Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 20:59
Beste Tweakers,

Zoals sommige wel weten is Motorola extreem laf geweest met haar update policy: De nieuwe Moto E 2015 krijgt niet eens een update naar Android M. Er werd in het betreffende nieuwsbericht een oproep gedaan of iedereen het toestel terug wilde sturen.

Ik heb het toestel bij de Mediamarkt gekocht dus ik heb het daar als eerste voorgelegd:

Ik: Beste mediamarkt, Ik heb een vraag betreft jullie coulance met de Moto E 2015. Zoals jullie misschien wel weten is dit toestel in een halfjaar geschrapt van de update lijst van Motorola. Dit houdt in dat het toestel geen update meer ontvangt van googles nieuwste android release: Marshmallow. Dit betekend dus ook dat het toestel geen beveiligingsupdates meer ontvangt en het technisch gezien afgeschreven is. Ik snap dat fabrikanten hun toestellen niet eeuwig kunnen voorzien van software updates, maar wat Motorola hier doet is toch wel echt veel te vroeg. Het toestel is net 6 maanden uit en de support wordt nu al gestaakt. Dit terwijl in de release video verteld werd dat het toestel voor een lange tijd zou worden geupdate. Nu is dit natuurlijk geen probleem van mediamarkt, maar jullie zijn wel mijn verkooppunt. Vandaar mijn vraag of jullie het toestel eventueel terug nemen. Ik snap dat dit geen leuke handeling is, maar ik denk dat Motorola moet leren dat je dit niet zo maar kan doen. Ik dank u van harte voor het in ontvangst nemen van mijn klacht, naar Motorola. Met vriendelijke groet, Erik

Het antwoord: Beste Erik, Wij betreuren het ten zeerste dat Motorola zo snel is gestopt met de ondersteuning en dat u nu met een product zit wat niet meer wordt bijgewerkt. Echter, helaas is het niet mogelijk om telefoons retour te brengen, dit omdat het zowel hygiene als data dragende producten zijn. Wij kunnen het toestel dus niet van u retour nemen. Wel kunt u proberen om uw klacht voor te leggen bij Motorola om na te gaan of zij hierin wel iets kunnen betekenen voor u. Met vriendelijke groet, Media Markt Amersfoort

Ik ben het niet helemaal eens met het antwoord vanuit mediamarkt, maar ik had het idee dat ik er niet verder mee kon komen. Hierom heb ik besloten om Motorola een bericht te sturen.

Ik: Dear employee of Motorola,

I did read some news articles concerning the Moto E 2015 update policy. This policy stated that the Moto E 2015 does not get an update to android M. Security of my operating system is very important to me, and my device will not be save anymore in the future if I don't get updates. I bought this phone in juli, which means I had 3 months of "support" (all though I did not see any updates yet). In a marketing film from Motorola is also said that the phone will get good support, but this is just not true if you keep this update policy. I would like if there is a way to return the phone to Motorola.

I hope you can mean something to me.

Sincerely,
Erik

Als antwoord kreeg ik: Dear Mr. Erik,

Thank you for contacting Motorola.

Please note that your device has support for two year for warranty faults/issues. Please note that the warranty is only valid for 2 years if the device was purchased within the Netherlands and was officially released for the market in the Netherlands.

The device will updated up to 5.1.1, however it will not receive any further updated. The device will continue to receive updates for bugs and security issues but not for a full software update.

Unfortunately, we cannot offer any refund regarding the device as the policy is offering support for faults not for updates.

I am so sorry for not being able to provide you with further support and for any inconvenience caused by this issue.

For any further assistance or information please do not hesitate to contact us again, quoting your Customer Reference number.

Thank you for allowing us to be of service to you.

Kind regards,

Georgia

Het ziet er naar uit dat het aan beide kanten dood loopt. Is er verdere actie die ik kan ondernemen? Ik heb een tijdje CM gedraaid, maar stock vind ik toch wat stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Er is nu een stabielere en officiële CM sinds 2 weken, die krijgt dagelijks updates en is een stuk stabieler en draait op 5.1.1.

Ik denk dat via CM Android M haalbaar is, ik bedoel mijn zusje heeft een Galaxy Nexus die niet verder kwam dan 4.3 en die kreeg nu via CM Android M (echter, is lollipop stabieler erop).

Je kan er vrij weinig aan doen verder helaas, ik heb zelf precies diezelfde telefoon en zit ook al aan CM te denken, helaas krijg ik TWRP niet erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Wat een aanfluiting dat een toestel uit 2015 niet eens 1 nieuwe android versie krijgt. (muv 5.1.1.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01
Maar je krijgt dus gewoon de security updates en alles. Het enige is dat je geen update naar MarshMellow krijgt. Maar dit is niet 1 van de voorwaardes geweest waarbij je in de MediaMarkt dat ding hebt gekocht.

