Router voor Tele 2 50Mb

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 701247

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort de overstap gemaakt van Tele 2 20Mb naar Tele 2 50Mb. Nu moet ik 3-4 weken wachten op mijn nieuwe router die geschikt is voor de 50Mb verbinding van Tele 2...

Nu weet ik dat de routers van Tele 2 niet heel erg goed zijn, en ik wil niet zo lang wachten. Is er een mogelijkheid om een eigen router te kopen en die rechtstreeks aan te sluiten op de VDSL lijn (telefoonlijn)?

Alvast bedankt!

Groetjes Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 19:37

slaay

Natuurbeleven.com

Heel simpel antwoord: Nee.

Tele2 gebruikt inloggegevens in het modem die vroeger te achterhalen waren, maar door een firmware update is dat niet meer mogelijk.
Vandaar ook dat je verplicht hun modem/router moet gebruiken anders krijg je geen verbinding.
Je zal dus moeten wachten op het modem/router om verbinding te kunnen maken en krijgen met Tele2.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 16:55
Als je nog beschikt over een Davolink DV2020 en je kunt hiermee nog verbinding maken, kun je je inloggegevens nog achterhalen via de instructies op tele2.gebruikers.eu.

[ Voor 8% gewijzigd door luxan op 30-10-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Davolink DV2020 is niet geschikt voor de 50Mb VDSL verbinding toch?
We hebben nu een Comtrend router... Die is in ieder geval niet geschikt... Ik kan eigenlijk geen 4 weken wachten.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 701247 op 30-10-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
Dat klopt, een Davolink DV2020 is het Tele2 ADSL modem. Maar ik was in de veronderstelling dat je een eigen modem wilde gebruiken in plaats van een Tele2 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat klopt, het liefst wil ik een eigen router direct op de verbinding. Dat kan dus niet. Maar het belangrijkste was eigenlijk dat ik niet zo lang kan wachten, en er daarom zelf 1 wil kopen. Maar ik begrijp dus dat ik geen andere keus heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
Ik draai al een jaar m'n eigen router op een Tele2 verbinding. Je hebt echter inlog gegevens nodig. Zoals ik in mijn eerdere post heb aangehaald kun je op tele2.gebruikers.eu een handleiding vinden hoe je met een Davolink DV2020 die gegevens kunt achterhalen. Als je dus een Davolink DV2020 hebt die een verbinding op kan zetten kun je via die handleiding de gegevens achterhalen en je eigen modem gebruiken. Aangezien je de Davolink DV2020 maar een uurtje nodig hebt, kun je ook kijken of je er een kunt lenen. Met een beetje geluk valt de Tele2 lijnkaart terug op ADSL als er geen VDSL verbinding opgezet kan worden.

[ Voor 22% gewijzigd door luxan op 30-10-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas kan dat niet, want de router die je benoemd heb ik niet in mijn bezit...

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
Als je een Comtrend CT-6373 hebt kun je de juiste thread op tele2.gebruikers.eu doorlezen. Daat staat het laatste nieuws. Een Tele2 gebruiker heeft in Juni van dit jaar gemeld dat het inloggen op het modem met de admin account gelukt is. Via deze weg kon het wachtwoord achterhaald worden. Ik heb echter geen Comtrend CT-6373 en weet ook niet hoe ze werken dus dat word experimenteren.

Alle andere mogelijkheden nemen echter veel tijd en kennis in beslag. Het is dan sneller en goedkoper om een Davolink te lenen of zelfs te kopen op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:05

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik acht de kans alleen groot dat totdat het nieuwe modem geleverd is je nog steeds maar op 20Mb zult kunnen verbinden. Waarschijnlijk zetten ze de kraan pas open op het moment dat de nieuwe modem er is. Vanaf dat moment ga je ook pas voor de snellere verbinding betalen namelijk.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope, de verbinding is al overgezet. Ik ga straks even kijken welke Comtrend ik heb en wat ik er mee kan.

Als het uitlezen van de gegevens is gelukt, welke router raden jullie mij dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
Wat zijn de eisen?

