Samsung G3 1TB Print doorgebrand bij 1e gebruik nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• Quekel
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
Hoi,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe PC :

i7 4970K
MSI Z97 Gaming 5
MSI GTX 960 4GB
Samsung EVO 850 SSD 500GB
8GB Hyperx Performance
Coolermaster 412S
Corsair HX620W ( Voeding had ik nog liggen 1 keer gebruikt )

Na het installeren van windows 7 en dergelijke drivers sluit ik de externe HD aan via de USB aan de voorzijde. Ik ben bezig met van alles en nog wat tot ik ineens een rare geur opmerk ( Brandend plastic )

De cover van de PC was nog open dus ik dacht dat het daar vanaf kwam! Ik sluit de PC af en merk later op dat de geur van de Externe Samsung Disk komt.
Ik haal de cover er van af en zie een zwarte brandvlek van een cm doornsee.

Ik vind het toch apart dat het doorbrand bij de 1e keer aansluiten op de nieuwe PC.
Heb een nieuwe voeding " Seasonic G-650 " besteld en die komt vandaag binnen.

• Quekel
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eRbnc8h.jpg

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:17
Ziet er naar uit dat je wel eens geluk zou kunnen hebben... Als de schijf eronder een sata-verbinding heeft kun je hem rechtstreeks aan de pc halen. Dat externe bordje is hoogstwaarschijnlijk een voedingsomzetter ofzo die het begeven heeft.

• Quekel
Ja klopt, onder was die een beetje schraal maar heb gelukkig alle data nog van de HD kunnen halen.

Nu is mijn vraag alleen of het aan de nieuwe PC ligt? Te sterke voeding ofzo? USB3?
Toch raar dat het eenmaal gebeurt bij eerste keer gebruik op nieuwe PC.

Normaal nooit problemen mee gehad..

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01 18:02
Quekel schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:32:
Heb een nieuwe voeding " Seasonic G-650 " besteld en die komt vandaag binnen.
Het lijkt me sterk dat het aan de voeding zou kunnen liggen.

Want de stroom gaat eerst van de voeding -> moederbord USB header -> kast voorzijde USB.
Daar hoort 5V uit te komen en kan via USB 3.0 tot 900 mA leveren. Anders zou er wel wat meer gefrituurd moeten worden dan alleen je externe HDD enclosure.

• Welke kast heb je?
• Had je de Samsung G3 Station op USB 2.0 of 3.0 op de kast voorzijde aangesloten?

Overigens is de Seasonic G-series 650W best wel overkill voor jouw build.

http://www.guru3d.com/art...0_gaming_oc_review,7.html
http://www.tomshardware.c...force-gtx-960,4038-8.html
GeForce GTX 960
On your average system the card requires you to have a 400 ~ 450 Watt power supply unit.

[ Voor 7% gewijzigd door Ketho op 01-11-2015 09:50 ]

• Quekel
• Welke kast heb je?
• Had je de Samsung G3 Station op USB 2.0 of 3.0 op de kast voorzijde aangesloten?
Sharkoon VS4-W
De voorzijde heeft 2 USB3 aansluitingen.
Overigens is de Seasonic G-series 650W best wel overkill voor jouw build.
Is dat gevaarlijk voor mijn componenten dan? Denk dat ik over een jaar of 2 toch mn videokaart ga upgraden, die zal dan denk ik meer vermogen eisen

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:14

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Nee niet gevaarlijk maar nu zit de voeding meestal zwaar onder zijn capaciteit te werken. Een nieuwe voeding kun je dan beter kopen als je een nieuwe kaart koopt.

Volgens mij heb je gewoon pech en heb je een slechte batch te pakken van de externe hdd. Hoe oud is deze nog?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Quekel schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:26:
Denk dat ik over een jaar of 2 toch mn videokaart ga upgraden, die zal dan denk ik meer vermogen eisen
Videokaarten worden met elke generatie zuiniger, dus die redenatie gaat niet op. 450W was in jouw geval meer dan genoeg geweest.

De Seasonic die je nu besteld hebt is qua vermogen sterk genoeg voor 2 970's :).

offtopic:
Ik hoop trouwens dat je deze pc niet als puur gamesysteem hebt aangeschaft ;)

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 01-11-2015 10:42 ]

• Quekel
Damic schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:38:
Nee niet gevaarlijk maar nu zit de voeding meestal zwaar onder zijn capaciteit te werken. Een nieuwe voeding kun je dan beter kopen als je een nieuwe kaart koopt.

Volgens mij heb je gewoon pech en heb je een slechte batch te pakken van de externe hdd. Hoe oud is deze nog?
Deze externe HD is al een aantal jaren oud, het kan inderdaad gewoon pech zijn.
Vond het alleen bizar bij het 1e gebruik van m'n nieuwe pc...

Heb hem sindsdien ook niet aangehad haha :) voordat er nog iets doorbrand

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:14

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

je kan de hdd gewoon in je pc steken en zo gebruiken of een nieuwe kastje voor gaan halen, maar dan zou ik opteren voor 1 met hdd en deze dan continu in je pc steken.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is de USB aan de voorkant intern wel goed aangesloten? Ik heb ooit een USB stick gemold omdat op de USB header op de moederbord de losse draadjes van de USB aansluiting verkeerd waren aangesloten.
Pagina: 1