Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Ja hoi.

Ik heb een Nokia Lumia 620 nu een jaar of anderhalf of 2 ofzo denk ik.

Het knopje aan de zijkant waar je je scherm mee aan kan zetten is volgens mij een beetje gaar aan het worden. Soms moet ik er een keer of 5 op drukken voordat ik het scherm ingeschakeld krijg.

Ik heb eens gekeken of er iets van stof tussen zit of iets, maar dat is niet het geval.
Het knopje zelf, dus in de telefoon en niet in de behuizing, klikt wel gewoon, maar lijkt dus soms die klik niet te registreren. Rebooten helpt daar niet bij, dus ik ga er vanuit dat het een hardwarematig dingetje is wat niet lekker loopt.

Eigenlijk verbaas ik me er over hoe snel dat ding al problemen geeft. Gebruiken andere Lumia's dat zelfde knopje/switchje onder de behuizing?

Ik ben wel te spreken over Windows Phone en wil eigenlijk best wel overstappen naar een iets duurder model, maar als die na amper 2 jaar licht gebruik ook al dergelijke falen gaat vertonen dan denk ik nog wel even 3x na. Ik wil namelijk niet elk jaar een nieuwe telefoon. Ik wil gewoon een telefoon die het doet.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
Hiervoor is mijn Lumia 925 ook al eens terug gegaan voor reparatie. Probleem werd in de tijd ook erger, tot ik hem vrijwel nooit meer uit de slaapstand kreeg. (oplossing was voor mij de foto-knop te gebruiken en zo uit het slaapstand te krijgen.)

Ik had dan ook een een vrijdagmiddag Lumia gekregen. Binnen 2 maanden een kapot (zwart) scherm, en 6-7 maanden later een kapotte aan/uit knop. Twijfel of mijn volgende telefoon weer een lumia wordt, ben zeer tevreden over wp en de snelheid, maar heb met het toestel toch al flink wat problemen gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ik zou zeggen kijk en vergelijk.
Sommige gebruikers hebben wel eens pech met hun toestel,
dat maakt niet dat dit bij iedere gebruiker of toestel gebeurt.
Je kan gewoon pech hebben.......of juist geluk.
Over het algemeen gaan ze best wel lang mee,
zeker als ik sommige mensen hier wel eens zie met hun ( technisch gezien ) stokoude toestellen.
Gemiddeld gaat een toestel 2 jaar mee eer dat ze vervangen worden.
De meeste toestellen worden vervangen doordat ze niet meer voldoen aan de eis, dus verouderd qua hardware maar ook dat ze niet meer meekomen qua updates.
Denk hierbij aan de wp 7x toestellen ( deze konden om technische redenen niet meer geupdate worden naar de 8x versie van WP ).
Ze worden meestal niet vervangen omdat ze versleten zijn.

Ik ben zelf nog in het bezit van een 520 ( eh niet echt, onze jongste telg heeft hem in gebruik ) en alles werkt nog naar behoren.
Mijn eigen toestel is een 1320 en ook deze werkt nog steeds voor de volle 100%.
Pas na de laatste ontwikkelingen ben ik mij gaan oriënteren voor een eventuele opvolger,
maar gezien de prijs waarmee die dingen in de markt worden gezet wacht ik stiekem toch nog even.
Een dergelijk toestel kan best een aantal jaar mee, het is geen Droid of ander iets wat na een korte periode al niet meer ondersteund wordt door de fabrikant.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik wist voordat ik het topic opende al dat het om een 620 zou gaan. Zeer bekend probleem.

Het soldeerwerk bij dat knopje is gewoon niet goed. Mijn 620 heeft er uiteindelijk ook last van gekregen.

Tot dusver heeft mijn 640 nergens last van, en het was een welkome upgrade vanaf de 620. Veel beter gebouwd en veel prettiger scherm. Flink generatieverschil tussen die twee ook, wat betreft snelheid en functies!

Je zou nog kunnen proberen om het opnieuw te solderen, of het te vervangen, of wat dan ook.. Zijn genoeg gidsen voor te vinden online. Maar het is ook wel de moeite waard om een nieuwe telefoon te kopen.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Druiper schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:52:
Hiervoor is mijn Lumia 925 ook al eens terug gegaan voor reparatie. Probleem werd in de tijd ook erger, tot ik hem vrijwel nooit meer uit de slaapstand kreeg. (oplossing was voor mij de foto-knop te gebruiken en zo uit het slaapstand te krijgen.)

