Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 20:54
Ik zoek een simpel apparraatje die gewoon draadloos over wifi naar HDMI media kan streamen.

Ik heb een Chromecast 2 maar die heeft internet nodig ook als lokale media streamt. Onhandig als je op vakantie bent en niet altijd internet hebt. Leuk voor thuis als ik online video's wil streamen dan doet die het prima. En verder is de setup van de Chromecast 2 een drama wat je bij elk wifi hotspot moet herhalen.

Op Amazon.de vond ik Miracast, EZCast en andere Wifi naar HDMI plugin adapters die je in een HDMI van de TV steekt. Niets anders dan een draadloze vervanger voor een HDMI kabel en dus zonder internet.

Heeft iemand tips ?

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-06 23:03
Ja zeker, als je een Android toestel of Windows laptop wilt verbinden is er eigenlijk maar een echt goede oplossing: de Microsoft Wireless Display Adapter...

Eenvoud hetzelve en daardoor werkt het altijd goed... Prima beeld kwaliteit en goed geluid... Leuk om te weten: je kunt ook probleemloos draadloos gamen... De spellen die ik speel zijn goed speelbaar...

De EZ-cast moet je links laten liggen... Ik heb die stick hier ook nog liggen (van de Aldi onder de merknaam Envivo, maar is hetzelfde apparaat als de Measy Miracast Dongle), maar die is lang niet zo fijn als de Microsoft Wireless Display Adapter...

Het volgende heb ik geconstateerd toen ik 'm voor het eerst ging gebruiken (buiten het verplichte wifi wat ook niet fijn is):
- Je moet constant via een applicatie de miracast mogelijkheden inschakelen alvorens je de telefoon / Tablet / laptop of pc kunt verbinden... Daarna moet je binnen 60 seconden verbonden zijn, anders schakelt hij Miracast weer uit...

- Met regelmaat krijg ik meldingen bij het verbinden dat de wifi kanalen niet overeen komen en kan er niet worden verbonden of wordt de verbinding vrijwel direct nadat de verbinding is gelegd verbroken...
- Als je verbinding weet te maken is de verbinding niet stabiel: geluid hapert en het beeld loopt met regelmaat niet synchroon met de laptop... Gamen zit er dus niet in...

Met de Wireless Display Adapter van Microsoft nog nooit problemen gehad en werkt altijd... Weinig haperingen in het geluid en het beeld loopt altijd synchroon...

De Envivo wilde ik gaan gebruiken bij een tweede TV elders waar ik nog geen dongle had aangesloten, maar zoals het er nu voorstaat wordt de Envivo op termijn vervangen door de Microsoft Stick...

Wijze les: goedkoop is duurkoop en dat bleek nu ook weer... Ik had beter als tweede stick beter meteen de Microsoft stick kunnen kiezen...

Succes!

www.discogs.com/collection?user=rcor