Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
+/- 250-300 €

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Android apparaat. Geen specifiek gebruik, gewoon dagdagelijkse handelingen. Liefst geen 5+" scherm want dit is wat te groot naar mijn mening.
Minimum specs: 2GB ram voor vlotte handelingen, processor van quad naar octa, genoeg batterijcapaciteit (zal min 2000-2500 MaH zijn?), 4G functionaliteit.
Er zijn nog enkele nice-to-haves zoals NFC e.d. maar hier maak ik me minder druk in :)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben geen fan van Samsung, dus dat al niet. Zelf dacht ik aan de Moto G (2GB RAM, 16GB intern), de Oneplus X (al weet ik niet goed of Oneplus nu eigenlijk een goed systeem maakt?). Wat qua specs me wel aanspreekt is de Moto X Play, maar deze heeft een wat te groot scherm denk ik.. (handeling me 1 hand, goed passen in de broekzak)

Welke vragen heb je hier nog over?
Weten jullie welke van bovengenoemde producten de "beste" is? Want heb nu een iPhone 5S, maar ben deze een beetje beu en kan 'em vandaag tegen een uitzonderlijk goede prijs verkopen.. maar dan moet ik hem wel vandaag verkopen :(

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11 22:01

DarkSide

theres no place like ::1

Zelf heb ik een OPO en ben daar tevreden over. Op basis van die ervaring zou ik een OPX adviseren.
Maar die kan je nu nog niet krijgen. Dus als je nu je iphone verkoopt heb je morgen geen OPX.

De moto G is echt een budget toestel.
Dus lage resolutie en budget CPU. Als je van een iphone 5s afkomt niet een logische keus.

De moto x play is dan al beter. Maar nog steeds een snapdragon uit de 600 serie.

Wat dat betreft zou de OPX de beste keus zijn.
Redelijk compact. Ook Full HD. Amoled scherm. En snelle CPU.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 22:18
Xiaomi Mi4c! Ideaal toestel, hexa(6)core maar wel 3GB RAM(32GB intern) en dat scheelt ook een aardige duit in snelheid. Toestel is binnen budget en heeft een uitstekende looptijd op accu (dacht 3050mAh).
De standaard MIUI ROM lijkt behoorlijk op iPhone's iOS met ook meldingen op de tegels, geen appdrawer etc. Als je vanaf iPhone komt is dat imho de ideale overstap naar Android.

[ Voor 30% gewijzigd door Ramon 73 op 30-10-2015 08:51 ]

• Geforce660
Ramon 73 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:49:
Xiaomi Mi4c! Ideaal toestel, hexa(6)core maar wel 3GB RAM(32GB intern) en dat scheelt ook een aardige duit in snelheid. Toestel is binnen budget en heeft een uitstekende looptijd op accu (dacht 3050mAh).
De standaard MIUI ROM lijkt behoorlijk op iPhone's iOS met ook meldingen op de tegels, geen appdrawer etc. Als je vanaf iPhone komt is dat imho de ideale overstap naar Android.
Ik heb altijd een Android gehad, tot ik deze iPhone 5s kocht. Dus ben Android al wel gewoon :)
Weet wel niet hoe 'betrouwbaar' zo'n Xiaomi is? Heb ook wel de voorkeur voor een zo stock mogelijke Android versie.
DarkSide schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:42:
Zelf heb ik een OPO en ben daar tevreden over. Op basis van die ervaring zou ik een OPX adviseren.
Maar die kan je nu nog niet krijgen. Dus als je nu je iphone verkoopt heb je morgen geen OPX.

De moto G is echt een budget toestel.
Dus lage resolutie en budget CPU. Als je van een iphone 5s afkomt niet een logische keus.

De moto x play is dan al beter. Maar nog steeds een snapdragon uit de 600 serie.

Wat dat betreft zou de OPX de beste keus zijn.
Redelijk compact. Ook Full HD. Amoled scherm. En snelle CPU.
Zelf dacht ik ook aan de OPX, weet wel dat deze pas vanaf 5/11 beschikbaar zal zijn.. Als ik direct een invite kan krijgen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11 22:01

DarkSide

theres no place like ::1

Ken de xioamis niet zo goed.Qua update beleid.
De meeste chinese telefoons missen wel 4G op de 800mhz band (KPN, telfort bv)
En deze Xiaomi Mi4c! mist ook nog de 900 band van Tmobile. Dus voor 4g mist hij wel wat zaken.

OnePlus biedt met Oxygen OS redelijk snel updates. Stagefright was eerder gepatched op Oxygen OS dan op CM12. Dus daar heb ik wel vertouwen in.

Qua batterij verbruik is het natuurlijk even afwachten op de eerste echte reviews.

En de invites zal ook even zoeken zijn. Al zijn er al mensen die er een gekregen hebben hier op GoT.
En waarschijnlijk werkt het zelfde truukje als bij de OP2 om een persoonlijke invite over te dragen aan iemand anders. Dus je kan even in het OPX topic kijken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Asus Zenfone 2 Selfie (ZD551KL) (hier op Amazon.fr voor 279 euro) voldoet precies aan je eisen. Snapdragon 615 (octocore), 32 GB, 3 GB RAM. Da's ook gewoon een officieel Europese versie, dus geen geklooi met Chinese ROMs of missende 4G banden.

Andere optie is de Sony Xperia M4 Aqua, de 16 GB/dualsim versie is inmiddels ook zeer betaalbaar (256 euro).

OnePlus X is ook een mogelijkheid, maar dat is nog even wachten (invites) en afwachten op reviews.

Moto G is op zich leuk maar de camera is knudde en de SoC is niet erg snel, ten opzichte van die drie hierboven is dat echt een slag minder (de prijs is er natuurlijk ook naar, inmiddels heb je de 8 GB Moto G al vanaf 180 euro).

[ Voor 79% gewijzigd door Dreamvoid op 31-10-2015 15:42 ]

• Geforce660
Ben vandaag eens langs enkele winkels geweest om eens wat te kunnen testen.. Momenteel gaat het tussen de Huawei P8 Lite en de Oneplus X.. Weet niet welke "beter" zou moeten zijn.. ?

http://tweakers.net/price.../466692;442552/categorie/

[ Voor 18% gewijzigd door Geforce660 op 31-10-2015 23:16 ]

Pagina: 1