SD Kaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ik heb een probleem met 2 sd kaarten. Ik heb een tablet gekocht met Windows 10 (MSI S100). Omdat deze maar 64gb geheugen heeft heb ik via ebay een sd kaart gekocht van 128gb.

http://www.ebay.com/itm/1...b36d00:g:FFsAAOSwyQtV5dxP

Ik heb eerst mijn muziek naar deze sd kaart gekopieerd. Dit ging al lastig want de helft van mijn muziek werd zonder problemen gekopieerd maar in de tweede helft van mijn muziek kreeg ik enkel lege mapjes terwijl hij wel net zo lang bezig was met kopiëren. Vervolgens heb ik via OneDrive alsnog mijn muziek op de sd kaart gekregen. Toen ik ook mijn documenten naar de sd kaart had gekopieerd leek alles goed te gaan. Tot de documenten een dag later vanzelf gewist waren. Ik had gelukkig nog een kopie op OneDrive maar vind het toch prettig mijn documenten ook lokaal te hebben. Mijn muziek werkte nog wel zoals het hoort. Daarna heb ik geprobeerd mijn sd kaart herstellen via windows maar dit werkt ook niet. Ik dacht dat het aan de sd kaart lag dus heb ik een nieuwe besteld namelijk:

http://www.ebay.com/itm/2...0cb438:g:zc4AAOSwo6lWL3ZT

Bij deze sd kaart gebeurde precies hetzelfde. Weten jullie waar dit aan kan liggen?

Groetjes Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Je hebt slechte/neppe kaartjes gekocht, daarom gebeurt dat. Je kan voor minder dan 10 euro geen 128GB SD-kaart verwachten, als ze hier in de winkels minimaal 5 keer zo duur zijn.

Als je per se 128GB wilt zal je toch echt wat meer moeten betalen, nu heb je 2x geld uitgegeven aan iets wat crap is en dat komt je toch uiteindelijk duur te staan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Simpel: die kaartjes zijn nep.
Een microSD kaartje van 128GB produceer je niet voor zo weinig geld. Jouw kaartjes hebben waarschijnlijk een "echte" capaciteit van 4GB of minder, en zijn met wat software aangepast zodat ze 128GB weergeven.

Met een programmatje genaamd H2testw kan je dit controleren, maar in dit geval is het wel vrij duidelijk wat er aan de hand is.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dankjulliewel vond het ook al vreemd dat het prijsverschil zo groot was dus had al een vermoeden maar had toch gehoopt dat het aan wat anders zou liggen. Dan ga ik er nu toch 1 in Nederland bestellen. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Wat op zich wel een mooie indicatie is, is dat de 'goedkope' Chinese webwinkels dergelijke kaartjes verkopen voor prijzen die vergelijkbaar zijn met die in Nederland. Dat geeft wel redelijk aan dat de prijzen in Nederland al absurd laag zijn, en dat het ook niet mogelijk is om er elders goedkoper aan de komen. Op zich ook niet raar: het is totaal niet interessant om een fabriek op te zetten om goedkope kaartjes te gaan maken, want dat heeft gigantische investeringen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zoals meerdere tweakers al zeggen zijn deze zo goed als nep, met dit tootlje kun je het uitsluiten en als die hiermee faalt dan is die zeker nep. Vaak bestaat zo`n kaartje uit 4 of 8GB echte gigabytes, de rest is via firmware manipulatie genept. Mocht je via paypal of creditcard betaald hebben zeker een claim indienen, en ook bij ebay een claim indienen, zulke gebruikers worden vaak heel snel benaderd of gebanned ban ebay.

http://www.heise.de/download/h2testw.html

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Als je een sd-kaart wilt gebruiken in een device moet je wel even kijken of dit device het ook ondersteunt, mijn laptop kan bijvoorbeeld niet meer dan 64gb aan.
Pagina: 1