Lijnen in scherm. Scherm, kabel of moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• mitch2kbe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-08-2025
Hallo,

ik ben bezig met een laptop te herstellen. In het scherm zitten 2 strepen. Ik vraag me echter af wat er aan de oorzaak ligt. Een slechte kabel, scherm zelf defect, of moederbord defect.

Ik heb het scherm er al uit gehad, connectors schoon gemaakt, kabel nagekeken op beschadigingen, alles OK.
Probleem is dat ik niet direct een scherm/kabel heb liggen om te testen, en ik het sowieso eerst zal moeten bestellen.

Iemand een tip hoe ik het beste kan bepalen wat er defect is?

Foto's zijn hier te vinden: http://imgur.com/a/utqHJ

Thanks!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Lijkt op het scherm, probeer eens heel voorzichtig tijdens het aanstaan van de laptop het scherm iets te buigen, soms wil het voorkomen dat de lijnen dan wegspringen en zodra je het loslaat weer terug komt, in dat geval is het zeker je scherm.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• mitch2kbe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-08-2025
rikadoo schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:17:
Lijkt op het scherm, probeer eens heel voorzichtig tijdens het aanstaan van de laptop het scherm iets te buigen, soms wil het voorkomen dat de lijnen dan wegspringen en zodra je het loslaat weer terug komt, in dat geval is het zeker je scherm.
Heb ik geprobeerd, maar doet niets. Ik heb ook alle flatkabels achteraan het scherm nagekeken, maar die lijken allemaal ok

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kan je de laptop ook eens verbinden met een extern scherm toevallig? Hierdoor wordt het scherm soms weer 'normaal' of is het ook te zien op het externe scherm (tv of monitor). Het lijkt overigens alsof het scherm kaduk is maar dit is erg lastig troubleshooten altijd..

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
mitch2kbe schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:12:
[...]

Heb ik geprobeerd, maar doet niets. Ik heb ook alle flatkabels achteraan het scherm nagekeken, maar die lijken allemaal ok
Hmke, heb je toevallig een tv waar je hem op kan aansluiten via HDMI, of VGA?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850