Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office-laptop tot € 400

Pagina: 1
Acties:

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:37

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt op kantoor bij mijn vaders eigen bedrijf gebruikt. Qua software wordt Windows (7 of 10) gebruikt, met daarop Word, Excel, Thunderbird, en Firefox. Er staat een Synology-NAS waar bestanden op bewaard en mee gedeeld worden.

Wat is je budget?
Maximaal € 400. Dit hoeft niet opgemaakt te worden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal in principe enkel op kantoor gebruikt worden. Binnen het kantoor zal ’ie wel eens verplaatst worden. Gewicht en accuduur zijn dus niet erg belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Belangrijk is dat de laptop een redelijk scherm heeft, liefst van minimaal 15". Verder zouden een prettig toetsenbord en trackpad fijn zijn. Wellicht past het niet binnen dit budget, maar een SSD (eventueel zelf geplaatst) vind ik persoonlijk altijd een fijne toevoeging.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43

DarkSide

theres no place like ::1

Pricewatch al bekeken?

Daar kan je zelf al heel veel filteren op wensen.
400,- is niet heel veel qua budget. Zeker met SSD kan je dat wel vergeten.

Veel laptops hebben een celeron/pentium er in zitten. Die qua specs inprincipe voldoende zijn voor office werk. Heb zelf een NUC met een n3700 die prima windows 10 draait. Maar dat is meer media center dan werk pc.
Voor office zaken zal ik dan toch wat meer power willen hebben. En dus kijken voor een i3 4xxxx is dan meer dan genoeg.

Ook hoef je voor dat geld geen Full HD schermen te verwachten (iets wat ik wel fijn vind persoonlijk)
Maar misschien kan je wel een externe monitor gebruiken op kantoor.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:37

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Ik had al in de Pricewatch gekeken ja :) Ik ben echter niet zo goed op de hoogte van de hedendaagse CPU’s, vandaar dat ik het hier vroeg.

Update: Ik heb me uiteindelijk gericht op Lenovo’s met een Core i-processor. Lenovo is redelijk degelijk, en een Core i leek me de veiligste keuze om niet met een te langzaam apparaat te eindigen. Hierbij was de afweging tussen de B50-70 met een Core i3-4005U of een B50-80 met een Core i3-5010U, beide iets boven het budget. Op basis van het kleine prijsverschil en het redelijk significante performanceverschil hebben we uiteindelijk voor de snellere, laatstgenoemde gekozen.

[ Voor 76% gewijzigd door Ulster Seedling op 13-11-2015 10:42 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.