Waarom haal ik mijn uploadsnelheid niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:15
Ik heb een internetabbonement bij Ziggo met 20 Mbit/s uploadsnelheid. Ik heb de Technicolor 7210 modem.

Ik heb een backup programma geinstalleerd op mijn PC van BackDrive, die iedere dag een backup maakt naar de BackDrive server.

Nu is de uploadsnelheid helaas maar 72 KB/s. En dat is echt heel traag.

Volgens de backup provider wordt er ergens afgeknepen, maar ik heb dus helaas het probleem niet kunnen oplossen.

De poorten die de backup programma van BackDrive gebruikt is: 443, 50234, 50235

Waar wordt er afgeknepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens een speedtest op: http://speedtest.ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:14
Of is er gewoon niet ergens anders een programma erg hard aan 't uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Heb ik meerdere keren gedaan, en daar haal ik gewoon mijn snelheid van 20 Mbit/s netjes.

Ik zal even een lijst maken van wat ik al geprobeerd heb:

- Snelheid gemeten
- PC opnieuw opgestart
- Op een andere PC geprobeerd, ongeveer dezelfde snelheid haal ik dan
- Programma opnieuw geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
ShitHappens schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:50:
Of is er gewoon niet ergens anders een programma erg hard aan 't uploaden?
Nee, dat is echt 100% uitgesloten. Ik denk zelf dat er iets in de modem niet klopt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
als je met die speedtest wel 20mbit haalt.. kan het dan niet aan de server liggen waar je naartoe upload.. als je een andere target probeert ?

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
fazerfreak schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:53:
als je met die speedtest wel 20mbit haalt.. kan het dan niet aan de server liggen waar je naartoe upload.. als je een andere target probeert ?
Ik heb meerdere speedtest gedaan, naar Rotterdam, via KPN, maar daar haal ik gewoon mijn snelheid.

Kan het niet zo zijn dat er iets de snelheid afknijpt in de router of PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
Indien er in de router of de PC een bottleneck zou zitten, dan had de speedtest van Ziggo dit moeten aantonen. De bottleneck zit dus ergens anders. Waar staan de servers van BackDrive die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
luxan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:09:
Indien er in de router of de PC een bottleneck zou zitten, dan had de speedtest van Ziggo dit moeten aantonen. De bottleneck zit dus ergens anders. Waar staan de servers van BackDrive die je gebruikt?
De servers van BackDrive staan in Europa, ik weet niet precies welk land. De BackDrive software gebruikt de poorten 443, 50234, 50235. Verder zegt BackDrive zelf dat ze gemiddeld 5 MB/s per seconde halen, dus aan hun kant zit het probleem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Eric_1993 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:52:
[...]

Heb ik meerdere keren gedaan, en daar haal ik gewoon mijn snelheid van 20 Mbit/s netjes.
Dat is de downloadsnelheid.
Wat is de uploadsnelheid?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14
Kun ook via een webportal bestanden uploaden?
Zoja, dan kun je timen of dat sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:07
Onbekend schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:08:
[...]

Waarschijnlijk is dat wel gewoon de upload, pakket van 200/20 leveren ze bij Ziggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Onbekend schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:08:
[...]

Nee de downloadsnelheid is 200Mbit/s. De uploadsnelheid is 20Mbit/s.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/mtmbdg.png

En dit is een speedtest naar Engeland:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4792601434.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Eric_1993 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:07:
[...]

De servers van BackDrive staan in Europa, ik weet niet precies welk land. De BackDrive software gebruikt de poorten 443, 50234, 50235. Verder zegt BackDrive zelf dat ze gemiddeld 5 MB/s per seconde halen, dus aan hun kant zit het probleem ook niet.
Als jij meerdere speedtesten bij meerdere aanbieders van speedtests hebt gedaan die allemaal 20Mb/s upload halen dan ligt het probleem vrijwel zeker bij hun ;)
Jij haalt je uploadsnelheid gewoon, mogelijk dat BackDrive de upload snelheid zelf beperkt omdat het als backup in de achtergrond moet draaien (niet bekent met BackDrive) en als het dan de volle bandbreedte gaat verbruiken je hele netwerk er last van heeft, of toch hun servers...

