speaker rubbers plakken

Pagina: 1
Acties:

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 17:37
Ik ben in het bezit van twee Mordaunt Short Mezzo 6 speakers waar ik overigens enorm veel plezier aan beleef. Nu valt het mij op dat de rubbers, waarmee de conus op de kast is gemonteerd behoorlijk gaan
'plakken' . De rubberrand die meebeweegt met het membraan niet, die zijn mooi ' droog' . Het gaat dus om de rand aan de buitenkant van de kast
Kan je iets doen om die rubber rand minder plakkend te krijgen? Of is het gewoon een eigenschap van het rubber?
https://flic.kr/p/AtRwd8

[ Voor 10% gewijzigd door sonsan op 31-10-2015 10:12 ]

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:39
Het probleem is mij niet helemaal duidelijk, de 2e plastic rand heeft verder geen invloed op het geluid, het is meer voor de sier. Verder werkt siliconen spray erg goed op plastic en rubber.

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 17:37
Het is ook geen groot probleem. Alleen optisch niet zo fraai. Volgens mij zit de 1e ring, die aan het membraam geplakt zit, vast aan die buitenring. Ik vraag me af of die 1e ring daardoor geen last gaat krijgen van 'plakkend' rubber.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ah, de foto verduidelijkt het.

Dit gebeurt er met rubber als het verouderd. Je zou met een doekje met alcohol of amonia het minder plakkerig kunnen maken (wel ff de ring er af schroeven), en je zou hem kunnen spuiten met plasti-dip...

Wise enough to play the fool