Ik heb zelf een Draytek Vigor 130 in bridge met een Mikrotik RB2011. Dit doet het prima, mijn snelheden zijn zelfs iets hoger dan met het Tele2 modem (overigens maar 5%-10%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Grote eisen heb ik niet echt... Als het maar geschikt is voor VDSL. De router bevind zich in mijn studentenkamer dus Wifi is sowieso prima te ontvangen.

Dus als de telefoonkabel van Tele 2 er in past is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb trouwens de Comtred VI-3223u. Kan ik daarme ook achter de benodigde inloggegevens komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:40
Waarom probeer je het niet zelf?
Als de admin login niet (meer) werkt bij dit model, kan je direct stoppen met je pogingen voor een ander modem.
Andere opties bestaan tot nu toe niet.

username: AF16KywB!
password: AF22hywLGB!

[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 03-11-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilvermeeuw
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03 16:59
Ik heb de MediaAccess TG789bvn met inloggegevens voor de DSL lijn.

Als ik deze in een Fritzbox invoer, krijg ik nog steeds "PPPoE error: Timeout"

De DSL verbinding wordt wel opgezet, maar ik krijg geen IP en internet toegang.

Iemand een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:40
Welke Fritz?
Hoe ben je aan de inloggegevens gekomen?
Zijn dat wel de juiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhinta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 07:03
Zilvermeeuw schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:43:
Ik heb de MediaAccess TG789bvn met inloggegevens voor de DSL lijn.

Als ik deze in een Fritzbox invoer, krijg ik nog steeds "PPPoE error: Timeout"

De DSL verbinding wordt wel opgezet, maar ik krijg geen IP en internet toegang.

Iemand een idee om dit op te lossen?
hoe ben je daar aan gekomen? zit ook met deze kux modem
tevens ben ik ook all bezig, binnenkort maar een full dump maken en alles in zien.

Technicolor Gateway
(c) 2012, All rights reserved

Decompressing Bootloader................................
Gateway initialization sequence started
Boot Loader Version : 2.0.18
CPU : BCM63168-D0
RAM : 256MB
Flash : 64MB NAND, blocksize=16KB, pagesize=512B
Board Mnemonic : VDNT-4
Market ID : FFFC
Booting : Bank 1
SW Version : 10.5.2.S.0
Starting the Linux kernel

[ Voor 96% gewijzigd door Jhinta op 29-06-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Hey @Jhinta, ben je nog verder gekomen? Ik heb hetzelfde modem en wil er eigenlijk ook vanaf.
Heb je de admin login kunnen achterhalen?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhinta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 07:03
ShadyNetworker schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 00:00:
Hey @Jhinta, ben je nog verder gekomen? Ik heb hetzelfde modem en wil er eigenlijk ook vanaf.
Heb je de admin login kunnen achterhalen?
nope, word wachten op een jtag, duurd wel even, jtag pins zitten onder de mainboard (ziet er naar uit dat 2 soc verbonden zijn aan de jtag header)

maar goed zolang ik geen hardware heb kan ik hem niet uitlezen.
had die van kpn al gehacked tg789vn geloof ik ,, stelt allemaal niets voor zolang je low level kan lezen en schrijven. je maakt een back up en je kan doen wat je wilt

man o man heb een spijt dat ik naar tele2 ben gegaan, dacht nou, ze zijn wel veranderd na de jaaaaren.(dus niet)
En all die medewerkers zijn gewoon echt script lezers, vragen zoals dns,sip,iptv protocal,bridge,triggers,binding hoef je ze dus ook echt niet te vragen.

[ Voor 32% gewijzigd door Jhinta op 13-07-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:48
Indien je een ander modem wilt gebruiken op een Tele2 VDSL lijn zoals een Fritzbox dan kan je tegenwoordig de PPPoE inlog gegevens uit de welkomsbrief halen van Tele2, geen idee of dit voor alle Tele2 xDSL lijntjes werkt, het zou wel bij de nieuwere Tele2 VVDSL lijntjes werken die via KPN Wholesale lopen.

Zie o.a deze post: Mumsel in "[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7"
Pagina: 1