Vermoedelijk is het enige dat je kan doen de volgende keer geen Motorola kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

Je mag trouwens al tevreden zijn dat ze tenminste nog security updates gaan uitrollen. Een vergelijkbare discussie is al eerder gevoerd hierover in Ravefiend in "Garantie bij security issues telefoons?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Er zit een verschil tussen een upgrade en een update en niet alleen de letters ;)
Je koopt een toestel van 103 euro ex btw, daarvan moet de winkel nog winst maken en het toestel zal ook nog vervoert moeten worden. Hoeveel winst denk je dat motorola (lenovo) erop maakt?

Ze geven je updates, dat is al goed opzich maar verwacht er geen upgrades van. Zoiets had je eigenlijk van te voren kunnen verwachten bij deze prijsrange ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ravefiend schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:48:
Je mag trouwens al tevreden zijn dat ze tenminste nog security updates gaan uitrollen. Een vergelijkbare discussie is al eerder gevoerd hierover in Ravefiend in "Garantie bij security issues telefoons?".
Alsof je veel aan een security update hebt die veel te laat komt en ook nog maar de helft patched...
redbullet schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:36:
Er zit een verschil tussen een upgrade en een update en niet alleen de letters ;)
Je koopt een toestel van 103 euro ex btw, daarvan moet de winkel nog winst maken en het toestel zal ook nog vervoert moeten worden. Hoeveel winst denk je dat motorola (lenovo) erop maakt?

Ze geven je updates, dat is al goed opzich maar verwacht er geen upgrades van. Zoiets had je eigenlijk van te voren kunnen verwachten bij deze prijsrange ;)
Probleem is niet zozeer wat je kunt verwachten, maar wat er beloofd werd.

Doet mij denken aan Sony met PS Vita, beloftes werden niet uitgevoerd waardoor ze fikse problemen kregen en enorm veel kritiek.

Gewoon als bedrijf geen updates beloven als je het niet kunt of wilt waarmaken, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 20:59
Ik kan mij vinden in de bovenstaande reacties, en heb besloten geen moeite meer te doen bij Mediamarkt en Motorola. Ik kan voor 103 euro natuurlijk niet veel verwachten, maar gezien de belofte voel ik me door Motorola bedrogen. Als ze dit hadden gezegd was ik waarschijnlijk voor de Moto G gegaan. Op het eerste gezicht was de keuze tussen de Moto E en G namelijk vrij makkelijk.

Nu voorlopig maar even Cyanogen draaien:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Toen Motorolla van eigenaar wisselde ging ik er eigenlijk al van uit dat de support minder zou worden en jammer genoeg word dit nu ook bevestigd.

De E en G verkochten zo goed omdat de hardware en de support goed waren en de nieuwe eigenaar heeft dat niet door en ik ga er vanuit dat met zijn tijd de verkoopcijfers van de E en G achteruit zullen gaan aangezien ik er vanuit ga dat steeds minder mensen het toestel zullen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gewoon even melden, dat je sinds enkele dagen de Nightly van CM13 kan downloaden, gebaseerd op Marhsmallow ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Misschien, maar Motorola heeft er zelfs actief mee geadverteerd... Dat vind ik toch wel rieken naar bewuste misleiding.

http://www.androidpolice....ding-them-after-219-days/

Niet dat je er ver mee gaat komen, daar zijn deze bedrijven veel te log en groot voor.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Tja, leuk en aardig maar hoe lang moeten wij erop wachten? Ik bedoel in de VS is 5.1 allang uit voor de Moto E 2015, en hier in EU is deze nog steeds niet uit (na 7 maanden dat VS deze kreeg).

Momenteel ben ik van plan om over te stappen op CM, die draait al langer vrij stabiel op 5.1.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Zelf zit ik op een Samsung s4 met Android 4.4.2 en mij boeit die hele marshmellow en lollypop mij niks.
Mijn toestel werkt en daar gaat het om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als consument kun je het beste 'stemmen' / een signaal laten horen met je koopgedrag.

Gewoon de volgende keer kiezen voor een merk dat haar eigen besturings maakt, en niet eentje die een besturingssysteem op basis van een reclamemaker levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:43
Toch wel update naar 6.0

http://m.gsmarena.com/and..._after_all-news-15418.php

Edit. Zie net dat het al gemeld is.

[ Voor 15% gewijzigd door Garret1410 op 09-12-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Zoals ik al eerder zei, leuk die belofte van 6.0 op de Moto E 2015, echter wachten de meesten in EU nog steeds op 5.1...