Edit: mooie plaatjes van speedtests d:)b, je haalt zelf dus prima je snelheid en het probleem zal dan ergens tussen de BackDrive servers en het programma op je pc zitten...

[ Voor 9% gewijzigd door RGAT op 31-10-2015 16:16 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
RGAT schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:14:
[...]

Als jij meerdere speedtesten bij meerdere aanbieders van speedtests hebt gedaan die allemaal 20Mb/s upload halen dan ligt het probleem vrijwel zeker bij hun ;)
Jij haalt je uploadsnelheid gewoon, mogelijk dat BackDrive de upload snelheid zelf beperkt omdat het als backup in de achtergrond moet draaien (niet bekent met BackDrive) en als het dan de volle bandbreedte gaat verbruiken je hele netwerk er last van heeft, of toch hun servers...
Dat dacht ik dus ook. Maar waarom blijft BackDrive dan zeggen dat ze absoluut de snelheid niet afknijpen?

Als je wilt dat backdrive niet de volledige uploadsnelheid leegtrekt kun je dat zelf instellen met limieten. Maar die limieten staan bij mij gewoon uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Eric_1993 op 31-10-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11
BackDrive knijpt misschien niet af, maar heeft zelf wel een beperkte download (15Gbit) En dat deel je dus met andere gebruikers van BackDrive.
Ik haal met KPN glas 500/500mbit naar Backdrive wisselende snelheden (tussen de 1,5 en 7MByte/s, maar soms bij kleine files veel minder) Het helpt sowieso om encryptie uit te zetten als je zelf geen probleem vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
connos schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:34:
BackDrive knijpt misschien niet af, maar heeft zelf wel een beperkte download (15Gbit) En dat deel je dus met andere gebruikers van BackDrive.
Ik haal met KPN glas 500/500mbit naar Backdrive wisselende snelheden (tussen de 1,5 en 7MByte/s, maar soms bij kleine files veel minder) Het helpt sowieso om encryptie uit te zetten als je zelf geen probleem vindt.
Dat klopt, dat zeiden ze ook. Op hun aanraden heb ik encryptie ook uitgezet. Maar helaas geen snellere snelheid. Er is ook een logbestand gemaakt om te kijken of ze daar iets konden vinden. Maar helaas ook niks, behalve dat het ergens afknepen wordt.

Jij haalt nog 1 MB/s, ik haal maar 72 KB/s. Dat is echt heel erg traag. Zelfs met 1 MB/s zou ik blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
72 KB/s is wel echt enorm traag. Toch moet het bij hun liggen, een ding wat je nog kan proberen is op een andere pc even het programma installeren en proberen. Ben er niet mee bekend, maar je hoeft die poorten niet open te zetten of nog iets anders aan te passen? (Aantal upload connecties bijvoorbeeld.)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post eens een traceroute naar een server van BackDrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Jim423 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:25:
72 KB/s is wel echt enorm traag. Toch moet het bij hun liggen, een ding wat je nog kan proberen is op een andere pc even het programma installeren en proberen. Ben er niet mee bekend, maar je hoeft die poorten niet open te zetten of nog iets anders aan te passen? (Aantal upload connecties bijvoorbeeld.)
Dat heb ik ook meerdere malen geprobeerd, maar de snelheid op die PC daalt van 240KB/s naar 70 KB/s. Dus hetzelfde verhaal.
Post eens een traceroute naar een server van BackDrive
Hoe kan ik de server adres vinden van BackDrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Zou je met iets van Netlimiter Monitor even moeten kijken als je upload. Wireshark kan ook maar daar ben ik niet mee bekend.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Ik heb een tracert gemaakt naar de server van BackDrive, hoop dat jullie iets kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/s1jbid.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Is er iemand die dit probleem kan verklaren :?
Pagina: 1