Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Motor comms set

Pagina: 1
Acties:

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Hoi hoi,

Ik had even snel een vraagje. Ik heb op 19/11 mijn AVD gepland staan en een vriend van me heeft op dit moment zijn AVD, dus het samen rijden komt met rasse schreden dichterbij. Nu zit ik een beetje rond te kijken naar een beetje leuk comms systeem, maar de meesten beginnen rond de 300 euro. Voor een stel arme studenten is dit natuurlijk een vrij grote uitgave.

Weten jullie toevallig nog een leuke comms system, of een alternatief, om makkelijk te kunnen communiceren?

Hoor het graag!

Groet,
DragonSlayer666

[ Voor 7% gewijzigd door DragonSlayer666 op 30-10-2015 10:27 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:45

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Ik heb enkele weken geleden via marktplaats een Scala Rider G9x gekocht.
Hij is normaal €290 en dit een top of the line set.
Maar hij was € 150 als ik het mij goed herinner.

Wij hebben ook een prachtig motortopic waar je deze vragen kwijt zou kunnen, echter zal een beetje eigen input etc wel gevraagd worden.

HANDTEKENING!!!

• DragonSlayer666
Ik heb inderdaad een beetje rond zitten kijken, ook op marktplaats, maar het liefste willen we rond de 80-100 euro wel klaar zijn. Dat maakt het vrij lastig.

Ik weet het motortopic inderdaad, volg het en post wel eens. Heb deze vraag ook al 2x gepost, kreeg helaas echter 0,0 antwoord ;)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
He, dit is Tweakers, bouw er zelf eentje?

:P

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:38:
Ik heb inderdaad een beetje rond zitten kijken, ook op marktplaats, maar het liefste willen we rond de 80-100 euro wel klaar zijn. Dat maakt het vrij lastig.

Ik weet het motortopic inderdaad, volg het en post wel eens. Heb deze vraag ook al 2x gepost, kreeg helaas echter 0,0 antwoord ;)
Dan word het wel enorm lastig. Vooral omdat het ook niet om communicatie gaat tussen berijder en passagier, maar draadloos van motor naar motor moet.

Sena heeft dan denk ik de goedkoopste optie, maar daar koop je niet iets voor je budget (tenzij het per persoon is).

Een optie is om het uit China te halen, maar daar hoor ik gemengde verhalen over. Van slechte geluidskwaliteit tot aan dat het na een paar maanden gewoon helemaal niet meer werkt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:45

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Misschien kan ik je toch wat verder helpen.

Heeft je vriend al zelf wat op het oog?
Wat zijn je exacte wensen?
Wat voor (type) motor gaan jij en je vriend rijden?
Welke (type) helm zal je gebruiken?

HANDTEKENING!!!

• DragonSlayer666
Heb zitten kijken naar de scala rider pactalk. Het idee vind ik prachtig, vooral dat er geen host is. Nadeel is de prijs.

Onze instructeurs hebben op dit moment een soort portofoons met oortjes. Ik weet niet of een van jullie hier ervaring mee heeft?

Mijn vriend zelf heeft nog eigenlijk niet rondgekeken.
We willen eigenlijk enkel kunnen communiceren tijdens het rijden. Ikzelf zou het fijn vinden als er meteen bluetooth koppeling mogelijk is met telefoon, maar is op zich geen must.
Mijn vriend zit te kijken naar een Suzuzki GSX-F, ikzelf ga rijden op een Yamaha SZR660.
Ikzelf heb een Shark Skwal Instinct. Durf eerlijk gezegd niet te zeggen wat voor helm hij precies heeft, het is in ieder geval een airoh.

• DragonSlayer666
*bump*

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16
Die portoons zijn nogal log natuurlijk.

Ik rij met een Sena 20s. Wel fijn ding op zich. Standaard speakers zijn alleen niet heel luid. Boven de 150 hoor je niet veel meer. Tot 100 is het wel goed te doen. Hij kan ook communiceren met andere sets, hoewel je range dan wel beperkt is.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22

Exigence

dnkroz

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:08:
Heb zitten kijken naar de scala rider pactalk. Het idee vind ik prachtig, vooral dat er geen host is. Nadeel is de prijs.

Onze instructeurs hebben op dit moment een soort portofoons met oortjes. Ik weet niet of een van jullie hier ervaring mee heeft?
Rij zelf met portofoons en vind het een heel degelijke opstelling. Grootste voordeel vind ik dat ik geen batterijen meer nodig heb.

Rijd zelf met een Autocom systeem, met een bedrade helmset met daar aan vast een 5 Watt portofoon met externe antenne. Alles is aangesloten op de accu. Resultaat is dat ik in Nederland (buiten de bebouwde kom) zo'n 10 kilometer bereik heb :D

Het is alleen wel een vrij dure set, een Autocom kost ~200 tot ~300, portofoon met externe antenne ~75 tot ~100.

Daarnaast neemt het relatief veel ruimte in (Autocom is pakjes shag, portofoon is pakje sigaretten). Ook de bekabeling moet degelijk aangelegd worden én je moet ruimte hebben voor een externe antenne.

Kortom, relatief duur, veel werk, je hebt altijd een kabel aan je helm, zit aan je motor vast (dus werkt niet als je op een andere motor rijdt), maar wel ontzettend stabiel, hele grote range én nooit een lege accu :)

Mijn vriendin rijdt hiermee, ik rij hiermee en een aantal vrienden. Gaat eigenlijk altijd goed :)

Was voornamelijk een uitkomst op reis, wanneer je nooit weet wanneer je weer op kunt laden.

[ Voor 10% gewijzigd door Exigence op 11-11-2015 12:06 ]

Pagina: 1