Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus t100 chi, ok voor mijn toepassingen?

Pagina: 1
Acties:

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Wat ga je met je laptop doen?

Wordt mijn eerste laptop. Tegenwoordige taken lijken mij nu makkelijker met een laptop/tablet. Ik wil deze meenemen naar vrienden/familie en werk. Mobiliteit en degelijkheid. Naast vereiste taken kunnen draaien. Vind ik belangrijk. Dus twijfel wel of deze Atom processor dit zal trekken. Goedkoop blijft duurkoop is mijn ervaring.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik wil windows 8 (is windows 7 ook mogelijk?) gaan gebruiken met de volgende toepassingen;

Naast gebruikelijke websurfen/tv-series kijken (niet streamend), muziek streamen vanaf NAS naar laptop heb ik de volgende eisen en vragen;

Hoe rap is deze laptop bij het maken van een rar-bestand

Kan ik ook een SSD of 2.5 sata aansluiten via de micro-usb + verloop naar sata (dus zonder gebruik usb enclosure) gaat dit werken?

Zou deze laptop evt een truecrypted 2.5 sata-disk (standaard truecrypt instellingen bij formatteren) vlot kunnen lezen/schrijven? -ben 40-50 megabyte/sec wel gewend.

Hoe vlot draait software zoals photoshop/foto bewerking?

Zou ik een blu-ray normaal kunnen afspelen via een (samsung SE-506) externe bluray brander?

Kan ik Sonic generations hierop draaien?

En Izotope rx 3 audio editor?

Wat is je budget?

In principe niet meer dan deze 400 euro kostende t100. Als ik meer moet uitgeven dan kijk ik wel naar andere en sterkere laptop opties. Moet dan maar een grotere laptop nemen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja
De t300 chi is bijna een 13" en stukken duurder. 13.3 vind ik al wat te groot voor mobiliteit. Heb de t100 nooit in mijn handen gehad dus twijfel wel. Ik zal deze veel buitenshuis meenemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mooi ontwerp vind ik wel belangrijk. De t100chi ziet er wel redelijk uit dus blijf voor nu bij asus. Er is ook niks anders binnen dit budget met een krachtiger processor dus keus is beperkt denk ik?

[ Voor 7% gewijzigd door SoundByte op 30-10-2015 21:48 ]

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:09
Ik heb deze t100 CHI in mijn bezit en zal proberen een deel van je vragen te beantwoorden:

Het is een erg mooie tablet/convertible en het scherm is heel makkelijk afneembaar van het toetsenbord dock en blijft tevens goed steken zonder gebruik te maken van mechanismes. Het werkt dan ook magnetisch. Nadeel hieraan is (en houd hier zeker rekening mee), is dat je het dock om de 2 weken eens moet opladen. (maar dat gaat ook met de micro usb lader die je voor de tablet gebruikt). Ander puntje is het touchpad en het toetsenbord werken via bluetooth. Iets dat wel vaker voorkomt bij deze Atom computers is dat als je de cpu hoog belast, of de wifi,.. de muis wel eens kan laggen bij gebruik van het touchpad. Is een heel vreemd probleem. Ik heb nog niet getest of die met andere toetsenborden ook zo is maar het is nu niet erg storend ofzo, doch neemt het wat productiviteit af.

Wat je vragen betreft:

Windows 7, 8 en 10 kun je gewoon naar believen gebruiken en streamen gaat meer dan vlot. Ik stream soms via wifi mijn blu rays en dat gaat ook zonder stoot, zolang je niet te ver van je zender af zit natuurlijk.

De performance van de opslag is (wat EMMC geheugen betreft) best goed. Dit is net zoals SSD flash geheugen, maar dan wat trager. Maar lezen haal je sowieso (sequentieel 100+mb/sec).

Via micro-usb 3.0 kun je uiteraard alles aansluiten wat je wil en de performance zal zo snel zijn als de USB3 bus het toelaat.

Photoshop heb ik nog niet gedaan, maar verwacht hier geen wonderen. Het is en blijft een vorige generatie Atom processor. Hij doet zijn ding wel, maar het is op het gemakje. :)

Simpele games spelen lukt ook wel, maar probeer geen huidige 3D games. Ter referentie: UT2004 draaide hij alles maximaal nog maar nipt om speelbaar te zijn.

Dit is dus echt een ding om te surfen en office op te doen. Je zit tevens maar met 2gb ram, dus als je photoshop open hebt staan, heb je best niet teveel tabbladen in chrome actief. Mijn advies is, wacht nog een maandje en neem een nieuwere generatie tablet met de nieuwere atom's x3 x5 x7 oid met 4gb RAM.

Here's to you Nicola and Bart

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
ik wilde weten of ik via de micro-usb aansluiting een losse ssd of kleine 2.5 sata hdd kan aansluiten met verloopkabel 9zonder gebruik van een usb-enclosure dus). kan iemand uitsluitsel geven? Bij de mediamarkt heb ik de chi niet gezien.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:33
Hey Soundbyte ik kan je eigenlijk alles wat met productiviteit te maken heeft afraden op dit apparaat. Ik heb het toestel zoals je al hebt gezien ook gereviewd. Het gros van die software krijg je wellicht draaiende maar het wordt absoluut geen feest. Voor huis tuin en keuken gebruik is dit apparaat nog net voldoende maar ook daarvoor vond ik het geen beest. Kijk vooral naar een model als een surftace voor dit soort taken. Mijn advies: niet doen.