Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Edge] DLNA casting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de nieuwe Edge browser (build 10576) kun je media rechtstreek uit je browser draadloos naar je televisie sturen.
De optie in de Edge browser heet " Media op apparaat weergeven".
Je krijg dan een blokje met de draadloze beschikbare apparaten en kan klikken op het gewenste apparaat.

Ik kan wel een Live stream van de NOS vanuit de Edge browser draadloos naar mijn LG TV afspelen maar met YouTube lukt het me niet om de video op de televise af te spelen.

Geen idee waarom YouTube niet lukt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 21:28 ]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Hoe zit het andere websites bijv. als je ee video op tweakers afspeelt? En hoe heb je de instellingen staan voor het tweede scherm?

200 fish found!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even wat video's van diverse sites geprobeerd

Werkt:
nos.nl (live stream!!)
nu.nl
dumpert.nl
dailymotion.com
telegraaf
Tweakers (niet volledig gelukt)

Wrkt niet:
YouTube
Redtube

Of het is iets met de scripting van de media files of de player of misschien iets met de codec ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2015 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zeehond schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:36:
Hoe zit het andere websites bijv. als je ee video op tweakers afspeelt? En hoe heb je de instellingen staan voor het tweede scherm?
Ik heb geen instellingen voor het tweede scherm.
Zo werk DLNA casting vanuit de Edge browser helemaal niet.
Het is geen kopie van je scherm

Je stuurt gewoon de media content die in anders in je browser afspeelt direct naar je televisie (of andere DLNA afspeelapparaat)

Ik zie dus niet de browser op mijn TV scherm of bijvoorbeeld de hele NOS website pagina's maar puur en alleen de Live stream die de NOS via mijn browser uitzendt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 22:20 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ik heb zelf 0,0 ervaring met dlna media casting. Werk hier nog met de hdmi kabel :P

Maar ik dacht dat er ook iets voor het scherm moest worden ingesteld.

Wel vreemd dat sommige websites wel werken en andere niet. Puur een gokje, kan het mischien niet iets te maken hebben met flash en HTML5.

200 fish found!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ziet het er uit op mijn televisie met een filmpje van CNET gecast vanaf dailymotion.com:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/I3eRqyRSjQzm83Fm2asuidpv/medium.jpg

Originele bron:
http://www.dailymotion.co...indows-10-for-phones_tech

Je ziet dus niks van de dailymotion site op de televisie maar alleen de video.

p.s. de foto is matig maar het beeld lijkt gewoon identieke kwaliteit als op dat het de site zou zijn

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 23:06 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:58:
Zo ziet het er uit op mijn televisie met een filmpje van CNET gecast vanaf dailymotion.com:

[afbeelding]

Originele bron:
http://www.dailymotion.co...indows-10-for-phones_tech

Je ziet dus niks van de dailymotion site op de televisie maar alleen de video.

p.s. de foto is matig maar het beeld lijkt gewoon identieke kwaliteit als op dat het de site zou zijn
Bedankt hAI het is mij nu duidelijk wat DLNA casting inhoud. Ik ben bang dat ik je echter niet verder kan helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeehond op 30-10-2015 23:38 ]

200 fish found!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Edge is een programma op het OS, dus WOS -> CSA :)

Waar vind je de optie? Ik zie het nog niet. (Maar heb de PC uitgezet voor ik het build nr checkte :X )

Kan je TV wel vanaf andere devices Youtube 'ontvangen'?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:43:
Waar vind je de optie? Ik zie het nog niet.
In het meest rechtse menu van de Edge browser(puntjes)
Kan je TV wel vanaf andere devices Youtube 'ontvangen'?
Ik kan youtube via de smart TV app afspelen.

Voor mij is het vooral gewenst om webbased live streams op de TV af te kunnen spelen zoals die van de NOS.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik was ook wel benieuwd naar deze optie, maar ik kan hem ook niet vinden. Maak je gebruik van de Windows Insider builds?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
DeTeraarist schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:56:
Ik was ook wel benieuwd naar deze optie, maar ik kan hem ook niet vinden. Maak je gebruik van de Windows Insider builds?
Ik heb de insider build en kan de optie ook niet vinden.

Edge versie 20.10240.16384.0.

Verwijderd

Topicstarter
DeTeraarist schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:56:
Ja, ik draai build 10576

Microsoft Edge 25.10576.0.0
Microsoft EdgeHTML 13.10576

De optie zit onder de menu optie voor In-/uitzoomen

Zie deze video vanaf 1:55 voor een demonstratie
YouTube: Hands on with Windows 10 build 10576 with new DLNA features

In deze video wordt een youtube video gecast dus dat kan blijkbaar wel maar bij mij werkt het niet. Misschien ligt het aan de codec die mijn LG TV niet aankan

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg net een Tweakers video inderdaad wel naar mijn TV gecast maar het duurde 2 minuten voor die begon af te spelen en de video stopte al na 30 seconden of zo.

Ik denk dat mijn draadloze verbinding van PC naar TV te slecht is voor het versturen van betere kwaliteit video's
Pagina: 1