Ik had dan ook een een vrijdagmiddag Lumia gekregen. Binnen 2 maanden een kapot (zwart) scherm, en 6-7 maanden later een kapotte aan/uit knop. Twijfel of mijn volgende telefoon weer een lumia wordt, ben zeer tevreden over wp en de snelheid, maar heb met het toestel toch al flink wat problemen gehad..
Is dat een instelling dat je de cameraknop kan gebruiken om het scherm aan te zetten? Bij mij doet die knop namelijk pas iets als het scherm aan staat en niet als het uit staat.

Tevens overweeg ik een 640 of een 930, maar eigenlijk vind ik die allebei gewoon veel en veel te groot.

Ik zou wel een kleine Windows Phone willen met grote hardware erin zegmaar. Maar volgens mij zijn die er niet en heel dat Android en IOS krijg ik jeuk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Is het Windows mobile os ook te 'rooten' zoals Android ? Of is er überhaupt software zodat je double tap 2 wake kan instellen ? 2 tikjes op het scherm en hij gaat aan, zodoende hoef je die power button niet meer te gebruiken...

Ik heb dit op mijn HTC one m7 met custom rom en custom kernel en werkt bijzonder goed. Wel staat ook een optie in de kernel aan van 'broekzakmodus'. Het gebruikt geen extra batterij en heb nog nooit gehad dat hij aan staat in mijn broekzak. Hopelijk is er zoiets voor jullie.

[ Voor 41% gewijzigd door ToFast op 31-10-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dat kan ik wel instellen, maar locken werkt dan niet door weer 2x te tappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:34
Garantie...?
Volgens mij heb je bij Nokia/MS 2 jaar garantie, check dat gewoon even...
Heb er, net als vele andere, erg goede ervaring met hun garantie afhandeling.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
👆🏻

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:34:
Dat kan ik wel instellen, maar locken werkt dan niet door weer 2x te tappen :)
Dat heb je inderdaad alleen met Lumia's met on screen toetsen. Zoals een Lumia 735.
Aan/uit knop? Wat is dat? O-) :)

Oh ja, hier een gezinslid die letterlijk soms gooit met zijn Lumia 820 van inmiddels zo'n 2 jaar oud. Dat ding wil niet kapot gaan. Alle knopjes nog perfect en hooguit wat krassen op de behuizing. Ouderwetse degelijkheid. Het lijkt dat Nokia net met de 620 een negatief uitstapje gemaakt heeft, want je leest het wel meer van specifiek de 620 en niet van andere modellen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
vosss schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:10:
[...]
Is dat een instelling dat je de cameraknop kan gebruiken om het scherm aan te zetten? Bij mij doet die knop namelijk pas iets als het scherm aan staat en niet als het uit staat.
Geen idee of het een instelling is. Maar als mijn telefoon in de slaapstand staat en ik de cameratoets indruk schiet hij naar de camerastand (en daarmee wordt ie ook wakker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

Dat heb je inderdaad alleen met Lumia's met on screen toetsen. Zoals een Lumia 735.
Aan/uit knop? Wat is dat? O-) :)

Oh ja, hier een gezinslid die letterlijk soms gooit met zijn Lumia 820 van inmiddels zo'n 2 jaar oud. Dat ding wil niet kapot gaan. Alle knopjes nog perfect en hooguit wat krassen op de behuizing. Ouderwetse degelijkheid. Het lijkt dat Nokia net met de 620 een negatief uitstapje gemaakt heeft, want je leest het wel meer van specifiek de 620 en niet van andere modellen.
Die van mij valt ook nogal eens.

Hoogste is van de galerij afgevallen de betonnentegelvloer een verdieping lager. Krasje op hoes was alles :P

Garantie weet ik niet, ik zal eens zoeken of ik nog kan vinden waar ik die gekocht heb destijds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:16:
[...] Ouderwetse degelijkheid. Het lijkt dat Nokia net met de 620 een negatief uitstapje gemaakt heeft, want je leest het wel meer van specifiek de 620 en niet van andere modellen.
De 620 was ook zo goedkoop dat ze ergens op moesten besparen. Vergeleken met andere telefoons in die prijsklasse doen ze het nog niet eens zo slecht. Daarnaast krijg je inderdaad best lang garantie en doet de garantieservice van MS over het algemeen niet zo moeilijk.
Is overigens ook eenvoudig te checken of je nog garantie hebt: http://www.microsoft.com/...l/support/warranty-check/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik zit nog eens wat specs en reviews te zoeken en alles, maar nu valt me het volgende op.

