Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5StarGbVk
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-01-2022
Ik ben al een tijdje op internet gaan zoeken op forum’s naar nieuwe geheugen op me PS4,

ben op zoek naar een SSHD van 2TB of 2.5TB maar weet niet of die bestaan en er word gezegt dat je het beste voor een 5400RPM model kunt gaan dan voor de 7200RPM model voorwegen verhitting te verkomen?

helaas komt er veel kennis bij kijken als je een nieuwe interne harde schijf wilt gaan kopen, ik heb op me PS3 ook een andere schijf erin zitten dan de originele maar door die nieuwe schijf die ik erin heb gooit hij telkes de disc eruit, echt zwaar irritant dus…

ik weet totaal niet meer wat ik moet doen dus hierbij hoop ik dat de mensen rondom Tweakers.net me verder op weg kunnen helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:11

Nemesizz

Untouchable

Bij de PS3 werd wel een 5400RPM aangeraden vanwege de warmte (metname bij de oudere Phat's).

Bij de PS4 kan een 7200RPM gerust, word wel iets warmer dan een 5400RPM maar zal niet voor problemen gaan zorgen. Zelf gebruik ik ook een 7200RPM omdat die qua prijs/prestaties beter was dan een 5400 op dat moment (meer RPM, grotere cache, voor ongeveer dezelfde prijs).

Waar je op moet letten is metname de hoogte van de schijf, de schijf mag niet hoger zijn dan 9,5mm (bepaalde modellen zijn hoger en die passen niet), en moet s-ata zijn, en uiteraard 'laptop' formaat (geen desktop hdd/sshd).

De snelheidswinst tov de originele hdd is vaak wel groot, maar de winst tussen een 7200RPM, een SSHD en SSD is niet zo heel groot. Een PS4 heeft bijna geen profijt van een SSD bijvoorbeeld, terwijl bij een PC de impact veel groter is.

Heb zelf ook eerst gedacht aan een SSHD, maar de prijs/prestatie ten opzichte van een 7200RPM was mij het geld niet waard, maar goed dat is een overweging die je zelf moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5StarGbVk
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-01-2022
nogmaals bedankt dat je me op weg wil helpen, om even voor me na te kijken, ik heb vervolgens je link even door gekeken en ben toch zelf even gaan verder gaan zoeken, ik kwam een paar HDD's tegen en ben dus aan het twijfelen/benieuwd of die wel passen, der staat SATA 600 en ik meende dat de PS4 SATA III ondersteund, hier zijn de 4 HDD's

Hitachi Travelstar 5K1500, 1.5TB

Hitachi Travelstar 5K1500 (Enhanced Availability), 1.5TB

Seagate Spinpoint M9T, 1,5TB

Seagate Spinpoint M9T, 2TB

of

dit bleek tevens ook een goeie webshop te zijn

PS3-PS4 HDD harde schijf 1TB SSHD

PS3-PS4 HDD harde schijf 2TB