Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een Intel based system (Skylake) (6700K) met 64 GB geheugen (Corsair Vengeance LPX) op een Asus z170 Deluxe moederbord. Stroom wordt geleverd door een Corsair AX860 PSU. Het systeem gaat Windows 10 PRO draaien op een Samsung 850 PRO 512GB SSD.
Ik ga mijn systeem gebruiken voor het audio DAW 'Pro Tools'.
Voor het realtime schrijven van .WAV bestanden en natuurlijk ook voor mijn VST sound libraries (voornamelijk KONTAKT voor de kenners) heb advies nodig bij het vinden van de juiste schijf.
Ik wil er overigens 3 aanschaffen van het zelfde type. Betrouwbaarheid is erg belangrijk en max budget voor 1 schijf is 300,00. De stilte van de schijf is niet het allerbelangrijkste gezien de PC in een andere ruimte staat als de eventuele mics e.d. Warmteproductie ook niet belangrijk.
Momenteel heb ik er 2 gevonden die naar mijn mening bij mijn wensen passen.
- Een 5TB HGST IDK Deskstar NAS H3IKNAS500012872SE
- Een 5TB WD Black WD5001FZWX
Graag jullie mening.
Eventuele betere opties (behalve Seagate ivm slechte ervaringen) hoor ik ook graag.
Ik ga mijn systeem gebruiken voor het audio DAW 'Pro Tools'.
Voor het realtime schrijven van .WAV bestanden en natuurlijk ook voor mijn VST sound libraries (voornamelijk KONTAKT voor de kenners) heb advies nodig bij het vinden van de juiste schijf.
Ik wil er overigens 3 aanschaffen van het zelfde type. Betrouwbaarheid is erg belangrijk en max budget voor 1 schijf is 300,00. De stilte van de schijf is niet het allerbelangrijkste gezien de PC in een andere ruimte staat als de eventuele mics e.d. Warmteproductie ook niet belangrijk.
Momenteel heb ik er 2 gevonden die naar mijn mening bij mijn wensen passen.
- Een 5TB HGST IDK Deskstar NAS H3IKNAS500012872SE
- Een 5TB WD Black WD5001FZWX
Graag jullie mening.
Eventuele betere opties (behalve Seagate ivm slechte ervaringen) hoor ik ook graag.