Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alles in pc vervangen, nog steeds "no signal" (monitor = ok)

Pagina: 1
Acties:

• Fontini
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-11 07:58
Hi!

Een korte versie van wat ik gedaan heb @ half overleden pc schoonouders (mocht je de begeleidende tekst teveel vinden :) )

Historie
1. cpu cooler half dood:vervangen.
2. Monitor stuk: vervangen door werkend exemplaar.
3. Windows opnieuw installeren, zeer traag: Backup HD gemaakt, data life guard diagnostics, alles ok.
4. Soms geen video output, installatie nog traag: 1 enkele Ram module, soms wel beeld soms niet (onboard of pcie maakt niet uit).
5. Helemaal geen video output meer: Voeding vervangen door werkende (oude).
6. Helemaal geen video output meer: Moederbord en cpu vervangen, werkende ram module.
7. Helemaal geen video output meer: Pcie kaart vervangen, nog steeds geen output (onboard en pcie).

Geen piepjes uit moederbord speaker, monitor (met dezelfde kabel) werkt gewoon op eigen pc, cpu wordt gewoon warm, voedingen getest met voedingtester (beide geen brandend lampje op -5v).

- CMOS batterij zou ook op kunnen zijn beide mobo's, hoeveel invloed heeft deze?
- De 24-pin connector heeft dus geen -5v, is dit erg? Vond dit topic erover, volgens mij dus niet: http://www.tomshardware.c...32-30-problem-boots-beeps
- Heb ik de mazzel dat ik alles vervangen heb door componenten die ook niet meer werken? 8)7

Probleem
De afgelopen dagen ben ik bezig geweest een oude pc weer fris te maken. Dit met hardware die ikzelf en vrienden anders hadden weggegooid. Na het vervangen van het moederbord (intel vvoor amd) en dus ook de cpu, een tiental ram modules, twee oude videokaarten (die 100% zeker werken) en eigenlijk de hele pc vervangen te hebben lukt het me maar niet om iets op het scherm te toveren: "no signal".

Als ik de vga stekker in mijn eigen pc steek dan heb ik direct beeld op de monitor maar dus niet op de onboard en pcie kaarten van beide moederborden. Nu heb ik beide voedingen getest met een voedingtester en het groene ledje van -5v bleef uit. Mijn vermoeden is dus dat beide voedingen niet goed zijn.

Nu is het echter zo dat na een beetje googlen ik gelezen heb dat de -5v van de 24-pins connector niet meer gebruikt wordt en de voedingen dus prima zijn. Ook wordt de cpu gewoon warm en waren deze aansluitingen allemaal prima in orde.

Gisteren een moederbordspeaker gehaald in de hoop op beeps maar geen succes. Fans op 100% en "no signal" op de monitor.

Ben echt een beetje radeloos atm en twijfel wel over de voeding(en). Weet iemand meer over de -5v (van de 24-pins) of heeft iemand ervaring met een soortgelijk probleem? De kans bestaat natuurlijk dat beide moederborden overleden zijn omdat de speaker ook geen beep doet. Van een maatje heb ik een nooit gebruikt moederbord kunnen lenen maar dat heeft dus ook niet geholpen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Moederbord stuk? Voeding stuk? GPU stuk?

• Fontini
Moederbord vervangen door nieuw exemplaar, voedingen getest (alle lampjes groen behalve -5v van 24-pins), onboard van beide mobo's geen output alsmede 2 werkende gpu's. Which is all weird..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Buiten de kast testen om powerknop issue's en sluiting uit te sluiten.

• Fontini
KillerAce_NL schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:07:
Buiten de kast testen om powerknop issue's en sluiting uit te sluiten.
Ga ik direct doen! :*) Thanks voor de suggestie!

Update: Heb 'm wel aangezet dmv de powerknop die nog in de kast zit. Geen verschil helaas.
Update 2: Andere moederbord idem dito. Heb zojuist gelezen dat -5v sinds 2002 geen onderdeel meer is van de atx spec. De voedingen zijn dus okay.

