Toon posts:

PC + Randapparatuur +- 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Het systeem gaat dienen om te gamen, allerlei games van LoL tot COD tot CSGO, maar ook RPG's zoals The Witcher 3. Dit wil ik dan gaan streamen of recorden en op youtube uploaden. Dus ook videobewerking. Ik zal dus met veel dingen tegelijk bezig zijn.[i]

Wat mag het systeem gaan kosten?
[i]Ik heb ongeveer 2500 euro ter beschikking. Maar zou graag maximum 1800 a 2000 uitgeven voor alles, dus ook inclusief randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem enkel mijn muis mee naar het nieuw systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil toch zeker voldoende geheugen 16gb ram om te multitasken, gamen en streamen en dergelijke tegelijk. Ook zou ik voldoende SSD willen hebben want werk er enorm graag mee. Voor de rest is het eigenlijk vrijblijvend.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo weinig mogelijk geluid, mooie case die aanspreekt (gaat op bureau staan), ik ga het een groen thema maken denk ik, Razer thema, dus alles in dit thema qua kleur zou fijn zijn maar is echt geen must. Als het kan wel matching dus ;)

Ga je overklokken?
Ik zou het nu nog niet kunnen en weet niet of het nodig is, maar zou er wel voor openstaan in de toekomst

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag een volledig systeem hebben. Dit wil zeggen : Desktop + 2 schermen (kent iemand een goede beugel voor deze 2 schermen?). Hier komt ook een PS4 bij, deze kan ik eventueel 2dehands oppikken maar hou toch zeker rekening daarmee in de prijs, zal ongeveer 350 extra zijn. Een tv heb ik dus de ps4 kan ik dan gamen op de TV die ook al aanwezig is. Ik ben niet zo'n pc expert, en wil niet onnodig teveel uitgeven. Daarom zou ik graag jullie hulp hebben om voor mij tot de perfecte setup te komen. Overal waar ik misschien veel te overkill ga wil ik wel besparen. Het systeem zou ook stil moeten zijn, maar is niet topprioriteit.

Dit had ik al zelf gevonden :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 384,50€ 384,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 152,85€ 152,85
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 354,-€ 354,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,81€ 51,81
1NZXT Sleeved LED Kit, 1 Meter, Groen€ 11,85€ 11,85
1Scythe Mugen 4€ 39,89€ 39,89
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 112,09€ 112,09
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,22€ 13,22
1Corsair RM750€ 120,50€ 120,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,89€ 88,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.329,60

- Processor : ik dacht zeker met het oog op de toekomst voor Skylake te gaan. De standaard hogere clockfrequentie van de K sprak me aan. Niet noodzakelijk genomen om te overclocken. Is altijd optie.
- Moedebord : zit wel goed denk ik?
- Videokaart : wou in eerste instantie voor de GTX970 gaan maar zag dat velen deze beter vonden en aanraadden aangezien hij 8GB videogeheugen heeft, en dit met het oog op de futureproof beter zou zijn.
- Harde schijf : ik wou 1 of 2 TB geheugen waar ik mijn media kan op opslaan en sommige games.
- Processorkoeling : Ik dacht aan luchtkoeling want waterkoeling is toch weer een hap uit het budget. Misschien dat dit gaat als ik ergens anders op bespaar? Deze luchtkoeler werd overal aangeraden.
- Ram : wou toch zeker 16gb ram hebben omdat ik met veel ga bezig zijn, dit vond ik een goed model
- Voeding : ik denk dat ik met 750 W goed ga zitten voor een lange tijd
- SSD- Drive : twijfelde nog tussen MX200 en deze Samsung Evo, maar deze was goedkoper en sneller.
- Behuizing : Hier twijfelde ik nog tussen deze 3 (zie hieronder). De NZXT zou mooi in mijn green setup passen, maar weet niet of hij groot is en goed. De CM Storm Stryker vind ik er gewoon vet uitzien en de Fractal R5 heeft heel goede reviews. Voor mij is het belangrijk dat ik de beste heb qua stil/koeling/kwaliteit voor prijs

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 159,95€ 159,95
1Fractal Design Define R5 Blackout Edition Window€ 119,91€ 119,91
1NZXT H440 Special Edition€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 427,76

- Monitor : Ik zou graag een dual monitor setup hebben. Ik wou voor een 144Hz gaan omdat dit toch volgens vele fijn is. Maar ik zou ook gewoon goed beeld willen hebben. Ben nog aan het twijfelen tussen 2x 24 inch, 2x27 inch of 1 van beiden. Wat is jullie advies of welke van deze hieronder zouden jullie combineren. Het is voor shooters, MOBA, MMORP's, RPG's, PS4 enzovoort.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VG248QE Zwart€ 276,81€ 276,81
1Asus VG278HE Zwart€ 349,90€ 349,90
1BenQ XL2411Z Zwart€ 279,-€ 279,-
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 222,-€ 222,-
1Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart€ 239,-€ 239,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.366,71

Voor randapparatuur wou ik dit :

#ProductPrijsSubtotaal
1Razer Blackwidow Ultimate 2014 (Azerty)€ 139,-€ 139,-
1Sony PlayStation 4 500GB Zwart€ 333,-€ 333,-
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 66,26€ 66,26
1Arctic Z2 Pro€ 74,50€ 74,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 612,76

- Toetsenbord : Wil mechanisch toetsenbord en dit is dan ook nog groen ;)
- Headset : vrienden hebben deze en zeggen dat dit zeer goed geluid en ook een goede mic is voor te streamen/recorden. Zou ook openstaan voor een Blue Yeti Mic? Als dat echt must is.
- Muurbeugel : deze lijkt me goed om 2 24 inchen samen te zetten of 2 27 inchen als dat gaat?

Zo dat moest eruit :D Hopelijk kunnen jullie mij helpen en mening geven in mijn zoektocht!

Alle persoonlijke ervaringen met producten stel ik ook op prijs!

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 20:27 ]

Verwijderd

Moederbord is foutief verkeerde socket voor de processor.
Je hebt een Skylake moederbord nodig met een Z170 chipset.

Verwijderd

Zou zelf een R9 390 8GB nemen prijs same miss een 10tje meer maar beter in mijn ogen. Je ram is ddr3 je hebt een ddr4 module ram kit nodig voor je skylake build.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat er wat weinig reactie is want heb wat hulp nodig haha :)

Thanks x-boxer pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING is dat een goede replacement dan?

Bandiett pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA wat denk je van deze dan voor de DDR4 toe te passen?

De videokaart op welk vlak is hij dan beter? En wat denken jullie van de rest?

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:32
socket 2011-3 kan ook... met een 6-core cpu... en een 980ti...

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 399,80€ 399,80
1Gigabyte GA-X99-UD4€ 215,09€ 215,09
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 708,95€ 708,95
1Toshiba MD04ACA400, 4TB€ 114,95€ 114,95
1NZXT H440 Zwart€ 124,90€ 124,90
1Elgato Game Capture HD60€ 169,-€ 169,-
2BenQ RL2455HM Zwart€ 178,90€ 357,80
1Corsair Hydro H100i GTX€ 117,95€ 117,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 107,95€ 107,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 83,90€ 83,90
1Samsung 950 Pro 256GB€ 183,50€ 183,50
1Blue Microphones Snowball€ 65,-€ 65,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.663,21

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:44
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:08:
Wat mag het systeem gaan kosten?
[i]Tegen eind januari mid februari zal ik een budget van 2800 euro ongeveer ter beschikking hebben. dat is dus nog even dus als er nieuwe dingen zullen uitkomen mag je daar rekening meehouden. Dit moet natuurlijk niet allemaal op!
Maar waarom vraag je dan nu al advies? En niet tegen die tijd? Prijzen/producten kunnen namelijk nog verschillen.

Dingen als LoL en CS:GO heb je allemaal niet heel veel voor nodig, goede CPU + een 970 oid.

Verwijderd

Topicstarter
Als jullie boven kijken, heb het lijstje wat aangepast? Kom nu op 1850 ofzo maar zonder 2 schermen... Weet echt niet welke goed zouden passen hierbij. Zou eigenlijk graag rond de 1800 blijven voor alles, dus waar kan ik betere componenten kiezen of ergens waar ik te overkill ga?

Nogmaals het is voor : streamen, recorden, gamen,...

Ook zou ik het fijn vinden moest de build in 1 kleur komen. Ik ga zeker nog LEDjes kopen, groen zou fijn zijn. Maar maakt niet uit welke kleur eigenlijk

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 10:08 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat rolandos582 hierboven zegt, als je je pc pas over een maand of 3 gaat kopen, vergeet dit topic. Prijzen zijn dermate veranderlijk, dat wat vandaag een goede koop is, dat morgen niet meer is. Daarbij kunnen er nog best nieuwe onderdelen op de markt komen (als in, nieuwe moederborden e.d., geen nieuwe socket van intel bijv.), dus de ervaring leert dat je ter zijner tijd net zo goed weer opnieuw kan beginnen met oriënteren.

Verwijderd

Topicstarter
Oke,
Ik zal een nieuw topic openen als het geld er is :)

Verwijderd

Topicstarter
Post is aangepast! Laat de discussies beginnen :D

Verwijderd

Oké, jij wil dus ook persoonlijke ervaringen, dus hier mijn ervaring over mijn g430: Je vrienden hebben gelijk, het geluid is perfect! Surround 7.1 moet je wel even wennen in het begin, want het is niet goed duidelijk waar geluid vandaan komt, maar dat leer je wel en dan kun je er niet meer zonder. MUST HAVE: als je de G430 aanschaft, dan zou ik ineens ook de muis G502 aanschaffen, want je kan daarmee een G-toets maken om de surround 7.1 INgame in en uit te schakelen. Misschien dat je dat ook kan met logitech keyboard of ander logitech muis, maar dat weet ik niet zeker. De G430 heeft in elk geval géén g -toetsen, waardoor je het spel moet minimaliseren om de surround 7.1 in of uit te schakelen.

Verder snap ik niet dat pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart in de lijst hebt staan. Ik heb dat scherm nooit voor mijn neus gehad, maar met een 8ms en 60hz is die wel traag bij shooters hoor. Misschien dat de kleuren dit allemaal oplost? Ik weet het niet...

Overigens bericht van peize9 geeft pricewatch: BenQ RL2455HM Zwart als goede keuze monitor. Toevallig heb ik eimand op mijn steam en die heeft dat scherm ook. Hij gamed met dit scherm als een echte pro. :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:47:
Oké, jij wil dus ook persoonlijke ervaringen, dus hier mijn ervaring over mijn g430: Je vrienden hebben gelijk, het geluid is perfect! Surround 7.1 moet je wel even wennen in het begin, want het is niet goed duidelijk waar geluid vandaan komt, maar dat leer je wel en dan kun je er niet meer zonder. MUST HAVE: als je de G430 aanschaft, dan zou ik ineens ook de muis G502 aanschaffen, want je kan daarmee een G-toets maken om de surround 7.1 INgame in en uit te schakelen. Misschien dat je dat ook kan met logitech keyboard of ander logitech muis, maar dat weet ik niet zeker. De G430 heeft in elk geval géén g -toetsen, waardoor je het spel moet minimaliseren om de surround 7.1 in of uit te schakelen.

Verder snap ik niet dat pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart in de lijst hebt staan. Ik heb dat scherm nooit voor mijn neus gehad, maar met een 8ms en 60hz is die wel traag bij shooters hoor. Misschien dat de kleuren dit allemaal oplost? Ik weet het niet...

Overigens bericht van peize9 geeft pricewatch: BenQ RL2455HM Zwart als goede keuze monitor. Toevallig heb ik eimand op mijn steam en die heeft dat scherm ook. Hij gamed met dit scherm als een echte pro. :P
De monitor zag er goed uit qua IPS en beeld :) Ik heb reeds deze BenQ gehad maar vond het TN paneel wat tegenvallen. Maar kan mss omdat ik de retina van een mac gewoon was!

Als deze muis die 70 euries waard is wil ik het misschien ook wel doen :)
Blij te horen dat je die headset ook kwaliteit vindt!

Verwijderd

Topicstarter
iemand met feedback over de build? Verschil cases, monitors etc?

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Of de G35, ipv G430, die wel gewoon G-toetsen heeft. Scheelt weer een muis...

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:20:
iemand met feedback over de build? Verschil cases, monitors etc?
Fijne build voor je wensen. Vraag jezelf wel af hoe belangrijk recording/streaming/editting is. Ik ben vast iets ouder dan jij, maar ik merk dat veel mensen dat (willen) doen. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen dermate veel kijkers/belangstelling heeft, dat dat die extra uitgaven aan een i7 etc. rechtvaardigt ;).

Verder qua case, het uiterlijk is natuurlijk erg persoonlijk. Ik vind de Storm Stryker en H440 bevoorbeeld (ontzettend) lelijk. Los daarvan, de FD is imo alround de beste van de drie. Goede airflow, goede demping van geluid, oerdegelijk en hij houdt alles mooi binnen de temps.

Qua monitor, als eerste schifting, vergeet FHD bij >24 inch, dan wordt niet mooi door de relatief lage ppi. Deels persoonlijke voorkeur, maar daar zou ik zeker rekening mee houden. Verder, met je dual scherm opstelling neem ik aan, dat je op 1 gaat gamen en op de ander, iets anders open hebt? Gamen op 2 schermen werkt immers meestal niet lekker.

Verder zie ik maar liefst 4 TN panelen. Heb je gesorteerd op zo laag mogelijke reactietijd? Besef wel dat je dan wel opgescheept zit met een scherm dat over het algemeen (een stuk) minder scoort op kleuren, kijkhoeken en contrast. Als je geen semi-pro twitch shooter no-lifed, is AMVA eigenlijk de beste keus. Zoek daar eens!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:14:
[...]

Fijne build voor je wensen. Vraag jezelf wel af hoe belangrijk recording/streaming/editting is. Ik ben vast iets ouder dan jij, maar ik merk dat veel mensen dat (willen) doen. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen dermate veel kijkers/belangstelling heeft, dat dat die extra uitgaven aan een i7 etc. rechtvaardigt ;).

Verder qua case, het uiterlijk is natuurlijk erg persoonlijk. Ik vind de Storm Stryker en H440 bevoorbeeld (ontzettend) lelijk. Los daarvan, de FD is imo alround de beste van de drie. Goede airflow, goede demping van geluid, oerdegelijk en hij houdt alles mooi binnen de temps.

Qua monitor, als eerste schifting, vergeet FHD bij >24 inch, dan wordt niet mooi door de relatief lage ppi. Deels persoonlijke voorkeur, maar daar zou ik zeker rekening mee houden. Verder, met je dual scherm opstelling neem ik aan, dat je op 1 gaat gamen en op de ander, iets anders open hebt? Gamen op 2 schermen werkt immers meestal niet lekker.

Verder zie ik maar liefst 4 TN panelen. Heb je gesorteerd op zo laag mogelijke reactietijd? Besef wel dat je dan wel opgescheept zit met een scherm dat over het algemeen (een stuk) minder scoort op kleuren, kijkhoeken en contrast. Als je geen semi-pro twitch shooter no-lifed, is AMVA eigenlijk de beste keus. Zoek daar eens!
Het recorden/streamen heeft geen wereld van belang, maar zou toch zeker wat willen proberen vind het wel fijn. Weet niet of ik dan kan besparen op de processor of echt werkelijk die moet nemen? Mijn voorkeur ging ook inderdaad naar de FD. Ziet er gewoon clean en professioneel uit :) Als ik een groenachtige setup wil maken moeten mijn componenten dat dan ook zijn? Dacht gewoon de Green NZXT Ledjes te nemen dan.

Dus je zegt best 2x 24 inch nemen? Ik heb een beetje gekeken naar de 144Hz die me wel zou liggen omdat ik veel CS-GO bijvoorbeeld speel. Inderdaad op 1 scherm al de rest en op het ander gamen. Zo wou ik het doen. Heb vooral gekeken naar inderdaad lage reactietijd, 144Hz, en jammer genoeg bijna allemaal TN Paneel...

Wat stel je dan voor als goede dual monitor setup voor gamen/streamen?
Iets in deze aard? pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart

Wel geen 144Hz jammer genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
+ kan dit moederbord 2 monitors aansluiten + eventueel nog een tv? Zie dat het 1 HDmi aansluiting heeft die ik voor tv kan gebruiken. Maar maar 1 DVI... Hoe ga ik dan mijn 2e monitor connecten?En heeft het onboard wifi? Dat vind ik niet

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je monitoren sluit je natuurlijk aan op je videokaart :).

En of je bord on board Wi-Fi heeft vind je terug in de specs. Als het er niet staat is het er...?

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:37:
Je monitoren sluit je natuurlijk aan op je videokaart :).

En of je bord on board Wi-Fi heeft vind je terug in de specs. Als het er niet staat is het er...?
Oeps ja vergeten op de videokaart haha :)
Nog eens nakijken...

Nog even terug te komen : denk je ergens waar ik onnodig overkill ben gegaan? Heb gehoord dat het overclocken eerder voor de fun is en niet merkwaardig meer prestaties levert. Wil gewoon een futureproof systeem dat toch enkele jaren alles ultra draait en streamen recorden en vanal tegelijk aankan.

In de toekomst moet het ook mogelijk zijn om naar 4k te kunnen mits kleine upgrades

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE :

Momenteel is deze mijn final build na veel opzoeken :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 385,89€ 385,89
1Asus Z170 PRO GAMING€ 152,80€ 152,80
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 343,60€ 343,60
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 69,50€ 69,50
1NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Rood€ 17,90€ 17,90
1Scythe Mugen 4€ 39,89€ 39,89
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 108,89€ 108,89
1Corsair RM750€ 120,50€ 120,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 90,-€ 90,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.448,88

Toch had ik hier enkele vragen over ::

- Processor : Ik ben niet meteen van plan te overklokken aangezien ik niet weet hoe. Zou er wel voor openstaan, maar als het me echt veel zal besparen dan kan ik misschien voor een andere processor gegaan? De standaard i7 6700?

- Moederbord : moederbord ziet er volgens mij goed uit. Opties om later ram bij te steken of met 2 videokaarten te gaan werken in de toekomst. Toch had ik graag geweten of iemand mij kan zeggen of hier onboard wifi op zit? vind het niet direct. Speel voornamelijk wel op kabel, maar is altijd fijn te hebben.

- Videokaart : : ik las veel goeds over deze kaart. Wou eerst voor r9 380 gaan, maar als ik dan toch die 8GB voor 4K in de toekomst wil, zal deze kaart wss verouderd zijn en zal ik een nieuwe sli videokaart setup of zelfs gewoon een nieuwe moeten kopen.

Bij de rest van de onderdelen was ik al redelijk zeker :)

SCHERMEN

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus MG279Q Zwart€ 578,32€ 578,32
1Asus VG248QE Zwart€ 289,-€ 289,-
1Dell S2415H Zilver, Zwart€ 184,90€ 184,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.052,22

Dan over naar de schermen. Ik zou graag ofwel 1 mooie dual monitor setup creëren met de mount die bij de randapparatuur staat. Nu speel ik graag CS:GO met het oog op lans en ons team. 144Hz leek me dus wel een fijne additie. Zoals je ziet is de asus monitor 144Hz MAAR heeft een TN paneel... Nu weet ik op zich niet of dat zo erg is? Maar 2x deze monitor is wel redelijk veel geld en 1 monitor zal voornamelijk dienen voor gamen en de ander voor mijn stream/youtube/internet/edits op open te staan. Daarom dacht ik misschien zelfs niet voor het 144Hz te opteren maar 2x voor die dell model. Ziet er strak uit, 6ms is nog goed denk ik? En heeft een IPS Paneel. Het is wel idd een stuk minder functies voor het gamen. Ik dacht misschien wel 1x de Dell en 1x de Asus, maar dan zal het beeld van de asus er slecht uitzien volgens mij omwille van het TN v.s. IPS.

Mijn andere optie was dan maar het hele schermen budget aan 1 goede fantastische monitor uit te geven. De acer hier in de lijst. IPS, G-sync, 4ms, 144Hz what else? Zou me ook 80 euro besparen van de wallmount die ik dan niet moet kopen.

Samengevat dus :
- Ofwel 2x de Asus
- Ofwel 1x Dell 1x asus
- Ofwel 2x dell
- 1x de Acer
- 1x de Asus + een bijpassend goedkoper IPS model?

RANDAPPARATUUR

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Azerty)€ 199,-€ 199,-
1Corsair Gaming MM200 Extended Edition€ 34,90€ 34,90
1Microsoft Xbox One Wireless Controller + draadloze adapter voor Windows€ 67,28€ 67,28
1Kingston HyperX Cloud II Red€ 87,27€ 87,27
1Arctic Z2 Pro€ 74,50€ 74,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 462,95

Ik ga voor een rood-zwarte setup en ik denk dat dit hoog kwaliteit materiaal daar zeker kan bijpassen :)

Ik hoor van jullie graag ideën, opmerkingen en eigen ervaringen! I need the help ;) Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Bump!

Nog een vraag : als ik via 144hz output wil spelen moet ik deze dan aansluiten via displayport of ondersteund HDMI dit ook?
En kan ik verder nog compontenten verwisselen met gelijkaardige maar met rood/zwart kleur?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2015 23:07 ]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:12:
En kan ik verder nog compontenten verwisselen met gelijkaardige maar met rood/zwart kleur?
Dat kan uiteraard. De pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 is bijv. een mooie, all black koeler. Combineer dat met je zwart/rode moederbord en zwarte RAM, en je krijgt zeker een mooi plaatje.

Wat ik me nog wel afvraag, waar ga je die 750W voor gebruiken? Misschien heb ik over een mogelijke SLI build in de toekomst* heen gelezen, maar in principe zit je met 450W al meer dan prima.

*De meeste mensen laten dit lekker zitten en nemen direct een "1170" met meer VRAM etc. Geen gezeur met microstuttering e.d.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:30:
[...]

Dat kan uiteraard. De pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 is bijv. een mooie, all black koeler. Combineer dat met je zwart/rode moederbord en zwarte RAM, en je krijgt zeker een mooi plaatje.

Wat ik me nog wel afvraag, waar ga je die 750W voor gebruiken? Misschien heb ik over een mogelijke SLI build in de toekomst* heen gelezen, maar in principe zit je met 450W al meer dan prima.

*De meeste mensen laten dit lekker zitten en nemen direct een "1170" met meer VRAM etc. Geen gezeur met microstuttering e.d.
Idd mooie koeler! Wel terug wat duurder ook...
750 W is voor als ik in de toekomst een nieuwe meer vragende videokaart wil steken voor 4K of bv een 2e inderdaad. Weet niet of die 750W dan gerechtvaardigd is? Wat bedoel je met die 1170 en meer VRAM?

Wat denk je trouwens ivm de schermen etc? Qua output 144Hz en kwaliteit en dergelijke.

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Met een zwart rode setup moet je natuurlijk wel voor de MSI variant van de videokaart gaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
n0isH schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:39:
Met een zwart rode setup moet je natuurlijk wel voor de MSI variant van de videokaart gaan. :)
Was ook de intentie, twijfelde ook voor de R9 390, maar veel goed gelezen over deze EVGA Versie :)
MSI gelijkwaardig?

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Ik zou persoonlijk voor een r9 390 gaan, je wilt een groter scherm of een dual monitor setup en de 390 laat zich zien als de sterkere kaart op resoluties hoger dan 1080p (t.o.v. de 970). Ook zou deze iets meer toekomstgericht zijn met 8gb geheugen waar de 970 praktisch 3,5gb heeft en iets meer belovende dx12 benchmarks (dit kunnen we eigenlijk nog niet zeggen).

Het nadeel van de 390 is dat hij wat meer stroom gebruikt en dus meer warmte produceert. Bij een 970 is een 450W voeding aangeraden en bij een 390 een 550W voeding.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Videokaarten verbruiken alleen maar minder, vergelijk immers de vorige generaties eens met elkaar. Die trend zet verder door.

Verder, een 1170 is een fictieve GPU (970->1070->1170). Als 4k echt doorgedrongen is, zal je 1170 dan beter zijn dan twee 970's, met vooral meer vram. Slinger Google eens aan om uit te zoeken wat vram is :).

En wat betreft monitoren, wat zoek je precies? Waar ligt de prioriteit? Een TN paneel van 300 euro zal allicht beter presteren dan eentje van 100, dus wellicht is het in jouw specifieke geval, waar CS:GO prominent aanwezig is, wel een goede keus. Hoe zijn de professionele reviews van dat ding?

Verwijderd

Topicstarter
n0isH schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:47:
Ik zou persoonlijk voor een r9 390 gaan, je wilt een groter scherm of een dual monitor setup en de 390 laat zich zien als de sterkere kaart op resoluties hoger dan 1080p (t.o.v. de 970). Ook zou deze iets meer toekomstgericht zijn met 8gb geheugen waar de 970 praktisch 3,5gb heeft en iets meer belovende dx12 benchmarks (dit kunnen we eigenlijk nog niet zeggen).

Het nadeel van de 390 is dat hij wat meer stroom gebruikt en dus meer warmte produceert. Bij een 970 is een 450W voeding aangeraden en bij een 390 een 550W voeding.
Dus eigenlijk gewoon beter de MSI R9 390 nemen :)
br00ky schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:57:
Videokaarten verbruiken alleen maar minder, vergelijk immers de vorige generaties eens met elkaar. Die trend zet verder door.

Verder, een 1170 is een fictieve GPU (970->1070->1170). Als 4k echt doorgedrongen is, zal je 1170 dan beter zijn dan twee 970's, met vooral meer vram. Slinger Google eens aan om uit te zoeken wat vram is :).

En wat betreft monitoren, wat zoek je precies? Waar ligt de prioriteit? Een TN paneel van 300 euro zal allicht beter presteren dan eentje van 100, dus wellicht is het in jouw specifieke geval, waar CS:GO prominent aanwezig is, wel een goede keus. Hoe zijn de professionele reviews van dat ding?
Ik snap het, ik zal dus eigenlijk gewoon wel goed zitten met een R9 390 en als ik dan de overstap naar 4K wil maken zullen de fictieve videocards single beter zijn als een dual setup hiervan! R9 of GTX970? Persoon hier boven geeft R9 aan voor een goede reden vindt ik zelfs.

Qua monitoren is 144Hz wel een fijn ding om te hebben denk ik. Heb nu 60Hz altijd gehad en zou dus de overstap wel merken. Verder merkte ik toen ik van een retina scherm naar de BenQ RL2455HM TN paneel ging dat de kleuren echt brak waren. Wende wel na een tijdje uiteraard. Ik zou dus gewoon ofwel een mooie dual setup willen maken. Eventueel 1 duurder scherm, Asus VG248QE met 144Hz, plus dan een ander simpeler scherm dat er zou bijpassen? Ideën?

Ofwel voor de dure 27 inch asus pricewatch: Asus MG279Q Zwart

Gaan en gewoon lekker IPS, 144Hz, Groot scherm voor console en PC, en G-sync ineen te hebben.

En dan met de tijd zal er misschien wel een 2e kunnen bijkomen.
Ik twijfel echter hard want voor te streamen, editen, recorden is een 2e schermpje altijd fijner...

Qua voeding, hoeveel zou ik kunnen nemen dat ik echt ZEKER ben dat er niks mee zal gebeuren? In de toekomst zal ik dus dan gewoon de videocard single upgraden of 2 nieuwe want technologie gaat snel vooruit zoals Br00ky aangaf. Suggesties voor hoeveel + welk model?

Ergens anders waar ik buiten de voeding en de koeler die Br00ky aangaf nog iets kan wisselen?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:24:
Eventueel 1 duurder scherm, Asus VG248QE met 144Hz, plus dan een ander simpeler scherm dat er zou bijpassen?
Persoonlijk zou ik dat niet doen. Minder strak en je ziet altijd verschil tussen beide schermen.
Qua voeding, hoeveel zou ik kunnen nemen dat ik echt ZEKER ben dat er niks mee zal gebeuren? In de toekomst zal ik dus dan gewoon de videocard single upgraden of 2 nieuwe want technologie gaat snel vooruit zoals Br00ky aangaf. Suggesties voor hoeveel + welk model?
Tja, als je de optie ophoudt voor 2 GPU's, zit je al snel aan 650W. Houd je het bij 1, is 450W prima.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:35:
[...]

Persoonlijk zou ik dat niet doen. Minder strak en je ziet altijd verschil tussen beide schermen.

[...]

Tja, als je de optie ophoudt voor 2 GPU's, zit je al snel aan 650W. Houd je het bij 1, is 450W prima.
Welke zijn dan een goed idee voor een dual setup qua specs, of heb je mss zelf een idee welke schermen zelf?

Goh 2GPU's, ik denk als ik mijn videokaart ga vervangen dat de nieuwe versie wss weer meer kan als 2x de kaart die ik had?
Maar je voeding kan je toch ook altijd veranderen, niet? En is er veel prijsverschil tussen 650 en 450? Want ik zit nu aan 750. Voor wat zou ik dat dan nodig hebben 750? :D waarom nemen mensen soms 750?

Qua kaart : GTX970 eerder of meer de R9 390?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Mensen die direct een SLI/CFx setje nemen, hebben direct zoveel nodig. Imo is SLI/CFx over langere tijd uitspreiden niet echt interessant. Eer je 970/390 te weinig gaat zijn, zijn opvolgers op de markt, die interessanter zijn dan twee van een vorige generatie.

Als je hier vanuit gaat, is elke kwaliteitsvoeding van 450W dus prima, ook voor een 390. Wil je ook onbezorgd zowel je CPU als GPU gaan overklokken, neem je 100W meer.

Het hangt er helemaal vanaf welke voeding je neemt, hoe de prijsverschillen liggen van de verschillende vermogens.

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
waarom nemen mensen soms 750?

Qua kaart : GTX970 eerder of meer de R9 390?
Mensen nemen 750 watt voeding als ze willen dat hun voeding langer mee gaat en stiller is...En als ze SLI of CFx willen doen. _/-\o_
GTX970 voor 1080p
R9 390 voor hogere resoluties ( 1440p )

[ Voor 5% gewijzigd door KappaRoss op 04-11-2015 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:54:
Mensen die direct een SLI/CFx setje nemen, hebben direct zoveel nodig. Imo is SLI/CFx over langere tijd uitspreiden niet echt interessant. Eer je 970/390 te weinig gaat zijn, zijn opvolgers op de markt, die interessanter zijn dan twee van een vorige generatie.

Als je hier vanuit gaat, is elke kwaliteitsvoeding van 450W dus prima, ook voor een 390. Wil je ook onbezorgd zowel je CPU als GPU gaan overklokken, neem je 100W meer.

Het hangt er helemaal vanaf welke voeding je neemt, hoe de prijsverschillen liggen van de verschillende vermogens.
Ik heb een appart topic voor scherm aangemaakt. Beter daar wat meer over discussieren. Aan de hand van het resolutie van mijn scherm beslis ik ook over de videokaart.
KappaRoss schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:56:
[...]

Mensen nemen 750 watt voeding als ze willen dat hun voeding lang mee gaat en stiller is...En als ze SLI of CFx willen. _/-\o_
GTX970 voor 1080p
R9 390 voor hogere resoluties ( 1440p )
Thanks dan weet ik dat ook al :)

DUS : voor de verdere build behalve die Dark Rock Quiet koeling nog iets aanpassen of ergens waar ik overkill ga of kan besparen of betere bang/buck?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
KappaRoss schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:56:
[...]

Mensen nemen 750 watt voeding als ze willen dat hun voeding langer mee gaat
Hoe moet ik dat zien? :)

• KappaRoss
Je hebt systeem die 400 watt verbruikt en je neemt 750 watt voeding, de voeding gaat minder dan 750 watt leveren (dus is die niet onder load), dus draait de fan minder (stiller).. Hij hoort langer mee te gaan, of toch niet? O-) :? Heb het ergens gelezen.. _/-\o_

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik vraag inderdaad specifiek naar dat punt, dat die langer mee zou gaan. Vergeet dat maar. Dat ligt vooral aan de kwaliteit van de onderdelen. Een kwaliteitsvoeding gaat makkelijk 10 jaar mee, onafhankelijk hoe zwaar je hem belast.

Deze set zit overigens onder de 400W, dus is 750 nergens voor nodig :).

• KappaRoss
Hij vroeg alleen waarom mensen dit doen :P

Verwijderd

Topicstarter
KappaRoss schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:40:
[...]

Hij vroeg alleen waarom mensen dit doen :P
br00ky schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:39:
Ik vraag inderdaad specifiek naar dat punt, dat die langer mee zou gaan. Vergeet dat maar. Dat ligt vooral aan de kwaliteit van de onderdelen. Een kwaliteitsvoeding gaat makkelijk 10 jaar mee, onafhankelijk hoe zwaar je hem belast.

Boys,

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 389,90€ 389,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 151,15€ 151,15
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 351,-€ 351,-
1be quiet! Dark Rock 3€ 60,-€ 60,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 109,51€ 109,51
1Corsair RM550x€ 94,97€ 94,97
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,15€ 89,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.452,99

even het lijstje aangepast. Enkele vraagjes nog :
- Is dit nu helemaal goed voor Black/Red setup?
- Kan ik hier 2 schermen + tv op aansluiten?
- Via wat kan ik zorgen dat 144Hz werkt is dat via HDMI gewoon?
- Is deze voeding goed, stil, meer als genoeg voor als ik ook zou overclocken of later een nieuwe videokaart erin steek?

Voor de rest alles in orde denk ik?

• KappaRoss
Let op, de i7 6700k is SLECHT leverbaar :(

Verwijderd

Topicstarter
KappaRoss schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:28:
Let op, de i7 6700k is SLECHT leverbaar :(
Is er een andere betere processor die wel leverbaar is? Ongeveer zelfde prijs ofc ;)

Trouwens zit er built in wifi op mijn moederbord? Kan je eens kijken aub vind het niet

• KappaRoss
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:13:
[...]

Is er een andere betere processor die wel leverbaar is? Ongeveer zelfde prijs ofc ;)

Trouwens zit er built in wifi op mijn moederbord? Kan je eens kijken aub vind het niet
Misschien een i7 6700 (non k) met een h170 moederbord :? ... Btw de i7 6700k is wel leverbaar bij Afuture, maar dan voor 480 euro 8)7 |:(

Er zit geen ingebakken Wifi op je mobo, je moet zelf een wifi adapter kopen (als je dat wilt)
pricewatch: TP-Link TL-WN822N

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:19

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Wanneer je CS:GO speelt is een 144HZ monitor zeker aan te raden. Sinds ik deze heb aangeschaft vind ik de game zo veel smoother lopen! Heb de Benq XL2411z.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Verwijderd

Topicstarter
KappaRoss schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:18:
[...]

Misschien een i7 6700 (non k) met een h170 moederbord :? ... Btw de i7 6700k is wel leverbaar bij Afuture, maar dan voor 480 euro 8)7 |:(

Er zit geen ingebakken Wifi op je mobo, je moet zelf een wifi adapter kopen (als je dat wilt)
pricewatch: TP-Link TL-WN822N
Als ik overga naar de non K processor en dus ook het ander moederbord, kan ik dan gewoon niet overklokken of verlies ik dan ook mijn functie om 2e videokaart te steken nog eens 16gb ram etc?
Terrie schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:28:
Wanneer je CS:GO speelt is een 144HZ monitor zeker aan te raden. Sinds ik deze heb aangeschaft vind ik de game zo veel smoother lopen! Heb de Benq XL2411z.
ja inderdaad denk dat het ook smooth is! Ik twijfel alleen nog of ik 550€ pomp in een 27 inch ips 4ms 144hz monitor. Of 1 144hz van 280€ koop en dan ander schermpje bij... Wat is jou setup?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:31:
[...]

Als ik overga naar de non K processor en dus ook het ander moederbord, kan ik dan gewoon niet overklokken of verlies ik dan ook mijn functie om 2e videokaart te steken nog eens 16gb ram etc?
Overklokken van je cpu zal niet meer gaan en een 2e videokaart op een non-Z bord is ook niet ideaal. 16GB RAM kan natuurlijk wel. Maar nogmaals, vergeet die 2e videokaart. Als je dat niet meteen gaat doen, doe je het nooit (zo gaat het meestal tenminste, om precies de reden die ik hiervoor al eens genoemd heb). Dat is dan niet meer interessant. En laten we wel wezen, voor CS:GO is deze setup natuurlijk al gillende overkill.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 04-11-2015 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:37:
[...]

Overklokken van je cpu zal niet meer gaan en een 2e videokaart op een non-Z bord is ook niet ideaal. 16GB RAM kan natuurlijk wel. Maar nogmaals, vergeet die 2e videokaart. Als je dat niet meteen gaat doen, doe je het nooit (zo gaat het meestal tenminste, om precies de reden die ik hiervoor al eens genoemd heb). Dat is dan niet meer interessant. En laten we wel wezen, voor CS:GO is deze setup natuurlijk al gillende overkill.
Begrijp ik. Ik zal echter niet aan 2 videokaarten doen denk ik. Ik ben een casual gamer op vlak van singleplayers : Gta V, Witcher 3 etc die ik gewoon op de pc met controller ga spelen liefst op ultra 60fps minimum. Echter LoL en CS:GO speel ik op competitive niveau.

Zou ik veel besparen indien ik dan voor een setup die niet K is en ook niet gunstig is voor 2 videokaarten? Zou ik dan ook veel moeten inleveren op prestatie?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:41:
[...]
Zou ik veel besparen indien ik dan voor een setup die niet K is en ook niet gunstig is voor 2 videokaarten?
Wat let je een setup te maken met een non-K processor + H/B bordje :)?
Zou ik dan ook veel moeten inleveren op prestatie?
Nope.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:42:
[...]

Wat let je een setup te maken met een non-K processor + H/B bordje :)?

[...]

Nope.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 328,90€ 328,90
1Asus B150 PRO GAMING D3€ 105,80€ 105,80
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 351,-€ 351,-
1be quiet! Dark Rock 3€ 60,-€ 60,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 109,51€ 109,51
1Corsair RM550x€ 94,97€ 94,97
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,15€ 89,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.346,64

Dit dan? Is het zo goed/compleet?

Kan dit alles probleemloos draaien op 1080 p of 1440p? 60 fps ultra?

Moet ook 2-3 schermen aankunnen. In de toekomst meer ram etc etc...

• Terrie

Terrie

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:31:
[...]

[...]

ja inderdaad denk dat het ook smooth is! Ik twijfel alleen nog of ik 550€ pomp in een 27 inch ips 4ms 144hz monitor. Of 1 144hz van 280€ koop en dan ander schermpje bij... Wat is jou setup?
Die keuze is dan lastig. Ik heb een i5 4460 met 280x 8gb ram ssd. En haal gewoon 200 fps+. I.c.m. 144hz scherm kan je veel duidelijker de bewegingen zien. De vraag of je een 144hz scherm moet hebben met zo'n setup is er dan eigenlijk niet. De kleuren van de Benq zijn wel minder dan een ips, maar met de juiste settings is dit te overzien. Je kan ook een ips 27 inch 144hz nemen met een leuk 2e hands ips scherm erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Terrie schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:41:
[...]

Die keuze is dan lastig. Ik heb een i5 4460 met 280x 8gb ram ssd. En haal gewoon 200 fps+. I.c.m. 144hz scherm kan je veel duidelijker de bewegingen zien. De vraag of je een 144hz scherm moet hebben met zo'n setup is er dan eigenlijk niet. De kleuren van de Benq zijn wel minder dan een ips, maar met de juiste settings is dit te overzien. Je kan ook een ips 27 inch 144hz nemen met een leuk 2e hands ips scherm erbij.
Dacht zelf ook zoiets, maar welk BenQ scherm? En ik heb schrik dat als ik dan naar mijn IPS kijk dat mijn TN als shit eruit ziet om het cru te zeggen :D

• Terrie

Terrie

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:42:
[...]

Dacht zelf ook zoiets, maar welk BenQ scherm? En ik heb schrik dat als ik dan naar mijn IPS kijk dat mijn TN als shit eruit ziet om het cru te zeggen :D
Ik heb zelf de benq xl2411z met een lg 23ea63 ernaast welke een IPS scherm is. Je ziet dat het ips scherm warmere kleuren heeft, maar het is naast elkaar prima te doen.

• Detrexion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-11 16:10
Ik heb ook een NZXT led strip gehad en raad die af. Je krijgt er plakkertjes bij die amper plakken en na 7 maanden is mijne overleden. Wat ik wel aanraad is led fans of de NZXT Hue of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Detrexion schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:09:
Ik heb ook een NZXT led strip gehad en raad die af. Je krijgt er plakkertjes bij die amper plakken en na 7 maanden is mijne overleden. Wat ik wel aanraad is led fans of de NZXT Hue of iets dergelijks.
Wat raad je meest aan? Die NZXT hoe werkt dat precies, snap het niet echt.

• Detrexion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-11 16:10
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:33:
[...]

Wat raad je meest aan? Die NZXT hoe werkt dat precies, snap het niet echt.
Wat snap je niet :p?

Verwijderd

Topicstarter
wat is het precies?
Pagina: 1