Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Wij willen als hotel zijnde een aantal Intel Compute Sticks in gaan zetten als uitbreiding voor de hotel kamer televisies. Echter lijkt het ons wel handig als we deze apparaten vanaf 1 punt kunnen gaan beheren en ook vanaf hier bijvoorbeeld nieuwe programma's naar de compute stick pushen of een compleet nieuwe installatie doen. Hoeven we niet telkens heen en weer te lopen ;)
Graag zouden wij dit willen doen zonder gebruik te maken van Windows server / Active Directory. Wij hopen dat jullie hier een goede oplossing voor hebben.

**Heeft er al iemand uitgevonden of het mogelijk is om de compute stick te starten d.m.v een toetsencombinatie?**

Groetjes,
Olaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat heb je zelf al gevonden en wat zijn de overige requirements? Want zo breed als je het nu vertelt kun je met vrijwel iedere oplossing aan de slag.

Bijvoorbeeld: Autotask Endpoint Management, N-Able, GFI Max, Kaseya, euh... nog 1000 andere mogelijkheden. Zelfs DSC kan een optie zijn. Wellicht is DSC wel de gaafste optie :P

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 30-10-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:30:
Wat heb je zelf al gevonden en wat zijn de overige requirements? Want zo breed als je het nu vertelt kun je met vrijwel iedere oplossing aan de slag.

Bijvoorbeeld: Autotask Endpoint Management, N-Able, GFI Max, Kaseya, euh... nog 1000 andere mogelijkheden. Zelfs DSC kan een optie zijn. Wellicht is DSC wel de gaafste optie :P
Ik zou graag op afstand content willen pushen naar de compute stick en ook zou ik graag het tegel/startmenu een standaard format willen geven zodat het voor de hotelgast makkelijk te gebruiken is met programma's en snelkoppelingen naar websites die handig zijn voor de omgeving van het hotel. Ook als de gast bijvoorbeeld office wil hebben dat we die dan direct op de compute stick zelf kunnen zetten.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Mocht je meer informatie willen hebben over een bepaald iets. Dan hoor ik het graag. Dan probeer ik er antwoord op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento smit
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-03-2024
ik heb er niet bijster veel verstand van, maar zou je de compute sticks niet simpelweg als terminals kunnen gebruiken. Al het andere lekker op een centrale schijf zetten en gewoon een thin client te draaien. Allemaal machtig interessant dit trouwens, ga straks even lekker door al die genoemde programma's snuffelen. Veel succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Klinkt als een interessant iets voor PowerShell DSC.

Anders: N-Able Automation. Alleen vind ik de portal van N-Able bijzonder slecht. Verder is het een krachtig pakket.

Of: GFI Max. Heel simpel in gebruik, maar ook beperkt in de mogelijkheden.