Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik wil Privateinternetaccess aanschaffen, maar daarvoor moet je router deze specificaties hebben:
Hij moet VPN-diensten voor consumenten ondersteunen, onder andere: OpenVPN, PPTP en L2TP.

Mijn vraag is of de TP-LINK TL-WR1043ND - Wireless N300 Gigabit Router - 300 Mbps dit ondersteund zodat ik anoniem op het internet kan surfen oOo ?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Download de handleiding en kijk of er Passthrough op zit voor PPTP en L2TP?
OpenVPN en pretty much alle andere VPN protocollen hebben dat niet nodig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je router moet het niet ondersteunen, je kunt ook vanaf één of meerdere machines vanuit het OS of met een third-party tool een VPN-verbinding opzetten. Sommige routers (de meeste HTK-modellen met NA(P)T) kunnen dergelijke VPN-verbindingen wel al dan niet opzettelijk blokkeren, door de werking van de betreffende VPN-protocollen.

De handleiding vermeldt behalve VPN Passthrough niets over VPN, dus een VPN-verbinding opbouwen vanaf je router die geldt voor enkele of alle apparaten op je netwerk zit niet ingebakken.

Gelukkig ondersteunt DD-WRT het model wel, zodat je vanuit DD-WRT een al dan niet permanente VPN-verbinding kunt opzetten.

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 31-10-2015 15:13 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

CodeCaster schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:06:
Je router moet het niet ondersteunen, je kunt ook vanaf één of meerdere machines vanuit het OS of met een third-party tool een VPN-verbinding opzetten. Sommige routers kunnen dergelijke VPN-verbindingen wel al dan niet opzettelijk blokkeren.

De handleiding vermeldt behalve VPN Passthrough niets over VPN, dus een VPN-verbinding opbouwen vanaf je router die geldt voor enkele of alle apparaten op je netwerk zit niet ingebakken.

Gelukkig ondersteunt het model wel DD-WRT, waarin deze functionaliteit wel zit.
L2TP heeft wel degelijk ondersteuning op de router nodig, namelijk de passthrough functie.
Dat protocol fucked namelijk met de source/destination ports waardoor er geen NAT-table match is en je packets niet aankomen.

Edit: en ja, das verder geen clientfunctionaliteit, maar dan mag je ook wel een flinke router kopen volgens mij.
Of idd met custom firmware, zoals DDWRT, aan de slag.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 31-10-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

McKaamos schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:09:
[...]

L2TP heeft wel degelijk ondersteuning op de router nodig, namelijk de passthrough functie.
Dat protocol fucked namelijk met de source/destination ports waardoor er geen NAT-table match is en je packets niet aankomen.
Volgens mij vermeld ik dat in de laatste zin van de eerste alinea, alleen niet zo expliciet. :) Ik heb m'n post bewerkt, bedankt voor de opmerking.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 31-10-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

CodeCaster schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:10:
[...]

Volgens mij vermeld ik dat in de laatste zin van de eerste alinea, alleen niet zo expliciet. :)
Mi scusi, idd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik heb echt totaal geen verstand van routers en computers, zou iemand mij kunnen vertellen of deze privateinternetacces: https://nld.privateinternetaccess.com/pages/buy-vpn/ met mijn router werkt als ik mij hierop abonneer?

Of moet ik nu een VPN-verbinding op gaan zetten? Hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt gewoon vanuit Windows met hun VPN-netwerk verbinden, je router ondersteunt dat ook middels L2TP/IPSec Passthrough.

Je router ondersteunt niet out-of-the-box dat al het internetverkeer vanaf jouw netwerk via de VPN verloopt. Er zit geen VPN-client ingebouwd in de firmware. Je zal de VPN-verbinding per client-apparaat (iedere PC, smartphone, enzovoorts) moeten instellen, of dus DD-WRT installeren op je router.

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 31-10-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt.
Maar via Windows met het VPN-netwerk verbinden kan denk ik niet met smartphones?

Hoe kan ik DD-WRT installeren op de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:20:
Oké bedankt.
Maar via Windows met het VPN-netwerk verbinden kan denk ik niet met smartphones?
Ook smartphones worden gewoon ondersteund.
Hoe kan ik DD-WRT installeren op de router?
Dat gaat niet samen met je vorige reactie:
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:14:
Ik heb echt totaal geen verstand van routers en computers
Met name:
Installing DD-WRT on a router in most cases is almost as simple as installing a program onto your computer. However, doing it incorrectly can leave you with a router that you have to throw away.

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 31-10-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha oké bedankt voor je hulp.
Dus als ik de informatie opvolg die ik via de link krijg moet het gewoon werken denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:49
Ik zou er niet aan beginnen. Maar je weet zelf het beste hoeveel kennis je hebt en of je een router kan missen. Bij mij ging het mis overigens.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1