Airflow & Cooling van een wall mounted PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Topicstarter
Geachte mede-tweakers,

voor een eventueel toekomstig project(je) wil ik graag weten of ik met alleen aircooling een wall mounted PC op een degelijke temperatuur kan behouden dit in verband met mijn onkennis van waterkoeling en fonds :+ . Heeft iemand hier ervaring met een wall mounted aircooled PC?

Alvast bedankt!

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:44
hoe gaat het systeem er ongeveer uitzien? airflow zal lastig zijn. maar hij kan ook wel makkelijk zijn warmte kwijt. je heb immers geen airflow nodig om de warmte uit je kast te krijgen. en waterkoeling gaat prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Waarom zou het niet kunnen?
De truuc is om in een kast geen warmte te krijgen. Met ventilatoren pomp je de omgevingslucht in de kast waardoor je geen Hot pockets krijgt.

Met een wall mount heb je geen kans om Hot pockets te creëeren, dus Is het misschien beter ook.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman

DieVeenman

.NET Gekkie

Topicstarter
@loki504
  • Mobo: ATX Moederbord met H150 chipset (Socket 1151) Welke weet ik nog niet precies
  • CPU: Intel i5 6500
  • CPU Koeler: Stock evt een aftermarket koeler
  • GPU: Gigabyte G1 980 Ti 6GB
  • HDD + SSD
  • Heel misschien DVD/Blu-Ray drive
@Fordox
Ik wil eventueel me PC mounten aan de muur in een soort plexiglas behuizing tegen de stof vorming juist vandaar dat ik ook een beetje airflow nodig heb :p

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 22:04
Als je er een kast gaat rondbouwen is er eigenlijk geen verschil met een pc in een gewone behuizing, en gelden dezelfde regels dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman

DieVeenman

.NET Gekkie

Topicstarter
@azziplekkus
Dat is waar natuurlijk maar mocht ik dat niet doen kunnen er dan geen hitte problemen vormen met chips op het moederbord zoals de VRM of Northbridge chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
DieVeenman schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:06:
@azziplekkus
Dat is waar natuurlijk maar mocht ik dat niet doen kunnen er dan geen hitte problemen vormen met chips op het moederbord zoals de VRM of Northbridge chip?
Er is altijd airflow nodig over de onderdelen, weliswaar hebben de chipsets geen hele hoge airflow nodig, maar wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman

DieVeenman

.NET Gekkie

Topicstarter
Azerion schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:10:
[...]

Er is altijd airflow nodig over de onderdelen, weliswaar hebben de chipsets geen hele hoge airflow nodig, maar wel iets.
En hoe zou ik dit het beste kunnen bereiken? Door een (paar) fans onder het mobo te plaatsen die de koude lucht van onder naar boven blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
DieVeenman schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:13:
[...]

En hoe zou ik dit het beste kunnen bereiken? Door een (paar) fans onder het mobo te plaatsen die de koude lucht van onder naar boven blazen?
Als je er een kast omheen gaat bouwen, dan zal je een systeem moeten hebben die de warme lucht eruit blaast en koude lucht aanvoert (Dit zal al voldoende zijn voor de chips)

Bouw je er geen kast omheen dan zal de warmte naar alle waarschijnlijkheid zelf voor genoeg airflow zorgen (warme lucht gaat omhoog koude lucht daalt 8) ), maar wil je het veilig spelen dan is het advies om een ventilator over het moederbord te laten blazen, misschien dat koeling vanaf de onderkant zelfs zou werken.

Mijn advies is gewoon bouwen en dan temperatuur uitlezen met bijvoorbeeld HWInfo, paar benchmarks draaien en kijken of je temperaturen in orde zijn, worden ze te hoog dan ventilator onder je moederbord plaatsen en nogmaals testen, nog steeds te hoog dan een ventilator rechtstreeks over je moederbord laten blazen.

Max temperatuur kan je veelal terugvinden op de website van de fabrikant, uiteraard wel een koeler op de CPU en GPU gebruiken, als je hier een luchtkoeler op plaatst wordt je moederbord waarschijnlijk ook voldoende gekoeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Azerion op 30-10-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman

DieVeenman

.NET Gekkie

Topicstarter
Iedereen heel erg bedankt voor de tips en informatie!

Mocht het zover komen dan zal ik een Casemod thread aanmaken en hier in ieder geval een linkje plaatsen, dit zal pas over 1.5 - 2 maanden zijn maar dan houd ik jullie op de hoogte!

Deamy

Pagina: 1