Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus laptop UX305CA-FC004T

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit te denken om de nieuwe Asus laptop UX305CA-FC004T te kopen. De prijs is €800. (128 GB SSD, 4GB RAM en Full HD.)
Ik ga het voornamelijk voor mijn HBO-studie gebruiken en er af en toe films op kijken.
Wie heeft ervaring met de Asus zenbook en kan me vertellen of het een goede keuze is Het lijkt me een geschikte laptop voor mijn behoeftes. En wat zijn eventueel de alternatieven?

Alvast bedankt.

Arthur

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:22:
Beste mensen,

Ik zit te denken om de nieuwe Asus laptop UX305CA-FC004T te kopen. De prijs is €800. (128 GB SSD, 4GB RAM en Full HD.)
Ik ga het voornamelijk voor mijn HBO-studie gebruiken en er af en toe films op kijken.
Wie heeft ervaring met de Asus zenbook en kan me vertellen of het een goede keuze is Het lijkt me een geschikte laptop voor mijn behoeftes. En wat zijn eventueel de alternatieven?

Alvast bedankt.

Arthur
Pak het formulier erbij en vul in wat je met de laptop moet doen qua programma's voor de studie bijv. zet je studie erbij enzovoort, dan kunnen er alternatieven worden gegeven!
Nu weet ik ook niet wat je nodig hebt

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Voor het schoolgebruik. Microsoft office enz. Af en toe netflix kijken. Verder internetten en mailen.

Wil je gamen?
Nee.

Video's of foto's bewerken?
Hobbymatig foto's bewerken

Wat is je budget?
Max. €800

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil de laptop altijd meenemen naar school, dus het moet best wel licht zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren.
Ik zat dus aan asus ux350ca te denken. Maar ik heb geen ervaring met asus zenbook.

Verder moet het minimaal 120GB SSD opslag , full hd scherm en accuduur van minimaal 4 uur hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:12:
Wat ga je met je laptop doen?
Voor het schoolgebruik. Microsoft office enz. Af en toe netflix kijken. Verder internetten en mailen.

Wil je gamen?
Nee.

Video's of foto's bewerken?
Hobbymatig foto's bewerken

Wat is je budget?
Max. €800

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil de laptop altijd meenemen naar school, dus het moet best wel licht zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren.
Ik zat dus aan asus ux350ca te denken. Maar ik heb geen ervaring met asus zenbook.

Verder moet het minimaal 120GB SSD opslag , full hd scherm en accuduur van minimaal 4 uur hebben.
Dan zou ik je de Asus x555la-dm1677t adviseren en een ssd erbij kopen van 120gb die stop je dan in de dvd lezer en heb je 500gb hdd, 120gb ssd, 4gb RAM, 1920x1080 full hd mat. En blijf je ver onder je budget
85€ Crucial bx100 120gb SSD
599€ Asus X555LA-DM1677T
Totaal €684,-
Is toch ruim €100,- goedkoper en ik denk dat je dan wel wat moois heb, ga het zelf ook kopen en zelfde gebruik ongeveer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een belangrijk detail vergeten. Schermgrootte moet 13 inch zijn. De laptop die je adviseert is 15 inch volgens mij en dat vind ik te groot om mee te nemen naar school.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:46:
Ik ben een belangrijk detail vergeten. Schermgrootte moet 13 inch zijn. De laptop die je adviseert is 15 inch volgens mij en dat vind ik te groot om mee te nemen naar school.
Dan is de door jouw genoemde zenbook misschien een goede optie, ik ben overigens niet bekend met de skylake processors en weet niet of 4gb genoeg is.

• jpstaman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 21:43
Voor dezelfde prijs heb je een HP Envy 13, zelfde specs, alleen een i5 in plaats van Core M. En dat scheelt redelijk wat. Daarnaast krijg je waarschijnlijk 10% korting bij die HP omdat je student bent.

Wel is het misschien handig om nog even de recensies van zowel de ASUS als de HP envy af te wachten, vooral met betrekking tot batterij duur. De goede resultaten van de vorige generatie zijn geen garantie voor deze generatie.

Voordeel van de ASUS is dan weer dat het een mat scherm is, de Envy niet geloof ik.
Edit: Zo te zien heeft de 800,- versie wel een mat scherm omdat hij Full HD is, de duurdere varianten zijn glossy omdat ze QHD zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door jpstaman op 30-10-2015 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik zit nu echt te twijfelen tussen ASUS en HP Envy 13. Ik wacht denk inderdaad nog even op reviews, daarna zie ik het wel.
Pagina: 1