Webdav en time machine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt_IA
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-05-2021
Ik heb zojuist een terabyte opslag gekregen van transip en ik zou dat graag voor time machine gebruiken.

Op Google vind ik niet echt duidelijke antwoorden van of dat kan en dan hoe.

Weet iemand hier het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 11:48
Niet mogelijk
Time Machine is the built-in backup feature of OS X. To use it, you need one of these external storage solutions, sold separately:

- External hard drive connected to a USB, FireWire, or Thunderbolt port on your Mac
- Time Capsule or OS X Server on your network
- External hard drive connected to the USB port of an AirPort Extreme (802.11ac) base station on your network
https://support.apple.com/en-us/HT201250

[ Voor 18% gewijzigd door diefightdie op 30-10-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt_IA
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-05-2021
En is er niet een manier om osx te laten geloven dat die cloud storage een externe usb harde schijf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Je zult voor elkaar moeten krijgen dat Transip als netwerkschijf wordt gezien. Zie: https://www.transip.nl/vr...erkschijf-toevoegen-mijn/

Officieel is voor Timemachine AFP-protocol nodig. Dat lukt denk ik niet, dus moet je een sparsebundle aanmaken en aan Timemachine vertellen dat dit een Timemachine-backup is: http://www.makeuseof.com/...hare-time-machine-backup/

Heb het zelf ook wel eens geprobeerd op deze manier om een sparsebundle op een windows server te plaatsen met SMB. Is op een gegeven moment wel gelukt, maar was zo instabiel als wat en raakte snel corrupt.

Lijkt me beter om gewoon je originele Timemachine-backupschijf te syncen met Transip. Lijkt me dat er genoeg software voorhanden is die gewoon van lokale folders een backup kan maken via webdav. Zelf had ik wel goede ervaringen met Sync Folders pro @ Mac App store, maar of deze rechtstreeks verbinding kan maken met webdav weet ik niet

Schijnt nog niet helemaal lekker te werken met OSX: Madcat in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

[ Voor 15% gewijzigd door Mick1990 op 31-10-2015 00:08 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:09
Ook niet echt aan te raden. Webdav is nogal sloom met vele kleine bestanden. Mijn synology is nu sinds donderdag avond al bezig met backups over te kopiëren van totaal 104 GB. hij is nu op 100.6 GB. En de laatste GB's gaan heel sloom, Hij moet nog 58410 bestanden kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-03 19:05
Sparsebundle lokaal op laptop/computer maken, die deactiveren en dan dmv software naar transit ook een optie? Rsync, geen idee als dat mogelijk is.

Zelf sync ik op die manier een map met bestanden naar een linux vps dmv rsync. Werkt als een trein en rsync is slim genoeg om de bundels los te zien, dus alleen de wijzigingen worden op die manier verzonden.
Pagina: 1