Sony 40w705c of Samsung UE43J5500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:32
Ik zoek een?
Nieuwe televisie voor op de kamer, maat mag wat mijn betreft maximaal 50 inch zijn, maar gezien het budget lijkt mij 43 inch een mooie maat.

Wat is je budget?
Maximaal ongeveer 500 euro, playstation 4 moet namelijk ook nog gekocht worden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk veel voetbal en andere sporten, regelmatig films en series, en wil hem dus gebruiken voor een playstation 4. Netflix moet er sowieso opzitten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Over Sony lees ik goede verhalen qua input lag, al zijn de die bij de 2015 modellen schijnbaar wel hoger geworden. Ook over de huidige Panasonic's lees ik goede verhalen, beneden staat een Panasonic Plasma, die helaas niet meer gemaakt worden. Daarnaast zag ik dat de Samsung's uit 2015 ook een lage input lag hebben, zelfs lager als de Sony's.

Zelf gevonden:

Samsung 43j5500
Lage input lag (wel in combinatie met veranderen backlight volgens review), mooie maat, wel slechte kijkhoeken en volgens mij door het 50hz beeld minder voor snelle bewegingen.
pricewatch: Samsung UE43J5500AW Zilver, Zwart

Sony 40w705
Ook lage input, wel maar 40 inch en ook 50hz.
pricewatch: Sony Bravia KDL-40W705C Zilver, Zwart

Sony 43w755
Al iets hogere input lag, mooie maat, 100hz, alleen nu nog iets te duur.
pricewatch: Sony Bravia KDL-43W756C Zilver

Welke vragen heb je hier nog over?
In hoeverre is het verschil tussen 20ms/30ms/40ms input lag merkbaar tijdens gamen?
In hoeverre is het verschil tussen 50hz en 100hz merkbaar tijdens snelle bewegingen, voor bijvoorbeeld sport?
Is er een mogelijkheid om de automatische backlight in spelmodus bij de Samsung uit te zetten, zonder dat het gevolgen heeft voor de input lag?

[ Voor 6% gewijzigd door Matedeor op 15-09-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:27
Zou zelf voor de Samsung 43j5500 gaan, deze heeft toch nog een dikke 7 gekregen in de tweakers review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Hogere input lag is voornamelijk "problematisch" voor FPS volgens mij,
Maar al veel minder bij Fifa of een race game.
Dan wil je gewoon vloeiende bewegingen hebben. Zelf vindt ik 50hz niet lekker kijken.
En zou ik liever een native 100hz scherm hebben.
Dan maar doorsparen. (ps de ps4 schijnt ook goedkoper te worden volgens mij, kan je dat geld besteden aan een duurdere TV).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:50
DarkSide schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:26:
Hogere input lag is voornamelijk "problematisch" voor FPS volgens mij,
Maar al veel minder bij Fifa of een race game.
Dan wil je gewoon vloeiende bewegingen hebben. Zelf vindt ik 50hz niet lekker kijken.
En zou ik liever een native 100hz scherm hebben.
Dan maar doorsparen. (ps de ps4 schijnt ook goedkoper te worden volgens mij, kan je dat geld besteden aan een duurdere TV).
Dat is dus niet zo. Het is het tijdsverschil tussen dat je een knop indruk op je controller en het weergeven van de handeling die wordt uitgevoerd door het drukken op die knop. Zie hier voor uitleg.

Ik zou lekker door sparen voor de TV met het 100 hertz scherm. Dat betaalt zich bijvoorbeeld uit als je in films snelle scenes bekijkt. Die zijn dan vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikolaj89
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
En de Samsung 40J6200 dan? Volgens Rtings de beste beeldkwaliteit voor een "budget" tv: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/40-42-43-inch/best

En 100 hertz als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Nikolaj89 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:54:
En de Samsung 40J6200 dan? Volgens Rtings de beste beeldkwaliteit voor een "budget" tv: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/40-42-43-inch/best

Komt er positief uit inderdaad van wat ik kan vinden, maar input lag is met 44.5 wel aan de hoge kant.
AMD1800 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:50:
[...]

Dat is dus niet zo. Het is het tijdsverschil tussen dat je een knop indruk op je controller en het weergeven van de handeling die wordt uitgevoerd door het drukken op die knop. Zie hier voor uitleg.

Ik zou lekker door sparen voor de TV met het 100 hertz scherm. Dat betaalt zich bijvoorbeeld uit als je in films snelle scenes bekijkt. Die zijn dan vloeiender.
Dan kom ik toch uit op die Sony denk ik, zie voor de rest niet zo gauw tv's die aan mijn eisen voldoen, en een lage input lag hebben. Zelf Sony zit op 37ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nikolaj89 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:54:

Dat is niet de J6200 als in Europa (hun J6300 = J6200 hier vlgns mij) ... En ze hebben de 55" getest (die verhaaltjes bij die andere maten kan je afvragen of ze die wel in huis hebben gehad).