Het scherm van de 620 is behoorlijk fel, zeker als ie op maximum staat. Dat maakt dat ie zelfs in zonlicht prima af te lezen is.

Het scherm van de 640 is een stuk minder fel en dat van de 930 nog minder fel!?
Volgens deze site althans:
http://www.phonearena.com...mia-620_id7593/benchmarks

De duurdere van die 2 scoort zelfs nog slechter dan de 640.

En beide scoren slechter dan de 520. De 520 heb ik wel eens in mijn handen gehad, maar dat scherm komt echt niet in de buurt van de 620. Een en al fletsigheid om het zo maar even te zeggen. En in zonlicht niet af te lezen.

Hoe gaat dat met de 640 en/of de 930 precies zijn? :?
Ik wil wel een beetje een fel scherm als het ff kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:13
De 930 is prima te lezen vol in de zon, maak je daar maar geen zorgen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
robkrekel schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:55:
De 930 is prima te lezen vol in de zon, maak je daar maar geen zorgen over
Hoe kan het dan dat ie zo laag scoort daar? Nog lager dan een 520 en die heeft echt een belabberd beeld :?

Of interpreteer ik die cijfers verkeerd of iets?

Tevens vind ik een 930 wel aardig aan de prijs.

Eigenlijk zoek ik gewoon een telefoon die qua grootte gelijk ongeveer is aan de 620 en ik heb een afkeer van IOS en Android.

Dan blijft er eigenlijk niks over volgens mij. En het mag uiteraard ook wat beter zijn dan de 620.

Grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De 640 is ook prima af te lezen in de zon, recent was ik in Frankrijk en vergeleken met wat andere high-end toestellen (Android en iPhone, geloof dat het een 5 was, dus niet allernieuwste), en met degene waarmee ik vergeleek was het echt significant beter. Dan zal het relatief contrastrijke home scherm ook wel bij helpen.

Ik kan hem niet vergelijken met de 620 (gezien ik die niet heb), maar het gaat ook niet puur om helderheid, dat ClearBlack display helpt flink (al zie ik dat de 620 dat ook heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Bedankt voor je antwoord :)

Ik zit een beetje te dubben nu. Ik wil geen hele grote telefoon als het niet hoeft, maar ik heb de tik dat als iets stuk gaat dan moet er wat beters voor in de plaats komen. Zeker qua dit soort dingen. En volgens mij is er niks beters van hetzelfde formaat. Dus dan moet het (helaas) maar wat groter.

Ik overwoog de 640, want die ik vind ik erg mooi, vooral in het blauw. Echter is dat niet echt heel veel beter als wat ik nu heb volgens mij. De 930 vind ik een beetje duur. Niet dat ik het geld er niet voor heb; ik wil het er gewoon niet aan uitgeven. Ik heb gewoon alleen een abo van 15 euro in de maand, dus de telefoon koop ik zelf zonder abo. De 950 vind ik erg mooi, maar nog niet leverbaar en nog veel duurder dan de 930.

Toen zag ik dat er ook een 830 is. Met ongeveer dezelfde looks als de 930. Alleen dan trager. Snapdragon 400. Ik heb nu een Snapdragon S4 Plus geloof ik. Dus dat zou al een upgrade zijn. Misschien niet zoveel als ik zou willen, maar ik heb eigenlijk weinig zin om 400 euro uit te geven aan een telefoon :)

Enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is of die Lumia 830 een automatische instelling voor het scherm heeft qua helderheid afhankelijk van omgeving zegmaar. Ik heb heel de avond reviews zitten lezen van verschillende Windows Phones en bij een paar kwam het ontbreken ervan naar voren als groot nadeel. En nu kan ik dus niet meer vinden of dat bij de 830 er nou wel of niet op zat :P

Mocht iemand dat zo weten dan hoor ik het graag :)

En dan die 640. Die is veel groter dan de gare 620 die ik nu heb, maar dat is de 830 ook. Maar op de 830 staat Nokia achterop en op de 640 staat Microsoft achterop. Ja ja dammit, als ik een nieuwe telefoon koop dan wil ik eigenlijk wel Microsoft op de achterkant hebben staan. Maar moet ik daarom nu dan de mindere telefoon kiezen?

