Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-02 19:59
Onlangs heb ik de AVM FRITZ!WLAN Repeater 1750E International aangekocht omdat ik op mijn 2de verdieping een heel beperkt wifi signaal heb.
Nu door de Fritz!WLAN1750E aan te kopen dacht ik dat dt probleem van de baan zou zijn.
Er viel op het internet te lezen dat dit makkelijk en in een handomdraai te installeren valt.
Voor iemand die er niet veel van af weet leek me dit wel een geschikte aankoop om mijn wifi netwerk te versterken.

Dat bleek helaas niet het geval te zijn. Na de installatie al meermaals en enkele dagen zoet mee geweest te zijn krijg ik altijd hetzelfde probleem (ook het mac adres al in mijn modem gestoken). Ik zie dat het wifi signaal versterkt is maar ik krijg er geen internet door. Ik heb de indruk dat hij het signaal blokkeert.

Voor ik de Fritz!WLAN1750E inplug heb ik beperkt wifi signaal. Maar ik kan wel minimaal surfen aan heel beperkte snelheid. Vanaf ik de Fritz!WLAN1750E inplug heb ik maximaal signaal maar geen internet. Is idem op laptop als smartphone's.

Iemand een idee wat ik er kan aan doen of hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees even het eerste deel van productreview: AVM FRITZ! WLAN Repeater 1750E Edition International review do.... Waarschijnlijk is het signaal op de locatie waar je de repeater inplugt net te zwak. Je zult de repeater moeten verplaatsen naar een plek waar het signaal nog wat sterker is, dus dichter naar de wifirouter. Dan zou het beter moeten worden.

De beste optie is om een kabel te leggen naar de ruimte/verdieping waar je wifi wilt hebben en daar een access point op aan te sluiten. Als een kabel echt niet gaat - maar met een middagje werk is dat zelden een echt probleem - kun je ook nog kijken naar powerline. Powerline kan goed werken, maar het is een beetje 'hit and miss'. Beste resultaten bereik je daarmee als je gebruik kunt maken van geaarde wandcontactdozen en het topmodel van Devolo. Ligt er toevallig een coaxkabel naar je verdieping, dan is Moca een betere oplossing.

Maak eens een schets van de locaties en teken je netwerk incl. apparaten eens uit. Beschrijf de bouwaard (hout of beton, folie onder laminaat?, etc.). Het helpt ook als je met een mobiel apparaat metingen doet (wifi-analyser op Android bijv.) op diverse plaatsen hoe de ontvangst nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
Heb hem ondertussen overal al wat geplaatst maar hij blijft mijn signaal waar dan ook blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
Geen idee dus wat het probleem kan zijn.
Ik heb voldoende internetkabels op mijn slaapkamers en dergelijke steken. Gemiddeld 2 per kamer + zolder ook (nieuwbouw). Maar via de router die ik heb heb ik maar 5 aansluitingen dus dien ik ze aan de router al uit te breiden om mee ropties te hebben. Vandaar dat ik ook koos voor de wifi repeater. Echter zonder succes.
En ja er ligt ook een coax kabel boven ... De vraag is waar is zoiets te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je genoeg kabels hebt lopen is een uitbreiding met een kleine switch (5 of 8 poorts) een betaalbare (enkele tientjes) oplossing. Combineer dat met een bedraad access point (of een router die je zo in kunt stellen) voor wifi op je tweede verdieping. Moca is aan de prijs: pricewatch: Hirschmann ethernet-over-coax adapter MOKA32 (MoCa 2.0, 400Mbps); in de Pricewatch staat maar een leverancier, maar dan heb je in elk geval een artikelbenaming waarmee je verder kunt zoeken. Ook zoeken in het NT-forum op Moca en een paar oudere berichten lezen (of enkele dagen de nieuwe; legio keren dat vergelijkbare problemen voorgeschoteld worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anders dan de naam doet vermoeden is deze Fritz! ook te gebruiken als access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die functie zag ik over het hoofd. 8)7 Goede aanvulling. Met een kleine investering in een switch en wat ethernetkabels kan het wifinetwerk daarmee worden uitgebreid* zonder de Fritz! te hoeven terugbrengen.

*) Tenzij er andere factoren meespelen, maar voor een inschatting daarvan krijgen we te weinig/maar mondjesmaat informatie van de TS.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 13:15 . Reden: Geen info over omgeving. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
aardvark, welke info had je graag gezien/gehoord?

Het blijft bizar dat de fritz! het signaal blijft blokkeren.
Bijvoorbeeld:

- In mijn bureau heb ik wifi sterkte zonder de fritz 2/3.
- Ik plaats de fritz in het stopcontact en zie op mijn smartphone/laptop maximaal signaal.
- Het wifi signaal word altijd en overal verbroken en heb 0,0 signaal. Je ziet dat de smartphone/laptop een signaal vind van maximale sterkte maar kan er geen verbinding mee maken.
- Ik trek vervolgens de fritz uit het stopcontact en kan terug surfen op het net aan 2/3.

Dat probleem bevind zich in alle ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
De fritz heb ik net gebruikt als access point en dat lukt wel om het signaal door te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij voor je dat je nu wel resultaat hebt. *O*

De gewenste informatie (welke apparaten (2,4 of 5 GHz)?, bouwaard?, plattegrondje met meetgegevens, probleem op 2,4 GHz door drukte in omgeving, babyfoons in de buurt?, waar staat de hoofdrouter met wifi?) beschreef ik al in mijn eerste reactie. Het is moeilijk mee te denken als je geen idee hebt van de omgeving waar het probleem zich voordoet. Ook dat je mogelijkheden had door een switch aan te schaffen en via bestaande bekabeling je netwerk kon uitbreiden met een AP zou daardoor vlotter tot stand zijn gekomen. Maar al doende leert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
Wat ik zal doen is een switch kopen en verder mijn netwerk uitbreiden. Dat diende ik sowieso te doen als ik verder met kabels wou werken op de boven verdiepingen.

Hartelijk dank voor de nodige info en tips!
Pagina: 1