Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBouwman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 17:07
Mijn huidige opleiding heeft een crappy mobiele website om het rooster bij te houden. Ik ben recent begonnen met het maken van android apps en heb het redelijk onder de knie. Ik ben nu van plan een overzichtelijke app te maken die ook offline te vinden is. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik hoe de data het beste kan opslaan. Ik kan proberen het html bestand op te slaan en daaruit de informatie te laden. Een ander probleem is dat alle data achter een inlog pagina zit. Ik zat te denken dat je eerst via een webview moet inloggen en dat het zo het rooster ophaalt.
Hoe zouden jullie het aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBouwman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 17:07
Ik kan al inloggen op het systeem via een json post request. Ik ga morgen krijgen om de informatie te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht kan je het over een andere boeg gooien. In plaats van dat je de gammele weergave van je school recht probeert te breien is het misschien handiger om vanaf nul te beginnen en een optie aan te bieden waarmee je het rooster beter kunt bekijken, maar ook kunt onderhouden.

Als men daar niet aan wil vanwege contracten of koudwatervrees zou ik alsnog een discreet en los systeem ontwikkelen, met daarnaast een applicatie die de vertaalslag maakt. Dan ben je niet meer afhankelijk van de gammele implementatie van een ander en kan je nog eens wat anders met de app als die succes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
Ik zou een aparte scraper maken die de data van de site omzet naar een handig formaat (json/sql/xml kies er 1 die je handig vind en kent). Dit laat je querien door de app (of je zet het 1-op-1 door als het niet te groot is). Als de implementatie op de site dan veranderd hoef je alleen de scraper maar aan te passen, en heeft je app geen update nodig. App is dan niet zo moeilijk meer omdat je dan tegen bekende data aan kan programmeren.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jogai schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:28:
Ik zou een aparte scraper maken die de data van de site omzet naar een handig formaat (json/sql/xml kies er 1 die je handig vind en kent). Dit laat je querien door de app (of je zet het 1-op-1 door als het niet te groot is). Als de implementatie op de site dan veranderd hoef je alleen de scraper maar aan te passen, en heeft je app geen update nodig. App is dan niet zo moeilijk meer omdat je dan tegen bekende data aan kan programmeren.
Dat is inderdaad wat ik bedoelde :)