Ik heb sinds enige tijd de Samsung NX1, wat me hierbij opvalt is dat ondanks dat hier echt een heel mooi plaatje uit komt, het beeld bij bewegingen er op de een of andere manier een beetje hakkelig uit ziet, lijkt alsof je duidelijk kan zien dat het beeld uit (25) losse frames is opgebouwd inplaats van een vloeiend geheel.
als voorbeeld (met de NX1) de tilt beweging in de onderstaande video
YouTube: Samsung NX1- A Day In Boston (4k)
ondanks dat de beweging vrij langzaam is, zie je toch dat het beeld een beetje stottert, het kijkt niet lekker voeiend weg.
Dit is mij bij veel andere camera's waar ik mee draai nooit opgevallen/voorgekomen, als voorbeeld bijvoorbeeld DSLR's van Canon , Canon C300/C100 Sony fs7/700 enz.. (allen trouwens op 25p)
De video hierboven is met een framerate van 30 en een shutter van 60 opgenomen.
Ik zelf heb nu ook testjes gedraaid met diverse sluitertijden (alles op een framerate van 25) maar hoe hoog of laag de shutter ook staat, bij beweging blijft het beeld niet lekker wegkijken.
Weten jullie misschien waar dit aan kan liggen en of dit op te lossen is?
            als voorbeeld (met de NX1) de tilt beweging in de onderstaande video
YouTube: Samsung NX1- A Day In Boston (4k)
ondanks dat de beweging vrij langzaam is, zie je toch dat het beeld een beetje stottert, het kijkt niet lekker voeiend weg.
Dit is mij bij veel andere camera's waar ik mee draai nooit opgevallen/voorgekomen, als voorbeeld bijvoorbeeld DSLR's van Canon , Canon C300/C100 Sony fs7/700 enz.. (allen trouwens op 25p)
De video hierboven is met een framerate van 30 en een shutter van 60 opgenomen.
Ik zelf heb nu ook testjes gedraaid met diverse sluitertijden (alles op een framerate van 25) maar hoe hoog of laag de shutter ook staat, bij beweging blijft het beeld niet lekker wegkijken.
Weten jullie misschien waar dit aan kan liggen en of dit op te lossen is?