Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansanctum
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-07 18:39
beste Tweakers,

ik heb nu pak weg twee weken geleden een nieuwe video kaart geïnstalleerd in mijn pc.
voordat ik mijn nieuwe videokaart geïnstalleerd had had ik een upgrade uitgevoerd van Windows 7 home premium naar Windows 10.
Windows 10 heeft ongeveer een week goed gedraaid op mijn ouwe systeem:

Moederbord: Asus P7P55D deluxe
Processor: intel core I7-860 2.80 ghz (overclocked naar 3.3ghz) + als koeler Scythe Mugen 2 Rev. B SCMG-2100
Voeding: OCZ ModXStream Pro 700W
ram geheugen: 2x 4 GB DDR3-1333 Kit (merk kan ik zo niet achterhalen maar wil het wel vervangen ben er namelijk niet tevreden mee)
Videokaart: Club 3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)
Hardeschijf: 1tb 7200 rpm Western Digital Blue + SanDisk SSD 128gb

vervolgens heb ik alleen een nieuwe videokaart geïnstalleerd een msi GTX 960 gaming 4G.
bij installatie heb ik eerst de oude drivers verwijderd van de oude video kaart.
de nieuwe geïnstalleerd en de nieuwe drivers er op gezet.
dit verliep allemaal vlekkeloos en ging ongeveer 1-2 dagen goed tot de eerste crash.
in eerste instantie dacht ik dat het met Windows 10 te maken had (gehoord dat er wel meerdere problemen mee waren.) dus eerst even een week aan gekeken of de crash zich aanhield.
het crashen bleef voorkomen waaronder een keer een BOSD met de fout tekst MEMORY_MANAGEMENT.
hierna heb ik besloten mijn systeem weer terug te zetten naar Windows 7 (wellicht dat dit het probleem oploste) bij herinstallatie moest ik ook weer opnieuw de drivers voor de nieuwe videokaart installeren.
helaas blijft het crashen zich voor doen, geen BOSD maar de PC loopt vast en niks werkt meer.
heb nog geprobeerd de overcloack te verlagen van 3.3 ghz naar 3.0 ghz om te kijken of dit het probleem was. helaas heeft dit tot niks geresulteerd.

graag hulp ? wat moet ik doen ? voordelige nieuwe instal van windows ? of licht het echt aan de videokaart ? iemand een idee hoe ik hier achter kan komen? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansanctum
o ja een kleine toevoeging het gebeurt ongeveer 1 keer per dag na een herstart loopt die soepel en is er niks aan de hand.dat vind ik dan ook vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Memtest draaien, indien fouten, nog eens bij cpu op stock speed

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansanctum
memtest geeft aan niks te vinden momenteel.
zou kijken of ik iets in de troubleshooter vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
memtest kan je het beste een langere tijd laten draaien, na een half uur kan je er nog weinig over zeggen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Kan de voeding alles wel trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansanctum
heb je een link voor de memtest die ik moet draaien dan ?
de test die ik gedraaid heb was gewoon snel klaar en gaf niks geen fouten aan.
voeding lijkt me niet het probleem 700w is meer dan genoeg voor wat ik in me pc heb zitten.
volgens mij is de nieuwe kaart zelf zuinige qua verbruik dan de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
memtest als je het goed doet, mag zeker wel een uur o 12 of langer draaien.

Welk programma heb je memtest programma gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansanctum
zou het is uitproberen heb in eerste instantie gewoon de test via Windows zelf uitgevoerd.
zou wel niet het juiste zijn. zou dit ff runnen laat het weten als ik iets opmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansanctum
heb de memtest laten lopen.
in eerste instantie terwijl die nog overgeclocked was.
toen liep die na pak weg 4 minuten al vast. heb er eventueel een screenshot van mocht je daar wat aan hebben?

daarna in bios alles weer naar default settings terug gezet.
heeft daarna ongeveer 8 uur gedraaid en niks gevonden.
dus dat lijkt me prima dan toch ?
mocht ik weer een vastloper krijgen laat ik het snel weten.
echter vind ik het wel vreemd dat de pc voor het vervangen van de videokaart stabiel liep iemand hier ene verklaring voor?

alvast bedankt tot nu toe in ieder geval

[ Voor 3% gewijzigd door vansanctum op 01-11-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansanctum
helaas het probleem blijft zich voor doen.
het geen wat ik merk dat het alleen bij een koude start is dat de pc vast loopt.
daarna loopt die als een zonnetje (na een reset)
het geen wat ik ook altijd merk is dat de kleur van mijn toetsenbord veranderd.
ik heb een razer anansi toetsenbord, de ledjes kunnen van kleur veranderen ik heb hem normaal altijd standaard op groen staan. als ik dus mijn pc weer na een dag in gebruik neem en het riedeltje van opnieuw opstarten weer heb uitgevoerd veranderd de kleur steeds naar een niet door mij ingestelde kleur (vaag groen zou zelf nooit deze kleur kiezen iig)
dus dacht misschien licht het aan het stuurprogramma razer synapse, deze heb ik dan ook opnieuw geïnstalleerde, heb het programma wel nodig voor bepaalde instelling.

