Toon posts:

Advies Dolby digital set

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Helleuw mede tweakers.

Ik sta op ut punt eindelijk eens een nieuwe
geluidskaart aan te schaffen. En wel 1tje die dolby digital ondersteunt. Ik heb namelijk een leuke kamer hier die ik wil omtoveren tot bios gelijk aan metropolis.

Ik heb zelf al gekeken naar Soundblaster Live! Platinum 5.1 voor 509,- en als speakerset de Creative Labs Desktop Theatre 5.1 DTT3500 voor 789,- :P Alleen best wel duur :'(

Wat is nu het werkelijke verschil tussen Dolby digital en Dolby Surround?

Alright....als jullie me stom vinden als ik dit ga aanschaffen...trek dan ff aan de bel.

Iemand ervaring met deze geluidskaart?
En met de speakerset? Zijn ze hun geld waard?
Of is er misschien nog wel iets goedkopers wat opgaat in kwaliteit tenopzichte van dit?

Oke...genoeg gezeurd

Adios en bedankt alvast

Greetz

Dweezerroy

Verwijderd

Koop nooit Creative speakers!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Dit wordt weer lachen.... :o

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Yep, JT heeft al een waarschuwing van Jag te pakken wegens flamen richting Creative...

maarre: nooit creative!!!!

Verwijderd

Ja, er is een duidelijk verschil tussen DD en DPL. Maar bij normaal pc gebruik is het bijna nooit DD, dit moet namelijk van te voren gerenderd zijn, en kan dus niet in real time in een spelletje bijvoorbeeld.

DusAfbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jan-jaap/td.gif

Verwijderd

Topicstarter
okay, fair enough.

Dit dan:

Speakers:
Midiland S4 7100 (6-speakers)

Soundcard:
Soundblaster Live! 5.1 player (6-kanaals)

Zijn we hier wel over te spreken? Ik heb zowat alle reviews gelezen nu en al wat wijzer geworden natuurlijk :Z

Maar kwa prijs en kwaliteit lijkt dit me een zeer geslaagd setje, right :?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

I don't want to burst your bubble, maar de setjes waarin jij geinteresseerd bent is echt niks.

En je zegt dat je alle reviews hebt gelezen. Was niet nodig geweest, er is één review die je moet lezen, en dat is de mijne :) : Review

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 19 juni 2001 22:20 schreef Dweezerroy het volgende:
Ik heb namelijk een leuke kamer hier die ik wil omtoveren tot bios gelijk aan metropolis.

Wat is nu het werkelijke verschil tussen Dolby digital en Dolby Surround?
Als je dat niet eens weet, waarom staar je je dan zo enorm blind op dolby digital?? Kijk je alleen maar DVD films? toch minimaal wel 1/2 in de week? Pas dan zou ik dat gaan kopen. Anders gewoon lekker een goeie 2.1 set, zoals de klipsch promedia 2.1. Als je 90% van de tijd mp3'tjes luistert is dat echt een veeeel betere optie, en ik weet ook 100% zeker dat het geluid van die set veel dichter in de buurt komt van het geluid in metropolis! De kwaliteit is veel leuker dan "5.1"

Ik heb geen zin om je "om" te lullen, vraag het anders aan schumache, die is laatst ook afgestapt van de 4.1 en 5.1 hype en is nu enorm blij met z'n klipsch 2.1!!!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Hmz...maar wat is dan wel een goede speakerset als ik die toch wil hebben?

Het lijkt wel of het allemaal bagger is wat ze voor de pc maken kwa luidsprekers.

Misschien wel terecht, maar ik ga geen dolby set kopen van een paar 1000,- piek

Ik weet hier gewoon te weinig vanaf om te zeggen wat nu goed en slecht is. I need some hulp hulp :o

Noem maar eens wat wat wel een goede speakerset is voor je pc. En dan wel 1 voor dolby digital want dat frutje zit ook in me geluidskaart. Die ik nog moet kopen :?
Dus een aparte decoder daarvoor heb ik niet nodig als ik al een geluidskaart neem met dolbydigital ondersteuning.

Arw...ik moet meer lezen :(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga mij hier eerst maar eens met goede argumenten overtuigen waarom je perse 5.1 wil, dan kan ik erover nadenken om je een baggersetje aan te raden :o

En als je die geluidskaart nog niet hebt, ga dan ook niet eisen dat er in de sets geen DD mag zitten.

Koop verder liever geen platinum van 500+ piek, maar ga dan voor een live5.1 van 180 piek met een dolby digital setje van 1400 piek ofzo! Dat is een VEEL betere verhouding. Dan kan je misschien wel aan een klipsch 5.1 gaan denken! Dat is misschien wel een aanrader. Maar een platinum is echt |:( als je het op pc speakers gaat aansluiten.

