Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-11 12:03
Ik wil mijn telefoon aanbieden voor garantie (schermdefect). Nu is het zo dat er gevraagd wordt om een aankoop bewijs. Die heb ik niet, de verkoper (tweedehands gekocht) verzekerde mij toen echter dat dit niet nodig was en dat imei nummer genoeg was.

Iemand ervaring hiermee? Ik wil hem niet opsturen en dan een dikke rekening krijgen.

Thx!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

DarkSide

theres no place like ::1

Garantie claim je volgens mij bij de winkel waar je het toestel gehaald hebt.
Die willen dan wel vaak bewijs zien dat dit het toestel is wat ze geleverd hebben.
Dus niet alleen een bon met daarop een type nummer maar ook het bijbehorende imei nummer.
Dit staat dan vaak op een pakbon of aankoop bewijs.

Je zult dus niet alleen het imei nummer uit je telefoon moeten halen maar ook een papiertje met daarop het imei nummer en van de desbetreffende winkel.

Geen idee wie normaal Lumnia's repareert (of dat bv dynafix is).
Anders via hun contact opnemen.
Ook geen idee of men aan de hand van het imei nummer kan zien hoe oud het toestel is.
Maar dat is inprincipe niet relevant. Want als ik nu een nieuw Samsung S5 koop heb ik gewoon 2 jaar garantie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wat ik mij nog kan herinneren was een IMEI voldoende bij Dynafix.

Professioneel Heftruck Syndroom

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

1. Waar claim je garantie? Doorgaans is dit vanuit de koper naar de verkoper (winkel) toe; als de verkoper geen garantie wil leveren (theoretisch dus de persoon van wie je hem gekocht hebt), heb je helaas weinig om op te staan.
2. Fabrieksgarantie wordt door sommige fabrikanten aangeboden. Het is niet verplicht, maar wel 'common sense' om het te doen. De eisen/wensen wisselen nogal; het zou inderdaad kunnen dat om een bon gevraagd wordt; of een combinatie account + IMEI. Je hoeft er echter niet vanuit te gaan dat alles onder de garantie valt, en bovendien: dat het meer dan een jaar gedekt wordt.

Wat is er precies met je scherm aan de hand?

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Via de website van Microsoft kan je checken of er nog garantie op je toestel zit. Ik heb meerdere toestellen zonder aankoopnota ingestuurd ter reparatie en nog nooit een rekening gezien. Microsoft laat de toestellen repareren door Arvato, niet door Dynafix. Als je Dynafix gewend bent, is Arvato een verademing :)

Het hangt natuurlijk wel af van de oorzaak van het defect. Als het scherm defect is door vallen of drukschade, heb je dikke kans dat je wel een rekening krijgt.

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Hier idem dito
Gewoon via de site aangemeld middels imei nummer.
Kreeg toen een ticket voor ( ik meende ups ) om het toestel te laten afhalen,
waarna ik het toestel gelijk verzend gereed had gemaakt.
Direct daarna een belletje gedaan en of het nu stom toeval was of niet, een uur later werd hij al opgehaald.
Een week later werd hij netjes terugbezorgd met een begeleid schrijven wat ze er allemaal aan verbouwd hadden ( en dat was meer dan waarvoor ik hem opgestuurd had ).
Mijn euvel was ook het scherm, er zat een witte vlek op die ( suggestief ) al groter leek te worden.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Joel22
Amadeus1966 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:25:
Hier idem dito
Gewoon via de site aangemeld middels imei nummer.
Kreeg toen een ticket voor ( ik meende ups ) om het toestel te laten afhalen,
waarna ik het toestel gelijk verzend gereed had gemaakt.
Direct daarna een belletje gedaan en of het nu stom toeval was of niet, een uur later werd hij al opgehaald.
Een week later werd hij netjes terugbezorgd met een begeleid schrijven wat ze er allemaal aan verbouwd hadden ( en dat was meer dan waarvoor ik hem opgestuurd had ).
Mijn euvel was ook het scherm, er zat een witte vlek op die ( suggestief ) al groter leek te worden.
Mijn probleem is dat er een gele vlek op het scherm te zien is. (Die groter lijkt te worden) Ik heb dus nog garantie volgens emiei nummer, maar gwen bon. Maar dat is dus geen probleem?

• Joel22
Ik heb de garantieaanvraag doorlopen dan wordt er gevraagd of ik indien mogelijk een aankoop bewijs kan uploaden of via pakket meestuur. Hoop maar dat het goed gaat als ik niets meestuur...

[ Voor 76% gewijzigd door Joel22 op 31-10-2015 09:42 ]

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Er staat ook indien mogelijk ;-)

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-11 10:29
De recente ervaring die ik had met de garantie is prima, snel opgehaald en binnen acceptabele tijd retour.
Ook is het reparatieproces eenvoudig te volgen.
Moet wel zeggen dat ik wel over een aankoopbewijs beschikte.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt terecht in Shopping Forum voor garantiezaken, maar daar hebben ze al Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Omdat je verder geen enkel eigen initiatief toont heeft het weinig zin om dit topic te verplaatsen. Daarom gaat dit topic op slot. Mocht je na het inlezen nog met specifieke vragen zitten, dan kun je in SF je vraag stellen, mits je erbij vermeldt wat je zelf al gevonden hebt en waar je precies niet uitkomt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.