Toon posts:

Gamen met oortjes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik game nu ongeveer 2 jaar met een tritton 720 + (http://tweakers.net/pricewatch/320058/tritton-720+-wit.html) op de playstation 4. De laatste paar weken merk ik dat ik hem te zwaar begin te vinden en iets te warm. Ben overigens helemaal tevreden met het product maar wil nu iets nieuws.

Ik wil gaan proberen te gamen met een aparte microfoon die op tafel staat en een paar goede oortjes. Nu ben ik dus opzoek naar een goed stel oortjes die rond de 50 euro mogen gaan kosten. Na wat research kwam ik uit op de SoundMAGIC E10(http://tweakers.net/produ...c-e10-(zilver-zwart).html)). Deze lijken van goede kwaliteit te zijn en komen positief uit de meeste reviews.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het gamen met oortjes, zijn er oortjes die iemand zou aanraden of afraden specifiek kijkend naar game audio?

Alvast bedankt!

Mvg,
Sjors

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Gamen met oortjes in gaat in principe hartstikke goed, maar er is een aantal dingen dat je in de gaten moet houden:
• De koordlengte is meestal een stuk korter (1.2 meter) dan van een koptelefoon (3 meter). Afhankelijk van waar je bron zit kan dit een probleem zijn of niet. Het is vrijwel altijd mogelijk een verlengsnoer te maken.
• Je vertelt dat je probleem met je huidige setup het gewicht en de warmte is. Om dat specifieke probleem op te lossen zou een andere koptelefoon (een open koptelefoon zoals Beyerdynamic DT-990 Pro bijvoorbeeld) ook een mogelijkheid zijn. Met in-ears blijven je oorschelpen wel koud maar je gehoorkanalen warmen wel op. Ik weet niet of je dat gewend bent voor langere tijd.
• Je zou kunnen overwegen oortjes te nemen waar een microfoon in de kabel is ingebouwd, zoals een Etymotic hf2 of Klipsch X7i.
• Praten met in-ears is nog wat raarder dan met een gesloten koptelefoon.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, heb een aparte microfoon gekocht en de soundmagic oortjes. Mogelijk dat ik later ga kijken voor een open koptelefoon zoals je al aangaf. Kan een slotje op!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Audione0

Strijdt der titanen

Je kunt toch ook de mini-jack ingang van de ps4 controller gebruiken? Heb je geen last van de korte kabellengte. Als je dan een leuke inears koptelefoon koopt met ingebouwde mic ben je klaar toch? hoef je niet 2 apparte apparaatjes te kopen en kun je t geld wat je in de mic steekt bij de koptelefoon stoppen...

Alleen op de ps4 instellen dat alle audio via de controller moet lopen.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt