Toon posts:

RAM past niet in moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik heb een dringende vraag!! Ik ben bezig met het bouwen van mijn eerste pc maar de RAM gaat niet goed in het moederbord

Het gaat om onderstaande 2 producten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,-€ 89,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 45,95€ 45,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 134,95

Het probleem is dat ik de 2 RAM's niet ver genoeg in de RAMslots kan krijgen. Ze zijn zijn qua lengte wel goed maar als ik ze erin duw dan krijg ik het klepje voor de ram niet meer dicht. Of ik moet echt hard drukken maar dat durf ik niet echt.

Heb ik nu het verkeerde gekocht? Zijn bovenstaande 2 producten niet compatible met elkaar? Alle hulp is welkom!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 23:12
Kijk goed waar de nokjes zitten in de strip en moederbord slot en druk voorzichtig door. gebruik een lamp om goed te zien. Nieuwe mobo's gaan erg stroef eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:38

TommieW

Numa numa.

Probeer je titel de volgende keer wat minder schreeuwerig te maken.

Het is allebei DDR4, dus dat zou niet echt een probleem moeten zijn. Kijk of het nokje op dezelfde plaats als de "inkeping" op het RAM zit. Misschien doe je 'm verkeerd om.

Vaak is een beetje kracht wel nodig bij het plaatsen van RAM. Kijk uit dat je je moederbord niet te ver buigt. (De doos van je moederbord is niet stevig genoeg, je kan 'm beter even op de tafel ofzo leggen.)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zou gewoon moeten passen, DDR4 geheugen in DDR4 slots.
RAM latjes plaatjes gaat soms erg stroef, ik druk altijd eerst één kant vast en daarna de andere.
Nog nooit iets gesloopt of problemen gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 23:12
stin00 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:37:
Zou gewoon moeten passen, DDR4 geheugen in DDR4 slots.
RAM latjes plaatjes gaat soms erg stroef, ik druk altijd eerst één kant vast en daarna de andere.
Nog nooit iets gesloopt of problemen gehad :)
Zo maak je dus dingen stuk, altijd recht naar beneden. Maar goed zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
pennywiser schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:41:
[...]

Zo maak je dus dingen stuk, altijd recht naar beneden. Maar goed zelf weten.
Zal volgende keer eens proberen hem recht naar beneden te duwen, maar dat gaat altijd extreem moeizaam en biedt veel weerstand. Vandaar dat de OP ook met deze vraag zat waarschijnlijk; het voelt een beetje alsof je iets forceert dan :)
Pagina: 1