop aanwezig is vallen alle displayport hacks ook af, zoals een displayport hub.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

justahuman schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:24:
[...]

Dat klopt idd maar dat maakt de laptop niet echt portable :), en zo'n Matrox DualHead2Go kastje heeft eigelijk alleen nut als je een modern genoeg versie van displayport hebt zodat je die kan splitsen.

Maar gezien die niet op de laptop aanwezig is vallen alle displayport hacks ook af, zoals een displayport hub.
Je kan ook ExpressCard gebruiken. Dat zit gewoon aan de zijkant van sommige laptops. Letterlijk net als PCMCIA.
Er zijn ook nog wel andere oplossingen zodat je een MiniPCIe zo weer los kan trekken, dus even creatief doen en dan is de laptop gewoon weer portable.

En DualHead2Go is in een tal van smaken te krijgen. Niet alleen maar met DP er op, en HDMI is ook gewoon om te zetten naar DP. Dus das niet echt een issue. Hooguit dat je een adaptertje extra moet halen.
Wat wel klopt is dat er van de DH2Go geen model is met native HDMI output. Echter, HDMI is exact gelijk aan DVI-D maar met toegevoegd audiokanaal en een extra kanaal voor andere opties zoals CEC en Ethernet.
Voor normale PC monitoren zijn de extra's niet nodig, dus het is letterlijk een kwestie van een passende kabel of een adapterstekkertje.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:22
Wat voor HP heb je exact?

• justahuman
McKaamos schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:29:
[...]
En DualHead2Go is in een tal van smaken te krijgen. Niet alleen maar met DP er op, en HDMI is ook gewoon om te zetten naar DP. Dus das niet echt een issue. Hooguit dat je een adaptertje extra moet halen.
Wat wel klopt is dat er van de DH2Go geen model is met native HDMI output. Echter, HDMI is exact gelijk aan DVI-D maar met toegevoegd audiokanaal en een extra kanaal voor andere opties zoals CEC en Ethernet.
Al ga je met 2x 1080p naast elkaar wel hard tegen hdmi limitaties aanlopen.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst erg bedankt voor de snelle reacties allemaal!
McKaamos schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:12:
Uhm, Matrox DualHead2Go of TripleHead2Go misschien?
Klopt, deze kastjes lijken redelijk goed te werken. Ik denk dat ik deze ga kopen: Dualhead2Go D2G-A2A-IF 1x VGA + 2x VGA Analog.

Zou het daarmee lukken denk je?
Ik heb een HP Pavilion 15-P241ND. Waar ik achteraf veel spijt van heb, maar dat ter zijde.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:35:
Allereerst erg bedankt voor de snelle reacties allemaal!

[...]

Klopt, deze kastjes lijken redelijk goed te werken. Ik denk dat ik deze ga kopen: Dualhead2Go D2G-A2A-IF 1x VGA + 2x VGA Analog.

Zou het daarmee lukken denk je?

[...]

Ik heb een HP Pavilion 15-P241ND. Waar ik achteraf veel spijt van heb, maar dat ter zijde.
Als je VGA hebt (of van HDMI kan omzetten) op de laptop, en VGA hebt op de monitoren, moet dat gaan werken, ja :)

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:50:
[...]

Als je VGA hebt (of van HDMI kan omzetten) op de laptop, en VGA hebt op de monitoren, moet dat gaan werken, ja :)
Super! Heb inderdaad een HDMI naar VGA omvormer en schermen zelf zijn VGA!

Hartelijk dank voor de hulp! _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1