Garantie periode vervangend producten+bijbetaling?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:12
Op 29 november 2013 heb ik bij Mycom een GTX780 gekocht.
Deze is is kapot gegaan eind april 2015 en, omdat een gelijksoortig model niet meer leverbaar,
8 mei 2015 omgeruild voor een GTX970.

Ik heb echter wel een klein bedrag bij moeten betalen omdat men vond dat de kaart iets moderner was en daardoor kwa prijs niet helemaal in verhouding was met de oude kaart.

Mij is toen verteld dat de garantie op de nieuwe kaart op 29 november 2015 ophield omdat hier een omruil actie betrof.

Klopt dit? Eindigt de garantie idd op 29 november 2015? Of start het garantie termijn opnieuw na de inruilactie? In dit geval dus tot 8 mei 2017?

De kaart werkt overigens nog perfect! Hij gaat echter in de V&A dus ik wil de toekomstige eigenaar wel zo goed mogelijk inlichten. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Je had het toen niet moeten accepteren en moeten wijzen op dat de oude kaart gecrediteerd is voor bedrag X en dat je met die creditering een nieuwe kaart koopt met bijbetaling, dan is de nieuwe koop een geheel nieuwe deal. Nu is het getrouwtrek waarbij je heel lastig gelijk zult krijgen ongeacht of je daar juridisch recht op heb of niet.

Ik vermoed dat er geen juridische basis is daar je een bedrag gecrediteerd hebt gekregen dat aanzienlijk boven de restwaarde lag en je destijds BIJ dat aanbod akkoord bent gegaan met geen nieuwe koop (je stelt tenslotte maar weinig bijbetaald te moeten hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-05 01:36
zijn er papieren opgemaakt van de omruiling / bijbetaling ? wat staat daar op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
Heb 6 maand terug hetzelfde meegemaakt.

Mijn leverancier crediteerde gewoon de oude kaart en maakte een nieuwe factuur op voor de nieuwe kaart.Dit omdat hij volgens hem op de nieuwe kaart ook 2 jaar garantie kreeg. Ik heb die bijbetaling ( toen ook een miniem bedrag) met plezier gedaan.

Echter juridisch klopt het denk ik niet helemaal. Ik vermoed dat eigenlijk wel de garantie op de eerste aankoop blijft lopen. En jullie gebonden zijn tot de garantieregels op de eerste aankoopfactuur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:32
Volgens mij heb je eerst een andere drempel te overwinnen. Mycom is failliet gegaan en is inmiddels gedeeltelijk overgenomen door een investeerder. Deze heeft al toegegeven dat alle garanties niet zonder meer overgenomen zullen worden....

http://www.iculture.nl/ga...s-icentre-mycom-overname/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:12
floorcleaner schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 02:20:
zijn er papieren opgemaakt van de omruiling / bijbetaling ? wat staat daar op ?
Ik heb een uitgifte systeem reparatie formulier gekregen waarop het probleem omschreven word. Onderaan word vermeld dat de kaart is omgeruild voor een nieuwe kaart met een kleine bijbetaling.

Daarnaast heb ik ook een nieuwe kassabon. Op de kassa bon word eerst het bedrag van de oude kaart afgetrokken (creditering?) en vervolgens word het bedrag van de nieuwe kaart er bij opgeteld.

Het verschil is dan 130 euro wat ik zou moeten bijbetalen. Echter, in de winkel moest ik 40 euro bijbetalen. Dit staat overigens nergens op de bon vermeld.
wittereus schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:35:
Volgens mij heb je eerst een andere drempel te overwinnen. Mycom is failliet gegaan en is inmiddels gedeeltelijk overgenomen door een investeerder. Deze heeft al toegegeven dat alle garanties niet zonder meer overgenomen zullen worden....

http://www.iculture.nl/ga...s-icentre-mycom-overname/
Klopt. Vandaar ook dat ik 'Mycom' vet had gemaakt. Maar bedankt voor de link. Die kendie ik nog niet. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
Dat Mycom de garantie misschien niet wil overnemen hoeft nog niet een probleem te zijn , bij veel merken (bv MSI) kan je de garantie rechtstreeks claimen met behulp van de bon/factuur.

Als er op de kassabon niet staat dat er een garantieomruiling was heb je volgens mij gewoon recht op de
normale garantie. Uiteindelijk is dit het officiële document. Het kan evengoed een terugname zijn ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:32
ChojinZ schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:41:
[...]

Ik heb een uitgifte systeem reparatie formulier gekregen waarop het probleem omschreven word. Onderaan word vermeld dat de kaart is omgeruild voor een nieuwe kaart met een kleine bijbetaling.

Daarnaast heb ik ook een nieuwe kassabon. Op de kassa bon word eerst het bedrag van de oude kaart afgetrokken (creditering?) en vervolgens word het bedrag van de nieuwe kaart er bij opgeteld.

Het verschil is dan 130 euro wat ik zou moeten bijbetalen. Echter, in de winkel moest ik 40 euro bijbetalen. Dit staat overigens nergens op de bon vermeld.
Ermmmm 130 op de factuur en daadwerkelijk 40 betalen? Dan weet ik wel waarom dat ze in de problemen zijn gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:41

Wildfire

Joy to the world!

Ik werkte bij MyCom en kan je vertellen dat, destijds dus (want wat de huidige eigenaar doet durf ik niet te zeggen), wanneer je een ander product kreeg dat dan ook een nieuwe garantietermijn inging.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1