Geschikte case voor HTPC

Pagina: 1
Acties:

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:33
Ik zoek een?

HTPC Case. Ik wil mijn huidige PC gewoon 'ombouwen' naar een HTPC met behoud van zo veel mogelijk onderdelen (lees: mijn moederbord en grafische kaart). Mijn grafische kaart, een Gigabyte 780Ti, moet bijvoorbeeld zeker in de case passen. Die heeft een lengte van 282mm. Hetzelfde geldt voor het moederbord, Gigabyte GA-Z87X-UD3H. Qua opslag moet er ruimte zijn voor een SSD en een gewone HD.

Wat is je budget?

Om en bij de 200€ is wel de max eigenlijk.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Lian Li bouwt heel mooie cases vind ik maar die hebben, op basis van hun website, niet meteen iets dat in mijn straatje past. Ook de node 605 van Fractal Design vind ik erg knap, maar daar gaan al mijn onderdelen niet in passen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Case komt in mijn tv-meubel te staan. Dat meubel biedt een ruimte van 50cm breed, 46cm diep en 20cm hoog. Omdat de case achter een deurtje komt te staan, primeert de functionaliteit wel op de looks.

Wat heb je zelf al gevonden?

Silverstone heeft een heel goede website vind ik met goede filters en zo kwam ik uit bij de LC10-Ehttp://tweakers.net/price...rstone-legacy-lc10-e.html

Die kast lijkt aan al mijn eisen te voldoen en ziet er ook nog wel strak uit, voor zover dat van belang is.

Maar mss kunnen jullie mij nog andere merken of modellen aanbevelen?

Alvast bedankt en nog een prettig weekend gewenst iedereen!

B.T.

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 02:24
De Cooler Master Elite 130 lijkt me wel goed, die heeft ruimte voor videokaarten tot 343mm.
Alleen de hoogte van 20,7cm past net niet ;(

productreview: Cooler Master Elite 130 review door Foritain

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 130€ 42,95€ 42,95
Importeer productenTotaal€ 42,95

Hoezo wil je een ATX moederbord (Gigabyte GA-Z87X-UD3H) in een HTPC zetten?
Dan beperk je jezelf wel heel erg in HTPC kasten (filter).

Ik zou een Mini-ITX moederbord aanraden, dan kan je een veel geschiktere kast vinden.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock H81M-ITX€ 61,50€ 61,50
Importeer productenTotaal€ 61,50

[ Voor 38% gewijzigd door Ketho op 31-10-2015 01:27 ]

• moret14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-10-2025
Een ander aandachtspuntje is dat als je je systeem in een kastje achter een deurtje gaat zetten, er genoeg airflow in het kastje moet zijn om je systeem koel te kunnen houden.

Een afgesloten ruimte laat de lucht die je pc opzuigt en weer uitblaast circuleren, en zeker met de high-end componenten die je van plan bent te gebruiken, kan dat een warmteprobleem gaan vormen.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 14:24
Waarom zou de Node 605 niet passen? Voor in de case zitten HD beugels die verwijderbaar zijn. Je SSD is dan wel ergens in de kast met dat dubbelzijdige tape vast te zetten.
FD zegt zelf dat een grote videokaart met 1 HD kooi gemonteerd ook moet passen

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:33
Bedankt voor jullie antwoorden heren! Ik ga de Node 605 dan toch is nader bekijken. Nogmaals bedankt.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
Silverstone heeft de grandia serie die heel erg op de node 605 lijken. Varierent in maten en functies.
Pagina: 1