Een platinum is zowiezo niets voor jou, als je DTT sets al overweegt. Ik heb het hier op m'n stereo aangesloten, en m'n simpele terratec doet het ook prima hoor!

Wat trouwens ook beter is, is een Klipsch promedia 4.1 set (~1000 piek), en dan zonder centerspeaker spelen. Dan laat je de twee frontspeakers de center weergeven (phantom center mode). Ook dat gaat veel beter klinken dan een 5.1 set van een ander PC merk. Geloof me!

Verwijderd

Topicstarter
Oke.....ik heb duidelijk geen argumenten, behalve dat wat ik nu allemaal heb lopen verkondigen ik opgedaan heb uit de afgelopen 2 uur reviews lezen...:z

Ik ga nog even niks kopen denk ik. Ik wil eerst eens wat meer van dit af weten, want het zit 'ff' iets ingewikkelder in elkaar dan ik d8...en sja...voor creative kiezen kan altijd nog right? ;)

Wat bij mij voorop staat kwa geluid is dat ik lekker een muziekje moet kunnen draaien, en dat wanneer ik een flim kijk ik het gevoel wil hebben in de bios te zitten.
Lees: duur

GreetZ

• Jag

Jag

De review die ik gemaakt heb is een roundup van 5.1 setjes, plus een stereo set. Ik heb zowel veel met muziek als met films getest, en ik heb zoiezo heel veel getest. Het is ook een redelijk uitgebreide review, met ook nog een hoop over de vraag of je een stereo of 5.1 set moet kopen.

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08
Op woensdag 20 juni 2001 00:44 schreef Jag het volgende:
I don't want to burst your bubble, maar de setjes waarin jij geinteresseerd bent is echt niks.

En je zegt dat je alle reviews hebt gelezen. Was niet nodig geweest, er is één review die je moet lezen, en dat is de mijne :) : Review
WOW!! Wat een review. Kep er veel van geleerd, hoor!!! :) Petje af!! :)

Verwijderd

Daar moet Jag ongetwijfeld een zware dobber aan gehad hebben , die review ... wel netjes gedaan :), maar Jag schreef in die review dat hij blij was toen hij weer naar zijn (uitmuntende) stereoset mocht luisteren zelfs bij film ipv DD geluid... omdat de geluiden dan realistischer klinken ?

Dat mag dan wel zo zijn , maar een film is net zo min realistisch als het geluid natuurlijk .... en dankzij die effecten heb jij zo'n "kickass" gevoel bij die film ...
maar zoals er ook geschreven stond dit verschilt per persoon ... Als iemand wil weten wat ik bedoel, bekijk dan From Dusk till Dawn en dan de scene dat ze allemaal dat café inlopen (die vampierentent voordat ze weten dat het zo'n tent is ) Dan word je ineens omringd door de muziek in het café en
hoor je glazen kapotvallen, mensen knokken etc. Ik weet 100% zeker dat je dat ALLEMAAL mist zelfs op je kickass stereo set..
( ik zeg overigens niet dat je alles zo hoort zoals ik het beschrijf met een computer speaker setje hoor , is een marantz DD receiver met MS ( tannoy ) speakers

maar toch :) ik ben zelf zeer enthousiast over DSPL en DD vandaar

By the way : Het lijkt mij ook interessant als Jag een keer een vergelijkinstest zou willen houden van de wat betere ( iig klasse A ) dspl en DD receivers zou willen houden ..
natuurlijk kunnen daar dan ook de wat 'mindere' receivers ( sony van 500 piek of zo ) bij opgenomen worden als vergelijking... het lijkt mij heel leuk om verschillen in plaatsing etc real time te ervaren .... misschien dat er ooit nog zo'n meeting komt om materialen te vergelijken ?
of dat daar ruimte voor geregeld kan worden ?
Ik zou er iig graag aan mee willen doen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Noem mij eens één "klasse a" DD versterker :?

* JvS wordt weleens moe van mensen die gelijk "klasse a" roepen, terwijl ze alleen maar "van horen zeggen" hebben dat dit beter zou moeten zijn

En inderdaad, DD kan weleens een kick-ass gevoel opleveren (heb ik met mijn goeie set ook), alleen als je dan de overige 90% van je tijd naar een kut-ass set moet luisteren, ben je zwaar de lul.

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Hmms.. die Klipsch setjes zien er wel leuk uit zeg. Ik ben zelf ook zoek naar een 5.1 setje (ja ik kijk veel DVD) en die Klipsch ziet er wel leuk uit.

Maar voor 1200 piek kun je toch ook een DTS Receiver kopen met speakers (niet Hifi maar volgens mij beter dan PC speakertjes) en dan voor 500 piek een DVD speler erbij...toch!?

