Toon posts:

Is dit zonder bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb wat components uitgezocht die ik in mijn Pc wil stoppen en ik wil weten of er een bottleneck in zit. Ook wil ik weten of het goed is voor 1080p gamen en een klein beetje overclocken van de GPU. Ook een goede overclock van de CPU, zodat hij op het level van de FX 8350 komt.

Ik weet dat Directx 12 in games word gemaakt en daar heb ik het een beetje op gefocust. Het enige wat ik zou willen is op games die ik speel (ArmA 3, ArmA 2, World of Tanks, Far Cry 4, Civilization) een goede 30 fps krijg op ArmA, en hoger dan 30 op alle andere games. En dat op Medium-High settings op 1080p

En ik zou ook graag een optie willen dat ik de games zoals World of Tanks kan recorden met fraps, dit is geen must maar ik zou het wel graag willen :)

GPU:
Sapphire Radeon NITRO R9 380 4GB

CPU:
AMD FD8320FRHKBOX FX-8320 FX-Series 8-Core Black Edition

Mobo:
Gigabyte AM3+ AMD 970 SATA 6Gbps USB 3.0 ATX AM3+ Socket DDR3 1600 Motherboards (GA-970A-DS3P)

RAM
Hyperx Fury 2x 4 GB 1866Mhz

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 00:45 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:26

D4NG3R

kiwi

:)

Nee.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 01:13
Je hebt toch niet zo'n dikke videokaart nodig voor 1080p 30fps?
Ik houd me totaal niet meer bezig met PC-gaming maar volgensmij is dat een beetje overkill, of juist wel slim toekomstgericht maar dan wel voor wat meer geld dan nodig.

Bambu Lab P1S Combo

Verwijderd

Topicstarter
MacorgaZ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:48:
Je hebt toch niet zo'n dikke videokaart nodig voor 1080p 30fps?
Ik houd me totaal niet meer bezig met PC-gaming maar volgensmij is dat een beetje overkill, of juist wel slim toekomstgericht maar dan wel voor wat meer geld dan nodig.
Ja het lijkt me wel goed als ik deze computer voor eventjes kan gebruiken, en ik wil dus ook wat recorden dus dan lijkt het me wel handig als ik een goede videokaart heb. Is het daarvoor goed?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Volgens mij draaien alle genoemde games op 1 of 2 cores, en laat nou net een FX-8350 daar niet best in zijn. Een i3 gaat zal voor betere performance zorgen.

Nog leuker is een overclocked i5, voor hogere singlecore snelheden, maar die zijn nieuw knap prijzig, maar een tweedehandsje uit de 2000 of 3000 serie kan wel eens leuk geprijsd zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door RobinHood op 30-10-2015 01:11 ]

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
RobinHood schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 01:11:
Volgens mij draaien alle genoemde games op 1 of 2 cores, en laat nou net een FX-8350 daar niet best in zijn. Een i3 gaat zal voor betere performance zorgen.

Nog leuker is een overclocked i5, voor hogere singlecore snelheden, maar die zijn nieuw knap prijzig, maar een tweedehandsje uit de 2000 of 3000 serie kan wel eens leuk geprijsd zijn.
Oke,
Hoe is het met directx 12? Bijvoorbeeld Far Cry Primal is met Directx 12 en ArmA 3 krijgt ook support. Ik heb gehoord dat Directx 12 zorgt voor veel betere performance per core.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, dat zou een gok zijn, feit is nu dat alleen FC4 een beetje lekker omgaat met quadcore [volgens mij ook niet meer dan dat], maar de rest van jouw lijstje is 1 of 2 cores.

En van betere multicore support zal een i5 uiteraard ook baat hebben, alleen wss percentueel minder dan een FX.

People as things, that’s where it starts.

• RGAT
  • Niet online
De komende jaren gaat een i5 sowieso veel beter presteren dan de AMD 8xxx...
Tegen de tijd dat games goed 6 tot 8 cores benutten zal er alweer zoveel veranderd zijn dat die 8350 al lang niet meer mee komen ;)

Fixing things to the breaking point...

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-09 10:15
Ik zou gewoon die gpu doen hoor! Die haalt in ieder geval 30 of meer fps op de games die jij noemde @1080p. Veel games waarschijnlijk zelfs rond de 60fps. Vriend van mij heeft 'm ook en die speelt alles lekker smooth. Qua CPU zou ik de i5 4460 doen, dat is een goede quadcore met goede singlecore performance en zal niet bottlenecken. Maar die is 180 euro, dus 30 euro duurder dan de 8320. Als je gewoon niet te veel geld wil uitgeven dan zou ik het bij die FX 8320 houden.