De andere optie is de 950 en dat vind ik echt te veel geld om uit te geven. Ik las ook nog iets over de 550, maar daarvan vraag ik me dan ook weer af of dat wel een upgrade is.

Komen er binnen nu en afzienbare tijd nog meer Microsoft Lumia's uit?

Moeilijk moeilijk dit.

Misschien moet ik maar gewoon die 830 nemen. Die is qua geld nog redelijk zegmaar, geen Snapdragon 800 en geen Microsoft op de achterkant en goedkoper dan de 930 en wel best nog een goeie camera.

Het is nogal een topic geworden, van een knopje wat het niet meer doet naar een nieuwe telefoon :D :P

Mocht iemand nog tips of aanbevelingen hebben wat mogelijk ook interessant kan zijn dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De 640 is echt wel een flinke stap tov de 620. Heeft ook een extra zonlicht modus dus is als het goed is beter dan de 830 nog (heb ze niet naast elkaar gehad). Lees ook even de twee ervaringen topics door?
Ik vind de 640 een hele fijne phone, GPS veel beter dan 620/635, scherm ++, Lumia camera, soepel.
Ik zou nu geen 830 meer halen tenzij je m heel goedkoop kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je kan ook het nog een maandje uitzingen en wachten op de golf van tweedehands Lumia's die eraan zal komen, de 950 komt dan uit, en zat mensen [me included] gaan hun oude Lumia inruilen voor een nieuwe. Kun je voor een leuk prijsje een 830 of 930 scoren. Of een 640/735 die men als stop-gap gebruikt heeft.

De 640 is een leuke upgrade ten opzichte van een 620, behoorlijk vergelijkbaar met een 820/735, maar dan met een wat minder scherm.

De 830 is een leuk ding, al vind ik de huidige prijs ietwat aan de hoge kant, gezien een 640 in bijna alles zijn gelijke is, voor 100 euro minder. Als de 830 nou eens 50 euro goedkoper was, kon de betere camera + cameraknop nog een echt voordeel zijn, maar met deze prijs vind ik hem echt te duur.

De lumia 930 zou ik ook niet nemen, prijs is echt te hoog, net als de 830 dus. Wel zit er een snellere SoC en een stuk beter scherm [OLED] in, en natuurlijk de erg goede camera, maar of dat nou de 200 euro meerprijs tov de 640 waard is? Betwijfel het.

De lumia 550 kun je meer zien als een sidegrade van je huidige toestel, of een kleine update. Voor zijn prijs zal het denk ik wel weer een geweldig toestel zijn, zoals de 520 en 535.

Er zou ook nog een nieuwe Lumia uitkomen, ik denk dat die het gat tussen 640 en 950 gaat opvangen, qua specs zou je dan iets als de 930 kunnen gaan verwachten, minus de camera, voor een wat lagere prijs, maar over dat ding is nog weinig bekend volgens mij.

Qua formaat, tja, zulke kleine dingen als de 620 ga je niet snel meer vinden, hooguit in de 4xx serie Lumia's. Zoals hier te zien is, is zijn alle genoemde telefoons eigenlijk even groot, en dus ook best wat groter dan je 620.

Als het mogelijk is en tweedehands geen probleem is, zou ik echt kijken of je een 830 of 930 voor een zachte prijs kan vinden. Toch nieuw? Tja, dan kun je moeilijk om de 640 heen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dammit, dat waren nou juist NIET de reacties die ik wilde lezen :D :P

De 640 is toch gewoon de (best wel een stuk toch?) mindere telefoon tov de 830? :?

In het blauw is hij wel erg mooi, maar ik ben een beetje bang dat als ik dan die 640 koop en eindelijk eens bij de grote jongens meedoe qua telefoon, dat ik dan qua specs net niet mee kan doen met de grote jongens.