• Jag

Jag

Op woensdag 20 juni 2001 02:11 schreef Darkman het volgende:
Daar moet Jag ongetwijfeld een zware dobber aan gehad hebben , die review ... wel netjes gedaan :), maar Jag schreef in die review dat hij blij was toen hij weer naar zijn (uitmuntende) stereoset mocht luisteren zelfs bij film ipv DD geluid... omdat de geluiden dan realistischer klinken ?

Dat mag dan wel zo zijn , maar een film is net zo min realistisch als het geluid natuurlijk .... en dankzij die effecten heb jij zo'n "kickass" gevoel bij die film ...
maar zoals er ook geschreven stond dit verschilt per persoon ... Als iemand wil weten wat ik bedoel, bekijk dan From Dusk till Dawn en dan de scene dat ze allemaal dat café inlopen (die vampierentent voordat ze weten dat het zo'n tent is ) Dan word je ineens omringd door de muziek in het café en
hoor je glazen kapotvallen, mensen knokken etc. Ik weet 100% zeker dat je dat ALLEMAAL mist zelfs op je kickass stereo set..
( ik zeg overigens niet dat je alles zo hoort zoals ik het beschrijf met een computer speaker setje hoor , is een marantz DD receiver met MS ( tannoy ) speakers

maar toch :) ik ben zelf zeer enthousiast over DSPL en DD vandaar

By the way : Het lijkt mij ook interessant als Jag een keer een vergelijkinstest zou willen houden van de wat betere ( iig klasse A ) dspl en DD receivers zou willen houden ..
natuurlijk kunnen daar dan ook de wat 'mindere' receivers ( sony van 500 piek of zo ) bij opgenomen worden als vergelijking... het lijkt mij heel leuk om verschillen in plaatsing etc real time te ervaren .... misschien dat er ooit nog zo'n meeting komt om materialen te vergelijken ?
of dat daar ruimte voor geregeld kan worden ?
Ik zou er iig graag aan mee willen doen.
Het geluid van een film zal idd over het algemeen niet erg reeel zijn, maar daar dat geldt niet voor alles. Bovendien komt het als echter over, in de zin van dat je dichterbij het gevoel het idee komt dat je echt naar een helikopter luistert dan naar filmgeluid.
Maar je hebt helemaal gelijk over 5.1. Natuurlijk geeft surround een meerwaarde, en de centre kan best een prettige dialoog geven. Maar je hebt met een 5.1 systeem per onderdeel minder te besteden dan met een stereo set, en dan krijg je dus de afweging surround Vs hogere kwaliteit.
En daarbij komt dan nog dat je meestal naar muziek zal luisteren, wat je in stereo doet. Dus het is een lastige afweging.

De test die je voorstelt zou ik leuk vinden om te doen, veel leuker dan comp speaker setjes reviewen. Het is helemaal niet leuk om iets te reviewen wat je eigenlijk gewoon een klote product vindt. Maar het valt een beetje buiten de scope van T.net, en er zullen ook te weinig lezers zijn. Ik wil wel een 2.1/2.0 setjes review doen, maar dat doe ik al met JvS.

Verwijderd

Topicstarter
Okay...ik ben er wel uit denk ik.

Een 5.1 geluidskaart die een versterker aanstuurd met daarop een stel goede speakers.
Of een DD reciever ding met een stel goede speakers. Maar ik wil dan ook gewoon stereo kunnen spelen voor me mp3tjes etc etc.

Damn...I feel like a newbie... :'(

Anywayz...dat lijkt me wel het beste, omdat "echte" speakers en een "echte" versterker over het algemeen beter resultaat geven dan pc speakers en versterkers.

Right??

Oke...bedankt voor alles maarweer, en hebbie tips over waar ik nu het beste naar kan gaan kijken feel free to post :P

GreetZ

Dweezerroy

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

Op dinsdag 19 juni 2001 22:39 schreef MREn het volgende:
Yep, JT heeft al een waarschuwing van Jag te pakken wegens flamen richting Creative...
Tja, als je tegenwoordig ook maar probeert te spotten met creative, heb je een waarschuwing te pakke :r :r :r
Ik had zelfs m'n mening onderbouwd met argumenten waarom ik Creative slecht vind (is, maar goed).

Dan maar geen geintje of wat dan ook, maar gewoon geen Creative.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 21 juni 2001 12:53 schreef Dweezerroy het volgende:

Een 5.1 geluidskaart die een versterker aanstuurd met daarop een stel goede speakers.
Of een DD reciever ding met een stel goede speakers. Maar ik wil dan ook gewoon stereo kunnen spelen voor me mp3tjes etc etc.

Anywayz...dat lijkt me wel het beste, omdat "echte" speakers en een "echte" versterker over het algemeen beter resultaat geven dan pc speakers en versterkers.

Right??

