Toon posts:

Zwart scherm / DVI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Sinds een tijdje heb mijn monitor Iiyama ProLite E2409HDS-B1 Zwart aangesloten met een HDMI kabel op mijn MSI N660 TF 2GD5/OC

Nu krijg ik regelmatig een zwart scherm te zien bij het starten van een video bijvoorbeeld, knippert hij eerst ff op zwart.Toen ik de monitor aangesloten had op een DVI-D kabel had ik dit niet.
Door een nieuw nieuw buro had ik langere kabels nodig en ben toen overgestapt op HDMI

Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak en eventuele oplossing is ?

Mijn Systeem op Hardware.info : http://bit.ly/1M6QwHP

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-01 22:45
Kan aan de HDMI kabel liggen of aan de connector, zul je moeten testen. Probeer verschillende HDMI kabels.

Verwijderd

Topicstarter
TheUninvited

Ik heb om te beginnen de "Spanning" wat van de monitor kabels gehaald, hadden weinig ruimte. Allemaal wat te strak geïnstalleerd. Bij aanraking van de monitor flikkerde het beeld al.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan zijn dat de kabel te lang is, hoe lang is je nieuwe kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472

3 Meter !! Kan niet korter i.v.m buro

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Nu ben ik niet heel erg bekend met HDMI kabels maar volgens mij begint 3 meter aan de lange kant te worden. Indien de kabel van goede kwaliteit is (shielding enzo) dan zal het best goed mogelijk zijn.

Wat ik denk dat er gebeurt, als je een video op je pc start dan gaat je videokaart van idle 2d clocksnelheid naar high 2d clock snelheid. Dit zorgt er waarschijnlijk voor dat er een kleine spannings schommeling is waardoor het signaal naar je beeldscherm tijdelijk iets zwakker is, indien het een kortere kabel was dan maakt dat niet uit, met een lange kan dat wel uitmaken.
Als je een kortere kabel hebt (of leen er een) dan kan je testen of het daardoor komt. Lost dit het probleem op dan kan je kijken naar een betere kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472

Het is een Deltac kabel. Ik heb vanmiddag ff wat getest en heb geen zwart beeld gehad. Ik denk dat de connector door de de "Spannig"op de kabel er niet echt goed i zaten.

Maar ik houd het in de gaten en zal evt, eens gaan testen met een kortere kabel.

Ps; geeft een DVI - HDMI kabel van 2.5 mtr ( DVI-D Single) ook storing ?

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:34:
Sp3ci3s8472

Het is een Deltac kabel. Ik heb vanmiddag ff wat getest en heb geen zwart beeld gehad. Ik denk dat de connector door de de "Spannig"op de kabel er niet echt goed i zaten.

Maar ik houd het in de gaten en zal evt, eens gaan testen met een kortere kabel.

Ps; geeft een DVI - HDMI kabel van 2.5 mtr ( DVI-D Single) ook storing ?
DVI gebruikt in principe hetzelfde protocol als HDMI dus ja. HDMI is in feite DVI-D + audio. Jammer dat je beeldscherm geen DP heeft.

Als je stroomkabel niet goed zat dan kan dat het inderdaad zijn :p.

[ Voor 5% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 30-10-2015 22:39 ]

Pagina: 1