Toon posts:

alternatief voor vloerstaanders (stereo)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik speel momenteel stereo in een ruimte (bureel) van 3m op 5,5m. Zowel high res als lp's op een versterker met volgende specs:

20 Hz – 20 kHz, THD < 1.0%,
8Ω: 2 x 75 W

20 Hz – 20 kHz, THD < 1.0%,
4Ω: 2 x 110 W

Momenteel speel ik met Teufel Ultima's 40 mk2, super speakers voor het geld maar zorgen voor te veel bass voor de ruimte vrees ik... zeker als ik het volume wat opkrik.

Zijn er al alternatieve die ik moet beluisteren? Ik hou wel van wat bass :)

Een monitor speaker van 4?Ω die niet moeten onderdoen voor mijn vloerstaanders?

Dank! :)

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:42

RnB

Heb je al naar stevige boekenplank modellen gekeken?
Mijn kleine B&W 686 S2 produceerde een prima laag in mijn voormalige studio van 24m2, ga je een stap hoger (685 S2 of soortgelijke boekenplank modellen), krijg je uiteraard meer laag.

Verwijderd

Hoe staan je speakers opgesteld t.o.v. de muur? Waarschijnlijk ligt daar je probleem. Of je kunt ook je basrelexpoort dempen. Even googlen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2015 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ze staan een 20 à 30 cm van de muur. Beide of een basreflexpoort dempen?

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-01 10:46

Hokkie

Hello

Probeer ze eens minimaal 50cm van de muur te plaatsen en ga zelf ook wat vrijer in de ruimte zitten (dus niet met je rug tegen een achterwand. Probeer wel een denkbeeldige gelijkbenige driehoek te creëren. Afstand tussen de luidsprekers ongeveer gelijk aan luisterafstand.

Daarnaast kun je nog denken aan gordijnen, vloerkleed, etc.

Akoestiek is voor 90% van de gevallen hier het probleem.

Baspoorten dichten is een optie, maar niet ideaal. Ze zitten er niet voor niets op.

EDIT: Beide luidsprekers indraaien is ook nog een optie.

Kortom; Akoestiek!

[ Voor 7% gewijzigd door Hokkie op 31-10-2015 13:21 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Verwijderd

Topicstarter
Probleem zit hem wat in de plaats 😊 Heb teveel kasten die ook nodig zijn... Eens beginnen puzzelen!

Verwijderd

Inbouwspeakers, eventueel in een meubel?

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTY5WDg0Mw==/z/MQkAAOSwFAZTrrHJ/$_32.JPG?set_id=880000500F

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-01 22:54

JT

VETAK y0

Duw een paar sokken in elke basreflexpoort (als dat genoeg is) en kijk eens hoe het geluid dan bevalt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 19:40 . Reden: ... ]

Verwijderd

Hokkie schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:20:
Probeer ze eens minimaal 50cm van de muur te plaatsen en ga zelf ook wat vrijer in de ruimte zitten (dus niet met je rug tegen een achterwand. Probeer wel een denkbeeldige gelijkbenige driehoek te creëren. Afstand tussen de luidsprekers ongeveer gelijk aan luisterafstand.

Daarnaast kun je nog denken aan gordijnen, vloerkleed, etc.

Akoestiek is voor 90% van de gevallen hier het probleem.

Baspoorten dichten is een optie, maar niet ideaal. Ze zitten er niet voor niets op.

EDIT: Beide luidsprekers indraaien is ook nog een optie.

Kortom; Akoestiek!
Als speakers te dicht tegen de muur staan is het juist aan te raden om die poorten op te vullen ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:45:
Probleem zit hem wat in de plaats 😊 Heb teveel kasten die ook nodig zijn... Eens beginnen puzzelen!
Ideaal vanwege jouw liefde voor bas is wellicht de combo boekenplankspeakers (die niet laag gaan) + kleine sub.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 19:40 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Basregelaar omlaag draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen basregelaar op mijn versterker. Valt niets in te stellen, je moet het geluid nemen zoals het komt... :)

Nu ben ik de Monitor Audio Bronze 2 aan't bekijken... Dit de moeite?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Beluisteren is belangrijker dan bekijken.

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1