Laten samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji009
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
Hallo iedereen,

Ben al een tijdje aan het denken om een nieuwe gaming pc aan te schaffen. Nu ben ik een echte leek wat betreft pc's en de nieuwste hardware. Na heel wat research werk, ben ik er stilletjes aan uit aan het komen welke onderdelen ik ongeveer in mijn pc wil. Vooraleer ik deze voorstel in het Aankoopadvies topic, zou ik graag nog even het volgende weten:

Zelf mijn pc samenstellen zie ik niet zo goed zitten, schrik dat ik iets misdoe of verkeerd installeer :)

Zijn er winkels waar ik met al mijn onderdelen terecht kan en het volledig door hen kan laten doen?

Ik weet dat er webshops zijn die deze service aanbieden zoals bv azerty.nl of bytesatwork.be, maar dikwijls bieden zij niet alle onderdelen aan die ik wens te hebben.

Of raden jullie toch aan de PC zelf proberen samen te stellen? Schijnt niet zo moeilijk te zijn, maar toch...

Alvast bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 17:22
Het is niet overdreven moeilijk om dit zelf te doen met de hulp van de tweaker community. Stel je budget vast en wat je wil doen met de PC, vervolgens kijk je in de Best-buy guide of er een systeem wat bij jou eisen in de buurt komt. Vervolgens kan je kijken waar je op kan besparen of meer uit kan geven. Je kan dit allemaal doen aan de hand van de vragenlijst van desktop aankoopadvies. Vervolgens kun je daar ook je eigen topic openen en kan je nog de laatste vragen stellen die je wellicht hebt over het systeem.

Een winkel heeft meer belang bij het verdienen van geld dan jou gelukkig maken met het beste systeem voor je geld. Dit zegt niet dat je geen goed systeem zal krijgen, maar waarschijnlijk kan je zelf op een beter systeem uitkomen of hetzelfde voor minder geld.

Het zelf in elkaar zetten van een systeem is ook niet moeilijk met behulp van youtube video's. Ook kan je vragen of er een tweaker in de buurt je wil komen helpen voor een kleine vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 12:15
Sokkeh schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:18:
Het is niet overdreven moeilijk om dit zelf te doen met de hulp van de tweaker community. Stel je budget vast en wat je wil doen met de PC, vervolgens kijk je in de Best-buy guide of er een systeem wat bij jou eisen in de buurt komt. Vervolgens kan je kijken waar je op kan besparen of meer uit kan geven. Je kan dit allemaal doen aan de hand van de vragenlijst van desktop aankoopadvies. Vervolgens kun je daar ook je eigen topic openen en kan je nog de laatste vragen stellen die je wellicht hebt over het systeem.

Een winkel heeft meer belang bij het verdienen van geld dan jou gelukkig maken met het beste systeem voor je geld. Dit zegt niet dat je geen goed systeem zal krijgen, maar waarschijnlijk kan je zelf op een beter systeem uitkomen of hetzelfde voor minder geld.

Het zelf in elkaar zetten van een systeem is ook niet moeilijk met behulp van youtube video's. Ook kan je vragen of er een tweaker in de buurt je wil komen helpen voor een kleine vergoeding.
Dat laatste. Of iemand vinden die het gewoon leuk vind om nieuwe hardware in elkaar te prutsen (ik geniet er nog elke keer van)

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji009
Heb al verscheidene youtube videos bekeken hieromtrent. Het lijkt inderdaad redelijk simpel, maar heb gewoon schrik dat er iets misloopt en dat ik alles naar de zak help :) Anyway, dat zullen we dan wel zien indien ik de onderdelen heb.

Toch al even vragen: is er een topic waar ik op zoek kan gaan naar tweakers in de buurt die me zouden willen helpen? Uiteraard tegen vergoeding.

Alvast bedankt met jullie reactie. Ik zal dit weekend een voorstel doen op aankoopadvies met mijn geselecteerde onderdelen en dan verder zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 19:37

JT

VETAK y0

Als je kunt Lego'en dan kun je een computer bouwen.

Ik wil je best helpen, waar kom je vandaan?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji009
Ik was best wel goed in Lego ;)

Woon in Leuven nu. Afkomstig van Tessenderlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:45
Je eigen PC in elkaar zetten is over het algemeen een leuke ervaring hoor.

Lees de meegeleverde handleidingen en gebruik wat gezond verstand :)

YouTube: How to build a computer in 30 minutes with EasyPCbuilder!
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Anders zul je idd Azerty of Alternate het moeten laten assembleren, of een handige mede-Tweaker in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji009
Heb wat research gedaan en dan eindelijk mijn lijstje samengesteld: Benji009 in "Eerste Game PC 900-1000 euro"

Ik twijfel nog steeds om men pc te laten assembleren of om het zelf te proberen. De installatie van het besturingssysteem en de BIOS update, zijn deze eenvoudig? Zoals ik al zei, ik ben dus echt een leek hierin.
Als ik voor 100 euro extra men PC kant en speelkaar geleverd krijg, wil ik hiervoor wel betalen. Of raden jullie het nog steeds af? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 23:41
Je stelt de vraag aan het verkeerde publiek.

Stel: je wilt een spijker in de muur
Het is alsof je iemand met een hamer in zijn hand vraagt of je een timmerman in moet huren of het zelf kunt doen.

Er is een redelijke kans dat je in één keer raak slaat. Er is ook een kans dat je eerst de handleiding van de hamer eens door moet nemen (een eerste keer zeker geen slecht idee).
En als laatste is er een kleine kans dat je een kromme hamer hebt en je hem terug moet sturen naar de winkel.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji009
Ik begrijp jouw standpunt, maar als ik een timmerman inhuur ben ik wel zeker dat de job klaar gespeeld wordt + heb ik garantie indien hij er naast slaat. Dat zijn zekerheden die voor mij een waarde hebben.

Ik probeer gewoon even af te toetsen hoeveel er bij komt kijken. Ik ben best bereid mijn pc zelf te bouwen, maar dan wil ik wel weten waar ik aan begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:44

Bolletje

Moderator Harde Waren
De discussie over het wel of niet zelf assembleren kan het beste in je topic in DAA: Benji009 in "Eerste Game PC 900-1000 euro"

Daarom sluit ik deze. Mocht je vragen hebben dan kan je uiteraard een bericht sturen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.