iemand nog ideeen ?
van het hangen opstart troubelshooter word ik ook niet wijzer uit helaas
wat kan het zijn wil het graag verhelpen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet allemaal dingen erbij halen, focussen op je probleem....
Je overclock is gewoon niet stabiel, dat kan, er is geen garantie op. Bovendien is het ouwe meuk, kan best zijn dat het zijn beste dagen gehad heeft.
Ga dus eerst maar een tijd niet overclocked draaien en check je voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansanctum
probeer zo veel mogelijk info te geven om de oorzaak van het probleem zo snel mogelijk te vinden.
pc is nu niet meer overgeclocked vind het nu ook niet meer nodig om het te doen.
het is inderdaad allemaal wat ouder, wil alleen uitsluiten dat het ook niet aan mijn nieuwe videokaart licht (of wel want dan heb ik nog garantie en stuur ik die terug).
wat zou ik aan mijn voltages moeten zien of veranderen om het probleem op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Monitoren onder stress en kijken of ze stabiel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansanctum
ik heb met OCCT gekeken of ik iets kon zien aan de voltages dit is wat ik er aan kan zien: http://imgur.com/a/3yQQb
hoop dat dit genoeg zegt ik word er namelijk niet wijzer van.
verder heb ik niks geks gemerkt aan temperatuur van cpu of iets dergelijks
wat kan ik nu nog doen of wat denken jullie dat het probleem is zodat het opgelost kan worden?

[ Voor 15% gewijzigd door vansanctum op 06-11-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansanctum
heb de test ook nog een keer gedraaid voordat de pc ze dagelijkse crash al gedaan had.
merkte op het moment van de test niks echter enkele seconden na het uitvoeren van de test kreeg ik een BSOD: http://imgur.com/FtVwt26
iemand enig idee wat deze BSOD in houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
44 minuten OCCT is natuurlijk veel te kort om te bepalen of je overclock stabiel is of niet. Je zit 0.6Ghz boven stock dus dan zul je ook wat aan je vCore moeten doen, is die te laag dan is je systeem niet stabiel (he, wat toevallig dat je dat ervaart). Zet je BIOS instellingen eens allemaal terug en laat hem minimaal een uurtje of 10 stressen. En heb je Windows al eens opnieuw geinstalleerd? De switch AMD > nVidia en vice versa gaat niet altijd even soepel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

vansanctum schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:43:
het geen wat ik ook altijd merk is dat de kleur van mijn toetsenbord veranderd.
ik heb een razer anansi toetsenbord, de ledjes kunnen van kleur veranderen ik heb hem normaal altijd standaard op groen staan. als ik dus mijn pc weer na een dag in gebruik neem en het riedeltje van opnieuw opstarten weer heb uitgevoerd veranderd de kleur steeds naar een niet door mij ingestelde kleur (vaag groen zou zelf nooit deze kleur kiezen iig)
dus dacht misschien licht het aan het stuurprogramma razer synapse, deze heb ik dan ook opnieuw geïnstalleerde, heb het programma wel nodig voor bepaalde instelling.

alvast bedankt!
Ik vermoed dat de controller voor de leds op de Razer compatible is met degene die nvidia ondersteund vanuit geforce experience. Deze kan de led kleur aanpassen van de led op sommige videokaarten. Verklaart ook de groene kleur

Verder heb je het updaten van HW drivers in windows 10 wel uit staan.
Wil nog weleens gebeuren dat deze een oudere versie installeerd dan welke er via geforce experience wordt geinstalleerd

[ Voor 9% gewijzigd door brid op 06-11-2015 11:31 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Wat gebeurd er trouwens als je de oude kaart weer terug plaatst?

Heb je wel Antistatisch gewerkt, je zelf ontladen, met b.v een antistatisch polsbandje en mat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je voor memtest wel de goede versie gepakt? Volgens mij moet je memtestx86+ hebben, indien je dat heb gedaan dan zou dat oke moeten zijn.

Op stock snelheden/timings zou je die test gewoon moeten kunnen doorlopen. Krijg je nog steeds geheugen fouten test dan de ramlatjes appart. Krijg je bij beide nog steeds fouten dan kan je nog proberen het voltage van je geheugen licht te verhogen.
Schakel ook geheugen profielen zoals XMP uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansanctum
dank jullie wel voor alle reacties.
heb er zeker wat aangehad merk wel dat ik niet met voordelige veiligheid en professionaliteit de videokaart vervangen heb.
echt heb ik nog wat dingen veranderd in de bios en de pc lijkt weer als oud te draaien.
heb de afgelopen week geen crashes meer gehad bij opstarten dus lijkt verholpen te zijn.
bedankt mensen!
Pagina: 1