[ Voor 34% gewijzigd door Fontini op 30-10-2015 15:38 . Reden: Update ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:10
Fontini schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:19:
[...]

Update: Heb 'm wel aangezet dmv de powerknop die nog in de kast zit. Geen verschil helaas.
Update 2: Andere moederbord idem dito. Heb zojuist gelezen dat -5v sinds 2002 geen onderdeel meer is van de atx spec. De voedingen zijn dus okay.
Dat sluit de powerknop niet uit.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:00
Wat voor hardware gebruik je ?

Mobo/ram/videokaart/cpu, zodat we een totaal beeld krijgen van wat je hebt om je beter te helpen.
Wat voor scherm gebruik je momenteel ?

• Fontini
EricJH schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:17:
[...]
Dat sluit de powerknop niet uit.
Hoe kan ik deze bypassen? Stukje metaal om de corresponderende pinnen te verbinden?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Fontini schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:19:
[...]

Aanzetten met platte schroevendraaier.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niet 'vast' verbinden, anders gaat ie binnen 3 seconden weer uit.
Alleen even jumpstarten met een schroevendraaier of ander stuk metaal.

• Fontini
dylan111111 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:21:
Wat voor hardware gebruik je ?

Mobo/ram/videokaart/cpu, zodat we een totaal beeld krijgen van wat je hebt om je beter te helpen.
Wat voor scherm gebruik je momenteel ?
Kom ik zometeen op terug, heel veel verschillende hardware inmiddels. Het scherm is een oude 19" acer en ik gebruik de vga. Mijn huidige scherm een iiyama 27" geprobeerd met hdmi, dvi, vga ook geen resultaat.

• Fontini
KillerAce_NL schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:22:
[...]

Aanzetten met platte schroevendraaier.
MikeyMan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:24:
Niet 'vast' verbinden, anders gaat ie binnen 3 seconden weer uit.
Alleen even jumpstarten met een schroevendraaier of ander stuk metaal.
Ik ga 'm even jumpstarten dan!

• Fontini
Setup 1
Mobo: foxconn rs6007ma-8s2h pc origineel
Cpu: intel (onbekend) pc origineel
Voeding: Coolermaster rs-400-psap-i3 geleend van een vriend, getest: ok
Ram: A-data 2gb ddr2 800mhz geleend van een vriend, getest: ok

Setup 2
Mobo: Gigabyte GA-MA78GM-UD2H geleend van een vriend, getest: ok
CPU: Amd (onbekend) geleend van een vriend, getest: ok
Voeding: Coolermaster rs-400-psap-i3 geleend van een vriend, getest: ok
Ram: A-data 2gb ddr2 800mhz geleend van een vriend, getest: ok

Originele pc: imedia j9250 aio (zeer weinig over de pc alsmede originele mobo te vinden).

De voeding en ram zijn dus getest en werken. Bij beide setups dezelfde resultaten, ook na jumpstart met enkel schroevendraaier.

"Het scherm is een oude 19" acer en ik gebruik de vga. Mijn huidige scherm een iiyama 27" geprobeerd met hdmi, dvi, vga ook geen resultaat." - steek ik de vga in mijn huidige pc dan heb ik direct beeld.

Edit: Geleende mobo was nieuw en nooit gebruikt maar er is twijfel of deze überhaupt werkt. Misschien zit ik dan toch 2× met een kapot mobo...

[ Voor 6% gewijzigd door Fontini op 30-10-2015 16:44 ]

• Fontini
Ik neem de boel volgende week mee naar een vriend die veel meer (werkende) hardware heeft liggen zodat ik nog meer kan uitsluiten. Thanks so far!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Andere videokaart?
Alles buiten de kast op een stuk karton opbouwen , met zo min mogelijk hardware.
Booten vanaf een linux livecd, zodat je de dvd speler en hd kunt ontkoppelen.
1 ram geheugen, booten en omwisselen.
Battery voor de zekerheid vernieuwen.
Pagina: 1