In ieder geval: als je veel voetbal kijkt en andere sport heb je liever een 100Hz model zoals de H6xxx serie of J6xxx. Dan maar een 40" ...

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 15-09-2015 19:37 ]

• Matedeor
apis29 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:31:
[...]

Dat is niet de J6200 als in Europa (hun J6300 = J6200 hier vlgns mij) ... En ze hebben de 55" getest (die verhaaltjes bij die andere maten kan je afvragen of ze die wel in huis hebben gehad).

In ieder geval: als je veel voetbal kijkt en andere sport heb je liever een 100Hz model zoals de H6xxx serie of J6xxx. Dan maar een 40" ...
Ja, ga denk ik dan toch voor 100hz. Alleen die genoemde Samsung tv's hebben net weer een iets hogere input lag, van wat ik kan vinden.

Combinatie 100hz, lage input lag en betaalbaar blijft moeilijk. Kom ik vooralsnog alleen op de Sony uit, die nog onder de 40ms blijft.

Bedankt in ieder geval voor de hulp :) .

[ Voor 5% gewijzigd door Matedeor op 16-09-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Ik zoek een?
Een televisie.

Wat is je budget?
Maximaal 475 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk voor het kijken van sport, films, series en het gebruik van een playstation 4. Vooral het gebruik van de playstation 4 maakt het lastig merk ik, omdat input lag en response tijd daarbij belangrijk zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Naar lang wikken en wegen, twijfelen om te kopen/ of niet te kopen, ben ik op twee tv's uitgekomen. De Sony 40w705c of de Samsung UE43J5500. Beiden zijn op dit moment betaalbaar voor mij, hebben volgens mij redelijk beeld, en een lage input lag. Vandaag of morgen wil ik de knop doorhakken en bestellen.

pricewatch: Sony Bravia KDL-40W705C Zilver, Zwart
Review Tweakers: 7 reviews: Sony 48"-W70C: zuinige lcdtv zonder franje

+ 31 ms input lag
+ Heb het idee dat die net iets beter beeld geeft dan de Samsung.
- 3 inch kleiner dan de Samsung.
- Iets tragere interface

pricewatch: Samsung UE43J5500AW Zilver, Zwart
Review tweakers 7: reviews: Samsung 43"-J5500: vlotte smart-tv zonder toeters en bellen

+ 23.1 ms input lag
+ 43 inch
+ Snellere interface
- Iets minder beeld verwacht ik
- Verwacht dat de 'responsiveness' hoger ligt, maar kan ik nergens met zekerheid terugvinden
- Tweakers review spreekt over automatische backlight in spelmodus, en weet niet goed wat ik daarbij moet voorstellen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke zouden jullie kiezen in mijn situatie?
Kan iemand meer vertellen over automatische backlight in spelmodus, en of dat een probleem is?

[ Voor 3% gewijzigd door Matedeor op 30-10-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ze echt even goed gaan bekijken, persoonlijk vind ik de kleuren van Samsung te overdreven, maar dat is mijn mening. Sony is wat rustiger in de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:29:
Ik zou ze echt even goed gaan bekijken, persoonlijk vind ik de kleuren van Samsung te overdreven, maar dat is mijn mening. Sony is wat rustiger in de kleuren.
Dat heeft meer met de instellingen dan het merk te maken. Uit de doos heeft Samsung inderdaad de saturatie vrij hoog staan waardoor kleuren overdreven worden weergegeven, maar dit is allemaal te kalibreren door de instellingen voor beeld te wijzigen. Dat zou dus geen verschil moeten maken.

Wat wel een verschil maakt, is de lack aan 24p-support van de Samsung J5500. Hierdoor is het toestel niet in staat om 24p-content zoals films vloeiend af te spelen. Dit komt door de combinatie van het 50Hz paneel met matige software.

Hoe de Sony W705C hierin presteert, dat weet ik niet. Sony gebruikt in dit toestel wel een 50Hz paneel maar kan mogelijk wel 24p-support hebben door goede software.

Voor meer zekerheid is het misschien aan te raden om naar modellen te kijken met een 100Hz/120Hz paneel. Toestellen met een dergelijke frequentie hebben doorgaans altijd 24p-support doordat de 24 beelden per seconden precies 5 keer weergeven kunnen worden om 120Hz te halen en er zo geen andere softwarematige trucs toegepast hoeven te worden.

De pricewatch: Samsung UE40H6200AW Zwart heeft bijvoorbeeld zo'n 100Hz/120Hz paneel en is slechts een fractie duurder dan de JU5500. Ook de pricewatch: Panasonic Viera TX-40CS630 Zilver heeft zo'n 100Hz/120Hz paneel.