• Thofra01
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-11 17:35
Kiet Stiemer schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:53:
Ik zou gewoon die gpu doen hoor! Die haalt in ieder geval 30 of meer fps op de games die jij noemde @1080p. Veel games waarschijnlijk zelfs rond de 60fps. Vriend van mij heeft 'm ook en die speelt alles lekker smooth. Qua CPU zou ik de i5 4460 doen, dat is een goede quadcore met goede singlecore performance en zal niet bottlenecken. Maar die is 180 euro, dus 30 euro duurder dan de 8320. Als je gewoon niet te veel geld wil uitgeven dan zou ik het bij die FX 8320 houden.
Toch lijkt mij die i5 het zeker waard als je het future proof wilt houden, je hebt goede singlecore performance en je hebt 4 cores voor games. En als je dan ook nog meerekent dat de i5 wat langer mee kan dan bespaar je die 30 euro uiteindelijk wel door geen nieuwe cpu te hoeven kopen.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Zelfs als de 8320 30 euro goedkoper is, zul je in totaal duurder uit zijn. Je moet hem overklokken om er een beetje redelijke prestatie uit te halen dus je hebt een duurder moederbord nodig dan voor een i5. Daarnaast zul je een aftermarket cpu koeler moeten kopen om de extra hitte van overklokken af te kunnen voeren, terwijl je bij een i5 de standaard meegeleverde koeler kunt gebruiken. Dan ben je dus duurder uit voor minder prestatie. Een intel i5 is the way to go, zowel wat betreft prestatie als wat betreft kosten. En om op je vraag uit de titel te antwoorden; deze amd processor zal de bottleneck zijn, ook als je overklokt.

[ Voor 9% gewijzigd door Philpend op 30-10-2015 08:06 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 01:15:
[...]

Oke,
Hoe is het met directx 12? Bijvoorbeeld Far Cry Primal is met Directx 12 en ArmA 3 krijgt ook support. Ik heb gehoord dat Directx 12 zorgt voor veel betere performance per core.
Niet helemaal. Ze zouden het zo kunnen programeren. Maar moet het eerst zien dan geloven. Er is een reden dat amd zen in 2016 ook weer terug gaat naar de 2/4/6 core terug gaat voor consumenten. Zou er nu nog niet te veel van verwachten. En 8 core amd is nog steeds even snel als een 8 core van amd. Maar intel is niet heel veel duurder omdat je bv een 40 euro bordje kan kopen voor je intel. En daar bespaar je flink op.

Verwijderd

Topicstarter
Dus voor gamen kan ik het beste een I5 nemen begrijp ik.

Ik heb gezien dat meerdere cores dan 4 goed is voor opnemen/editen. Is er ook een goede I5 met 6 cores?

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:22:

Ik heb gezien dat meerdere cores dan 4 goed is voor opnemen/editen. Is er ook een goede I5 met 6 cores?
Er bestaan enkel i7's met 6 cores bijv de 3970x

4 cores is echt meer dan genoeg voor gamen.
Maar sommige renderprogramma's kunnen gebruikmaken van 8 cores

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• Bassydebeste
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:22:

Als je veel video bewerkt is een 4 core 8 threads aan te raden..
Cores zijn beter dan threads. Een i7 6 core met 12 threads is dan aan te raden.
Maar hoeveel je video edits doet en dit voor jou aan te raden is mag je zelf uitmaken.
Minder cores of treads is gewoon wat langer wachten op het renderen van de video.
Meer Ram is dan ook aan te raden. Hoe langer of hogere qualiteit de film hoe meer ram nodig is.
Video edit = meer cores/treads. Let wel vaak zijn de 6cores i7's lager geklokt dan de 4 core's.
dit kan je filteren in de pricewatch.
Je games hebben vaak meer aan hogere single core prestatie en een snellere gpu

de i5 a 8 gigh ram is vaak de sweetspot voor games. Snel genoeg en threads vaak niet nodig voor games en ga dan liever voor een grotere gpu dan voor een i7.
Als je veel video bewerkt dan is weer een i7 aan te raden al dan niet met nog meer cores. Je krijgt wat hogere singlecore en hypertreading erbij (threads)
Heb je voor video wat aan en ook in games kan je wat langer doen met je processor.
Maar dan heb je wel wat extar budget nodig natuurlijk

i3 = 2 cores met hypertreading = 4 threads
i5 = 4 cores zonder hypertreading = 4 treads (vaak hogere klok dan i3 cores is beter dan threads)
i7 = 4 cores met hypertreading = 8 threads
i7 = 6-8-12 cores met hypertreading 12-16-24 threads en heel duur.. vaak kloksnelheid ligt lager dan de 4 cores variant.

[ Voor 30% gewijzigd door Bassydebeste op 30-10-2015 14:13 ]

Verwijderd

*weg* Doe even normaal. Laat dit soort reacties in de toekomst weg.

[ Voor 70% gewijzigd door br00ky op 30-10-2015 16:50 ]

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Dit soort reacties zijn veel meer "poep". Het ontbreken van interpunctie, grammaticale correctheid en vriendelijkheid is niet echt iets wat we graag zien op Tweakers.

OT:

Je bent inderdaad veel beter af met een i5. De i5 2500K is tweedehands zelfs nog een betere optie dan de door jou voorgestelde AMD processor.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 30-10-2015 16:51 ]

Show me your moves.

Verwijderd

Koninkje schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:19:
Dit soort reacties zijn veel meer "poep". Het ontbreken van interpunctie, grammaticale correctheid en vriendelijkheid is niet echt iets wat we graag zien op Tweakers.
jaoke daar heb je wel een punt

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-12 22:04
Hou bij DirectX 12 wel rekening met het feit dat de huidige generatie kaarten daar ook nog niet helemaal blij van worden, zowel AMD als nVidia. Dit nieuwsbericht bij de buren legt het vrij duidelijk uit.

Voor de handigheid komt dit daaruit trouwens: een R9 380 is van AMD's GCN-1.2 architectuur. Dus dat betekent Tier 3 en feature level 12.0.
Pagina: 1