Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Periodieke kompasguide voor mobiele apparaatjes.

Pagina: 1
Acties:

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Eerder gepost in android-topic die mij hiernaar toe hebben verwezen.

Waarschijnlijk is dit al wel vaker voorgesteld en afgewezen, maar is het mogelijk om 3 maandelijks een kompasguide voor mobiele apparaten te doen, kan dit? Veel mensen hebben geen tijd op de hoogte te blijven of om dingen uit te zoeken inzake nieuwe telefoons en mogelijkheden. Bijvoorbeeld in te delen op doelgroep, bijvoorbeeld :

Kids telefoon (naar leeftijd)
Arbeiders telefoon (naar zwaarte)
Senioren telefoon
Basis/medium/luxe privetelefoon
niet-smartwatches
sportwearables
Bovenstaande is maar een voorbeeldje, afgejat van de bestbuy guide waar de samengestelde systemen ook gericht op bepaalde type gebruikers.

Er is zoveel keuze tegenwoordig, al te beginnen bij de diverse besturingssystemen, om maar wat te noemen. De tweakcommunity zou jan modaal toch wel in de juiste richting kunnen sturen met een paar opvallende toestellen van dit moment voor bepaalde doelgroepen. Dat kan vrij beknopt maar toch ook met een logisch stukkie uitleg waarom men een bepaald toestel zou kunnen overwegen, wat het merendeel van de mensen er mee doet, etcetc. Het hoeft geeneens bestbuy te heten, gewoon een samenvatting van opvallend goede telefoons of gadgets per doelgroep (eventueel ook per prijs of mogelijkheden) per kwartaal.

Ik zal wel niet de eerste zijn die dit post maar de telefoonmarkt is nog erger dan de computerhardware markt, hoe kom je er in hemelsnaam wijs uit als je iemand bent die 1x per lange tijdsperiode een telefoontje moet uitkiezen. Je wilt als "jan modaal" of "trien nooitgezien" gewoon geen miskoop doen van 300+euro omdat je er geen verstand hebt van een en ander of te weinig tijd hebt om erin te duiken. De pricewatch geeft aan 1.581 uitvoeringen, ja hallo waar moet ik beginnen dan?:) Er is zoveel kennis hier op tweakers, eigenlijk zonde om hier niets meer mee te doen denk ik dan.

Ik hoef geen concreet antwoord, maar ik hoop dat bovenstaande een beetje in de achterhoofdjes blijft rondsluimeren totdat er ooit een passend content idee onstaat om mensen ook voor mobieltjes/wearables wat meer naar tweakers te lokken, er zijn genoeg mobieljes/wearables nieuwsberichten dus daar ligt het niet aan. Ik denk dat veel mensen en eventueel toekomstige tweakleden best wel eens baat kunnen hebben bij een periodieke kompasguide voor mobiele telefonie en eventueel andere wearables.

Thx en prettig weekend.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Ik vind dit serieus wel een leuk idee. Toch even wat vragen voor je ter overweging:

- zou je verwachten dat we elke genoemde telefoon/wearable zelf hebben getest?
- zouden prijsklasses ook een factor moeten zijn?
- zouden producten in Nederland verkrijgbaar moeten zijn of is het voldoende als je ze kan importeren?

Verder: toffe suggestie. Je treft ons op een goed moment, we zijn aan het kijken wat voor soort dingen we volgend jaar willen gaan doen en dit is zeker een goed idee daarvoor :)

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
1) Nee, het gaat niet zozeer om wie of welke website/community wat heeft getest maar meer over wat mensen met mobielen en wearables kunnen en niet mee kunnen. Dan hoef je het review nog geeneens door te linken. Mensen kunnen zelf ook wel googlen en doen dat meestal ook wel als ze interessante onderdelen lezen in een bbg of kompas, lijkt me. Ik in ieders geval wel.
2) In het normale leven is prijsklasse belangrijk en daarom minimaal vermeldenswaardig. Of het ook een primair criteria zou moeten zijn hangt of van de stijl van het artikel (koopkompas, kennisupdate-artikel, vooruitblik of bestbuyguide etcetc hebben allemaal een iets andere insteek).
3) Misschien moeten de behandelde producten via de pricewatch te verkrijgen zijn en/of te betalen zijn met ideal. Mooie drempelwaarde vind ik dat iedere boerenpummel met een bekabelde typmachine en een monochrome monitor een product moet kunnen bestellen zonder vooraf een talencursus te moeten ondergaan :+

Ik denk dat de keuze voor de opzet van een terugkerend item alles bepalend is. Ik kan zelf moeilijk beoordelen of een bbg, koopkompas, een kennisupdate artikel of wat dan ook het beste past bij de markt en jullie mogelijkheden. Ook is de keuze of en hoever je de community erin betrekt belangrijk. Voor veel terugkerende artikelen heb je wel de community indirect nodig maar niet direct. Voor dfe huidige opzet van bbg's weer wel. Deze keuze lijkt me een beetje af te hangen van de vorm en de gewenste output.

Veel succes.

[ Voor 14% gewijzigd door govie op 02-11-2015 20:13 ]