Het nadeel van een hogere frequentie paneel, is wel dat de input lag vaak hoger ligt. Bij beiden is dit dan ook het geval, al meet DigitalVersus bij de Panasonic CS630 slechts 38ms waar Tweakers 70ms meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Nog steeds op zoek naar een tv. Twee topics hiervoor zijn niet nodig dus ik heb ze samengevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
S1NN3D schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:56:
[mbr]
Nog steeds op zoek naar een tv. Twee topics hiervoor zijn niet nodig dus ik heb ze samengevoegd.[/mbr]
Ja, had nog inderdaad teveel twijfel om de knoop door te hakken.
Dimens schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:13:
[...]

Dat heeft meer met de instellingen dan het merk te maken. Uit de doos heeft Samsung inderdaad de saturatie vrij hoog staan waardoor kleuren overdreven worden weergegeven, maar dit is allemaal te kalibreren door de instellingen voor beeld te wijzigen. Dat zou dus geen verschil moeten maken.

Wat wel een verschil maakt, is de lack aan 24p-support van de Samsung J5500. Hierdoor is het toestel niet in staat om 24p-content zoals films vloeiend af te spelen. Dit komt door de combinatie van het 50Hz paneel met matige software.

Hoe de Sony W705C hierin presteert, dat weet ik niet. Sony gebruikt in dit toestel wel een 50Hz paneel maar kan mogelijk wel 24p-support hebben door goede software.

Voor meer zekerheid is het misschien aan te raden om naar modellen te kijken met een 100Hz/120Hz paneel. Toestellen met een dergelijke frequentie hebben doorgaans altijd 24p-support doordat de 24 beelden per seconden precies 5 keer weergeven kunnen worden om 120Hz te halen en er zo geen andere softwarematige trucs toegepast hoeven te worden.

De pricewatch: Samsung UE40H6200AW Zwart heeft bijvoorbeeld zo'n 100Hz/120Hz paneel en is slechts een fractie duurder dan de JU5500. Ook de pricewatch: Panasonic Viera TX-40CS630 Zilver heeft zo'n 100Hz/120Hz paneel.

Het nadeel van een hogere frequentie paneel, is wel dat de input lag vaak hoger ligt. Bij beiden is dit dan ook het geval, al meet DigitalVersus bij de Panasonic CS630 slechts 38ms waar Tweakers 70ms meet.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Die panasonic is wel een hele mooie tv, maar lees in twee reviews een waarde van 75+ ms, tegenover èèn van 38ms, dus dat risico vind ik te groot. Ook de Samsung is redelijk matig met 43ms. Sony heeft vorig jaar bewezen (en Samsung ook dit jaar) dat je met een 100hz scherm ook lage input waardes kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Matedeor schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:41:
[...]

Ja, had nog inderdaad teveel twijfel om de knoop door te hakken.
[...]

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Die panasonic is wel een hele mooie tv, maar lees in twee reviews een waarde van 75+ ms, tegenover èèn van 38ms, dus dat risico vind ik te groot. Ook de Samsung is redelijk matig met 43ms. Sony heeft vorig jaar bewezen (en Samsung ook dit jaar) dat je met een 100hz scherm ook lage input waardes kan halen.
Toch vraag ik mij af hoe het kan dat DigitalVersus veel lagere resultaten behaalt qua input lag. Wellicht dat dit te maken heeft met de Leo Bodnar lag tester in combinatie met Black Frame Insertion.

Onder plasma zagen we ook al dat de Leo Bodnar lag tester veel hogere resultaten gaf dan de test met een camera en lag vrije monitor. Dit kwam doordat de luminantie van het paneel langer de tijd nodig had waardoor de Leo Bodnar lag tester pas later registreerde dat het paneel iets weergaf. Mogelijk is dit ook het geval bij de Black Frame Insertion van de Panasonic.

Al met al blijft de input lag dan relatief hoog en als je serieus online shooters gaat spelen, dan zal het vermoedelijk de prestaties beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Ik heb besloten voor de sony 40w705c te gaan. Wil als bijna afgestudeerde student nu ook niet onnodig te veel uitgeven wetende dat misschien binnen 2 jaar, als ik het hoop ik wat breder heb, oled's tv's betaalbaar worden. En zoals gezegd moet de ps4 ook nog betaald worden. De Sony is verwacht ik dus momenteel nog wel even prima, had het liefst iets groter gewild en 100hz, maar daar betaal je ook naar. En kan hem ondertussen ook wel echt gebruiken, dus om nu nog 2 maanden op mogelijke acties te wachten, heb ik ook geen zin in.

Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken en de adviezen d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Nog een extra vraag. Wil ook direct een CI+ module 1.3 bestellen. Zit er nog verschil in de kwaliteit van deze dingen? (bijvoorbeeld tussen Smit en Quantis).

Edit: Heb de Smit ondertussen besteld omdat die het goedkoopst was, geloof dat het elkaar niet veel verschilt. Binnenkort komt er een review van de tv, hopelijk kan ik andere mensen dan ook helpen ;) .

[ Voor 41% gewijzigd door Matedeor op 02-11-2015 19:50 ]

Pagina: 1