Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inruil oude auto bij aankoop nieuwe auto

Pagina: 1
Acties:

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Beste tweakers,

Ongeveer 2 weken geleden heb ik een offerte aangevraagd voor een nieuwe auto, daarbij werd ook de oude "getaxeerd" mijn huidige auto heeft net 100.000km (benzine) op de teller staan en is toe aan een nieuwe distributie riem en waterpomp (setje). De verkoper vroeg mij of de auto altijd zijn onderhoudsbeurten heeft gehad waarop ik hem zei elk jaar behalve dit jaar aangezien ik al in de planning had een nieuwe te kopen en heb daarbij ook niet gemeld dat de distributie riem niet vervangen is (hij vroeg er zelf ook niet na).

Na een rondje langs mijn auto vulde hij alles in een systeem en kreeg een taxatie (wat min of meer de prijs is die ik verwachtte te krijgen) en dit werd meegenomen in de offerte, deze week heb ik de eerste aanbetaling gedaan en volgende week de rest.

Nu is mijn grote vraag... moet ik mijn huidige auto nog een onderhoudsbeurt geven (boord computer reseten en filters controleren iets van 50E), zo ja, met of zonder vervanging van distributie riem (kleine 500E) of lever ik hem gewoon zo in?

Alvast bedankt!

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• Tweakietweak
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11 11:40
Klinkt misschien heel cru, maar ik zou het niet doen om de volgende redenen:

1 Het is zijn core business om auto's in te kopen, in de inruil prijs heeft hij dan ook rekening gehouden met extra kosten. Die eventueel door belast kunnen worden in de verkoop prijs.

2 Je bent een dief van je eigen portemonnee wanneer je (in iedergeval de distributie riem) laat vervangen.

Daarnaast heb je de koper niet misleid, en eerlijk gezegd dat hij dit jaar geen onderhoud heeft gehad.

Of de distributie riem vervangen moet worden kan hij overigens terug vinden onder de motorkap, dus dat zal niet echt een verrassing zijn. :)

Verwijderd

Dit moet inderdaad niets nieuws zijn voor die man, jij hebt de huidige staat van onderhoud netjes gemeld en de deal is gesloten.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gewoon zo en met een lege tank inleveren.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 14:13

Smurf

Detri

De meeste mensen zullen echt wel melden dat ze de distributieriem hebben (laten) vervangen indien dat vlak voor de verkoop van de auto is gebeurt. Dat weet die dealer natuurlijk ook.

)