Iemand ervaring met Samsung UE48JU6000W met een ps4?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangroen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-08 16:14
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een uhd tv die ook goed werkt met een ps4. Ik heb een aantal tv bekeken. En deze leek mij super alleen op internet valt er bijna niks van op te zoeken.

Samsung UE48JU6000W
Tv heeft 100mhz dat is prima.
Local dimming ook een plus punt.
De prijs is ook erg mooi voor wat je krijgt.

Graag hoor ik van iemand die de tv zelf heeft zijn mening. En wat de ervaring is met een ps4.

Dank alvast

Groetjes
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:08

Falastine

Think about my signature...

Zoek vooral op wat de lag is dat is het belangrijkste als je hem met een ps4 wilt gebruiken.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Als het toestel voornamelijk gebruikt gaat worden voor games, dan ga je niets aan de UHD-Resolutie hebben. Al is het sowieso de vraag of je daar uberhaupt iets van gaat merken, aangezien je zeer dicht op het toestel moet zitten om pixels te kunnen onderscheiden.

Je kunt beter geld besparen en voor een FHD-televisie uit de series 6 van Samsung kiezen. Heb je tevens een betere algemene beeldkwaliteit met een 100Hz paneel in plaats van een 50Hz paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangroen
dank voor de info, ik zie op sommige sites dat het een 100Hz paneel is maar op tweakers staat weer 50Hz.
Erg slecht aangegeven want op de Samsung site zelf is er niks te vinden daarover. alleen is de geoptimaliseerde refresh rate te vinden 800Hz.

Als de tv een 100Hz paneel is het een prima tv. en ben ik alvast klaar voor de toekomst met een UHD resolutie.
Toch nog maar even uitzoeken wat het nou is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Stefangroen schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:12:
dank voor de info, ik zie op sommige sites dat het een 100Hz paneel is maar op tweakers staat weer 50Hz.
Erg slecht aangegeven want op de Samsung site zelf is er niks te vinden daarover. alleen is de geoptimaliseerde refresh rate te vinden 800Hz.

Als de tv een 100Hz paneel is het een prima tv. en ben ik alvast klaar voor de toekomst met een UHD resolutie.
Toch nog maar even uitzoeken wat het nou is.
Het is 50Hz/60Hz, 100% zeker. De gebruikte LSF480FN05-K T-CON is immers 50Hz/60Hz.

Tevens zul je dan alleen voorbereid zijn op de UHD-resolutie, niet op de UHD-standaard. Daar zit toch wel een verschil tussen. En die resolutie ga je, zoals eerder gezegd, vermoedelijk niets van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangroen
Dank voor de tip. Zijn er momenteel al wel uhd tv's met de nieuwe standaard en 100Hz? En onder de duizend euro?

Verder heb ik nog een andere tv bekeken de UE48J6200AW dit is een full-hd tv met 100Hz en 600 geoptimaliseerde refresh rate. En deze tv heeft volgens mij ook een game mode waardoor de input lag iets minder zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 00:32
Stefangroen schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:50:
Dank voor de tip. Zijn er momenteel al wel uhd tv's met de nieuwe standaard en 100Hz? En onder de duizend euro?

Verder heb ik nog een andere tv bekeken de UE48J6200AW dit is een full-hd tv met 100Hz en 600 geoptimaliseerde refresh rate. En deze tv heeft volgens mij ook een game mode waardoor de input lag iets minder zal zijn.
Die is er deels, de Panasonic 50CX700 heeft een 100hz paneel en daarvoor is de laagste prijs op dit moment €938, deze heeft wel een groter kleurbereik en drie HDMI 2.0 poorten met volledige chroma ondersteuning, alleen geen ondersteuning voor HDR.

[ Voor 11% gewijzigd door InEtVa op 31-10-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangroen
Dank voor alle zinvolle informatie, ben toch tot het besluit gekomen dat ik beter voor een full hd tv kan gaan.
Ik heb deze gevonden Sony Bravia KDL-50W805C Zwart. De input lag van deze tv is erg laag dus goed voor gamen en verder is het paneel 100Hz en Geoptimaliseerde refresh rate 800Hz. De tv draait op Android tv waardoor het gemakkelijk is je smartphone erop aan te sluiten.

Als de UHD nog geen echte standaard heeft is het niet handig om zoon tv aan te schaffen. Wie weet zal het nooit een echte standaard krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
TB > CEA.
Pagina: 1