Dus jullie zeggen geef of 170 euro uit voor de 640 nieuw of kijk of je de 830 voor datzelfde geld ongeveer 2de hands kan krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Kijk hier maar eens naar: http://tweakers.net/price...707;415025;378261;463956/

De 640 heeft dezelfde SoC als een 830, wel wat minder ruimte voor opslag. Scherm zal waarschijnlijk identiek zijn.

Camera van de 830 is wel beter, en het ontwerp vind ik iets mooier, maar verder? Vrijwel identieke telefoons.

Meekomen met de grote jongens, daar zorgt WP wel voor :+ Het is gewoon een erg efficiënt OS, omdat het maar voor een handjevol SoC gemaakt wordt, Het verschil zal hem vooral zitten in dat bepaalde apps sneller zullen laden. Maar bepaalde apps op mijn oude 820 laden ook gewoon instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Serieus neem een 640. Ik kom van een Nexus 4 af en wil voor geen goud meer terug.
Als 'ie jou dan niet zou bevallen, weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Jamaar waarom geen 830 dan?

Zijn ze in gebruik net zo snel? Is het scherm net zo goed? de camera is wel beter. En de looks eigenlijk ook wel, al vind ik dat blauw wel tof van die 640 _O_

Is die 640 een goeie upgrade van mn 620? Ik weet nog wel dat de 630 en 635 uitkwam, maar die waren specwise gewoon minder dan de 620. Ik weet het niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Omdat de 830 nieuw 100 euro duurder is voor een telefoon die voor 95% hetzelfde is.

Een tweedehands 830/930 kan wel leuk zijn, maar ze zijn [nog] vrij zeldzaam tweedehands. De enige 830 op V&A is vrij prijzig imho, de 930 heeft al betere prijzen, maar die zie ik nog wel zakken.

De 830 en 640 zijn beide prima telefoons, een leuke upgrade vanaf je 620. Mijn pa heeft een 620 en qua snelheid is die echt wel wat minder dan mijn 820, en een 640/830 is sneller dan mijn 820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Zal ik gewoon die blauwe nemen dan? Dan heb ik in elk geval wel Microsoft achterop staan :7

=edit=
Wacht even, de 640 heeft geen back en home keys buiten het scherm lees ik? En die je ook nog eens in verschillende situaties te voorschijn moet swipen? 8)7

Serieus? Wat is dat? Ik dacht net ok dan toch maar die 640, maar dit is wel onoverkomelijk hoor :X

[ Voor 59% gewijzigd door vosss op 01-11-2015 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja, prima keuze, en mooi blauw is niet lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:58:
Zal ik gewoon die blauwe nemen dan? Dan heb ik in elk geval wel Microsoft achterop staan :7

=edit=
Wacht even, de 640 heeft geen back en home keys buiten het scherm lees ik? En die je ook nog eens in verschillende situaties te voorschijn moet swipen? 8)7

Serieus? Wat is dat? Ik dacht net ok dan toch maar die 640, maar dit is wel onoverkomelijk hoor :X
De keys komen vanzelf up op het juiste moment. En je kan ze trouwens ook fixed instellen zoals het net physieke keys zijn. Persoonlijk heb ik het liefst onscreen keys na uitgebreide ervaring met beide. Misschien eerst proberen voordat je er iets van vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
vosss schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:58:

=edit=

Waarom vind je dat?

Persoonlijk heb ik ook een voorkeur voor losse knoppen, maar ik moet zeggen dat ik ook nou niet erg veel last ervan heb, en je telefoon is erdoor iets kleiner met hetzelfde scherm. Een enkele keer moet je hem tevoorschijn swipen als hij zich heeft verborgen, maar dat is (voor mij iig) al snel automatisme.

En daardoor als je scherm knopje kapot is de volgende keer kan je hem aanzetten door double tap op je scherm, en uitzetten door double tap op zijn virtuele knoppen balkje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Sissors schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:49:
[...]

En daardoor als je scherm knopje kapot is de volgende keer kan je hem aanzetten door double tap op je scherm, en uitzetten door double tap op zijn virtuele knoppen balkje ;).
Double tap om scherm uit te zetten kan bij de 640? Kan dat ook bij de 830? Bij de 620 kan het niet; of ik weer niet hoe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nope, kan blijkbaar alleen bij lumia's met onscreenknoppen. De 830 heeft die niet.

Pagina: 1