Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een aantal dagen geleden heb ik en msi r9 390 aangeschaft en die heb ik geinstalleerd. Ook heb ik de voeding vernieuwd (corsair 650x)

Alles werkt goed en er zijn geen problemen mee, alleen het gekke is dat nu mijn opstartscherm waar je de bios keuzes even snel voorbij ziet flitsen weg is en ik nu een vreemd kleuren-blokjes-scherm zie.

Zoals ik zei, alles is verder goed maar dit hoort niet zo dus wil het wel graag oplossen indien mogelijk.
Verder is het een redelijk oud moederbord en processor
- Gigabyte ga-870a-ud3
- amd phenom x6 1055t
- 8gb RAM

Ik hoop dat iemand hier een idee heeft, alvast bedankt.

Foto van het opstartscherm: http://nl.tinypic.com/m/j62wcw/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is de nieuwste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je nu de vorige videokaart erin zet is het probleem er dan ook nog of is het dan weg?

Als die er dan ook nog is, dan is het plaatje corrupt en zou het opnieuw flashen van het bios moeten helpen. Is het dan weg dan zou het wel eens een vreemd incompatibiliteitsprobleem tussen de videokaart en het moederbord kunnen zijn en valt er weinig aan te doen. Behalve het plaatje niet weergeven dan, is vaak uit te schakelen in het bios namelijk.

[ Voor 71% gewijzigd door -The_Mask- op 31-10-2015 10:33 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Lijkt er op dat text-mode video of VESA mode niet lekker werkt. Als je UEFI hebt kan je kijken of je CSM/Legacy mode voor de OpROM van de GPU kan aan zetten, of als het al aan staat, juist uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt

Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:30:
Als je nu de vorige videokaart erin zet is het probleem er dan ook nog of is het dan weg?

Als die er dan ook nog is, dan is het plaatje corrupt en zou het opnieuw flashen van het bios moeten helpen. Is het dan weg dan zou het wel eens een vreemd incompatibiliteitsprobleem tussen de videokaart en het moederbord kunnen zijn en valt er weinig aan te doen. Behalve het plaatje niet weergeven dan, is vaak uit te schakelen in het bios namelijk.
Bedankt, ga ik morgen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:30:

Ik heb opnieuw opgestart en dat bios plaatje uitgezet, nu lijkt alles prima.
Betekent dit dat het alleen het plaatje is? of is er nog steeds iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:51:
[...]

Ik heb opnieuw opgestart en dat bios plaatje uitgezet, nu lijkt alles prima.
Betekent dit dat het alleen het plaatje is? of is er nog steeds iets niet goed?
Wellicht dat alleen het plaatje inderdaad corrupt is door het bios flashen.
Ik zou zeggen stress de videokaart eens met een zware game of een benchmark als Unigine Heaven of Valley, of 3Dmark Firestrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stin00 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:56:
[...]

Wellicht dat alleen het plaatje inderdaad corrupt is door het bios flashen.
Ik zou zeggen stress de videokaart eens met een zware game of een benchmark als Unigine Heaven of Valley, of 3Dmark Firestrike.
Oke bedankt voor de tip, dat heb ik gedaan. Ik heb die eerste gedownload en dit zijn de resultaten, mijn cpu is niet het beste dus ik verwacht geen highscore maar is dit goed? en waarom staat er bij GPU model 4095MB er zit toch 8 gb in?

Unigine Heaven Benchmark 4.0 :Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zna6fn.jpg of deze :? http://nl.tinypic.com/m/j632xg/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik de bios opnieuw geïnstalleerd en de drivers voor de 390 ook opnieuw, maar helaas nog steeds dat kleurenblokjes scherm bij opstart, heeft iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:00

Saven

Administrator

upload voortaan je afbeeldingen om imgur.com alsjeblieft. tinypic is echt niet vooruit te branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Saven schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:55:
upload voortaan je afbeeldingen om imgur.com alsjeblieft. tinypic is echt niet vooruit te branden
Gaat toch goed?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

In de topicstart staat een URL naar de tinypic pagina. Voordat ik de afbeelding te zien kreeg waren we al 15 seconden verder. Dan ben ik al afgehaakt ;) best wel ergerlijk om zo lang te moeten wachten. Niet TS' schuld maar vreselijke image hoster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Saven schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:17:
[...]

In de topicstart staat een URL naar de tinypic pagina. Voordat ik de afbeelding te zien kreeg waren we al 15 seconden verder. Dan ben ik al afgehaakt ;) best wel ergerlijk om zo lang te moeten wachten. Niet TS' schuld maar vreselijke image hoster
5 seconden hier. Zet flash eens af ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Damic schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:20:
[...]
5 seconden hier. Zet flash eens af ;)
Staat by default uit (plugin staat uitgeschakedl), incl adblocker :+ Zit hier ook maar op een adsl lijntje, maar toch :P
Pagina: 1