Oke...bedankt voor alles maarweer, en hebbie tips over waar ik nu het beste naar kan gaan kijken feel free to post :P

GreetZ

Dweezerroy
Budget ? Wat wil je er voor kopen ? Waar woon je ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Op donderdag 21 juni 2001 12:53 schreef Dweezerroy het volgende:

Right??

GreetZ

Dweezerroy
Lees je wel wat wij zeggen, of sla je alles over waar het woord stereo in staat :?

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:32
Waarom niet gewoon een el cheapo geluidskaart met digitale uitgang en die doorlussen naar een echte DD-versterker? Daar komt gegarandeerd beter geluid uit dan uit pc-boxjes (uit de boxen die je nog bij die versterker moet kopen dan) en daar heb je ook nog eens wat aan als je gewoon muziek draait of een losse dvd-speler hebt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 21 juni 2001 23:49 schreef kleinelievewolff het volgende:
Waarom niet gewoon een el cheapo geluidskaart met digitale uitgang en die doorlussen naar een echte DD-versterker? Daar komt gegarandeerd beter geluid uit dan uit pc-boxjes (uit de boxen die je nog bij die versterker moet kopen dan) en daar heb je ook nog eens wat aan als je gewoon muziek draait of een losse dvd-speler hebt.
Dat gaat het dus ook worden :) Dat zegt-ie.

Alleen moet z'n budget dan minimaal naar 1500 piek toe. Anders is het gewoon niet te doen.

950 piek voor zo'n mission set en 550 voor een receiver moet lukken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 22:43 schreef Jag het volgende:

[..]

Lees je wel wat wij zeggen, of sla je alles over waar het woord stereo in staat :?
Ik lees het, en mijn conclusie is een DD versterker die je ook gewoon stereo kan laten spelen. Maar het mooie geluid bij kijken van dvd's wat ik vrij regelmatig doe wil ik niet missen.

GreetZ Dweezerroy

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget gaat tot 2000,-

En voor dat geld wil ik een versterker en speakers.

GreetZ Dweezerroy

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 22 juni 2001 00:50 schreef Dweezerroy het volgende:
Mijn budget gaat tot 2000,-

En voor dat geld wil ik een versterker en speakers.

GreetZ Dweezerroy
oei, dan voel ik:
4x chario syntar100 (1200)
1x chario syntar dialogue (450)
een dolby receiver mét 5.1 input (500)

Dan moet je die speakers ff afdingen naar 1500 piek (je koopt tenslotte een hele set :+ ) en dan ben je d'r!

Mooi setje heb je dan! Speaker is echt goed! En die center gebruik ik zelf ook (zie sig).

zie hier voor die speakertjes. Ze zijn er ook in 't zwart.

En je kan op de receiver met een 5.1 input ook gewoon een stand-alone DVD speler op aansluiten, als die dan maar een ingebouwde decoder heeft. En dat hebben er veel deze dagen.

Een dolby versterker kan trouwens ook gewoon stereo weergeven hoor!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 22 juni 2001 00:59 schreef JvS het volgende:

B144T
Een dolby versterker kan ook stereo weergeven ja, maar nie zo goed als een stereo versterker van dezelfde prijs (die dus GEEN dolby heeft).

En raad is wat anders icm aan met chario, ipv van bijna alleen maar Chario aan te raden. Tis niet het enigste goede merk. Kleine opsomming :

1.) Tannoy
2.) Mission
3.) JBL
4.) Kef
5.) Celestion
6.) Eltax
7.) Acoustic Energy
8.) ALR Jordan

B&W is ook goed, maar wat te duur voor dit budget.

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

een versterkertje van 500 piek kan prima die chario's aansturen en de vraag was of zo'n ding stereo kan weergeven.

Je kan altijd later nog een fatsoenlijke denon 1801 kopen oid.

en ik blijf toch lekker chario aanraden bij budget, omdat ik die na 1,5 jaar luisteren naar budgetspeakers verreweg de muzikaalste vind van de goedkopere.... :+

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 22 juni 2001 01:14 schreef JvS het volgende:
een versterkertje van 500 piek kan prima die chario's aansturen en de vraag was of zo'n ding stereo kan weergeven.

Je kan altijd later nog een fatsoenlijke denon 1801 kopen oid.

en ik blijf toch lekker chario aanraden bij budget, omdat ik die na 1,5 jaar luisteren naar budgetspeakers verreweg de muzikaalste vind van de goedkopere.... :+
hij kan het, maar ik vind mijn waarschuwing een terechte. En jij VIND ze het best klinken. Maar das jouw smaak en je kent zijn smaak niet. Dus moet je objectief blijven en niet alleen aanraden wat jij het liefst gebruikt.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

misschien een beetje off-topic maar ik ga binnenkort de sony STR-DE575 kopen. Heeft iemand ervaring met deze dolby digigtal/DTS versterker?
Pagina: 1