Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

maximaal één connectie aan router

Pagina: 1
Acties:

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:40
Ik heb geprobeerd een experia box v10 (h220) van kpn achter ons ubee modem van ziggo te zetten.
Dit om boven een pc(lan), een ps4 en diverse laptops/telefoons van wifi te voorzien. Het is vervelend om de netwerk kabel van mijn pc steeds in mijn ps4 stoppen. (had de ps4 maar 5ghz, maargoed).

Nu is het gelukt om alles op te zetten, op één probleem na.
Er kan maar maximaal één connectie tegelijk zijn met de experia box.
Ik snap dat ik het ene rampgeval met het andere connect, met alle gevolgen van dien (tevens is de experia box maar 100mb ipv 1gb).
Maar aan welke instellingen kan het liggen dat ik maar met één device kan connecten tegelijk, zowel lan als wlan?
DHCP kan ik niet uit zetten van de experia box. Maar de experia box zit op 192.168.2.x en de ubee op 192.168.178.x dus eigenlijk is dat geen probleem...

Iemand suggesties waar ik nog kan kijken? Eventueel in het ziggo modem wellicht...

Van de week zou een archer c7 komen, en deze dan in bridge modus met het ubee modem. Maar dat is er nog niet van gekomen want de archer is er nog niet. Dus dan maar (tijdelijk) zo.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:40

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Wat in jouw situatie de ideale oplossing is is een (gigabit) switch. Deze plaats je dan achter het Ubee modem van Ziggo op de kabel boven.

Op deze switch sluit je bedraad weer je PC en PS4 aan. Zo heb je geen gedoe met dubbel-NAT, DHCP en ben je voor 30€ klaar.

Je krijgt hier uiteraard geen WiFi door maar het voorkomt dat je de kabel steeds maar weer moet omsteken. De instelmogelijkheden op een ExperiaBox zijn zeer minimaal helaas voor jouw situatie.

Je kunt een router omconfigureren als Access-Point. Zie o.a. dit topic: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 39% gewijzigd door MisteRMeesteR op 30-10-2015 21:04 ]

www.google.nl