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Actie in de diepvries. Ze hebben de E toegevoegd voor marshmallow.

[ Voor 9% gewijzigd door horizon1978 op 10-12-2015 02:28 ]

• flashingst
  • Laatst online: 27-08 23:07
Interessant. Sinds dit bericht twijfel ik toch weer om over te stappen op de E vanaf mijn trouwe iPhone 4. Hoe zit het tegenwoordig met de patches/updates voor beveiligingslekken en dergelijke (stagefright etc)? Is de telefoon hier nu helemaal tegen gepatched of is hij nog steeds "vulnerable"? Zijn er toevallig Moto E 2015 bezitters die hiervan op de hoogte zijn?

• Mizgala28
flashingst schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:36:
Interessant. Sinds dit bericht twijfel ik toch weer om over te stappen op de E vanaf mijn trouwe iPhone 4. Hoe zit het tegenwoordig met de patches/updates voor beveiligingslekken en dergelijke (stagefright etc)? Is de telefoon hier nu helemaal tegen gepatched of is hij nog steeds "vulnerable"? Zijn er toevallig Moto E 2015 bezitters die hiervan op de hoogte zijn?
Ik kreeg de Stagefright patch, voor de patch 7 v/d 8 lekken, na de patch 4 v/d 8.

Kennis kreeg voor zijn Samsung ook Stagefright patch, na de patch ook maar 5 v/d 8 lekken gedicht.

Het lijkt erop dat alleen Cyanogenmod en Nexus gebruikers die lekken werkelijk niet meer hebben...

Echter is er wel een op Android 5.1.1 gebaseerde officiële Cyanogenmod voor de Mpto E LTE, en ik denk dat de Android 6.0 variant ook onderweg is aangezien Motorola de update voor de Moto E 2nd ook gaat uitbrengen.

(alleen de 4G model van de Moto E krijg Android 6.0, de 3G model heeft namelijk een zwakkere Snapdragon 200 waar de 4G variant de Snapdragon 410 heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:31
Eerst zien, dan geloven.
Al moet ik zeggen dat de telefoon verrassend goed werkt zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Motorola moto E 2015 gekocht. Maar vind dat hij nogal langzaam oplaadt.
Heeft hier iemand ook problemen mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:48:
Ik heb ook de Motorola moto E 2015 gekocht. Maar vind dat hij nogal langzaam oplaadt.
Nee, alhoewel van 0% naar 100% binnen 2,5 uur valt mee.

Wat ik wel heb is dat de glas van het scherm loslaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 12:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Iemand al die update? Ik zit nog steeds op 5.0.2

nieuws: Lenovo begint met update naar Android 6.0 voor Moto E 2015

[ Voor 65% gewijzigd door MrMarcie op 20-03-2016 19:36 . Reden: Link toegevoegd ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat kun je doen? Heel simpel: Cyanogenmod. Ik heb ook een Moto E 2015. Cyanogenmod draait fantastisch, en ik verwacht binnenkort wel een Cyanogenmod met 6.0.1 (ik heb ook een Moto E 2014 en vreemd genoeg is daar wel een Cyanogenmod met 6.0.1 voor, die uitstekend functioneert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

SvMp schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:06:
Wat kun je doen? Heel simpel: Cyanogenmod. Ik heb ook een Moto E 2015. Cyanogenmod draait fantastisch, en ik verwacht binnenkort wel een Cyanogenmod met 6.0.1 (ik heb ook een Moto E 2014 en vreemd genoeg is daar wel een Cyanogenmod met 6.0.1 voor, die uitstekend functioneert).
Moet ik dat maar eens in het weekend gaan proberen.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

De eerste CyanogenMod 13 voor de Moto E 2015 LTE (Surnia) is gisteren gereleased! Te halen op https://download.cyanogenmod.org/?device=surnia

Nog geen ervaring mee, m'n moeder heeft deze telefoon en zal hem binnenkort upgraden. Maar eerst via TWRP dan maar een nandroid backup maken zodat 'ie weer terug kan naar CM12.1 mocht het nodig zijn :P

(thread op XDA: http://forum.xda-develope...od-13-moto-e-lte-t3329100 -- waar ik lees dat je misschien een nieuw modem moet flashen, zal laten weten of dat hier nodig was) --Update: yep, was nodig. Zie http://forum.xda-develope...to-e-2015-modems-t3296044, ik bleek surnia_reteu-user 5.1.1 LPI23.72-66 5 release-keysM8916_2020617.29.03.21.45R
Modem Version: M8916_2020617.29.03.21.45R nodig te hebben.

Recovery TWRP 3.0 is er wel, maar helaas nog niet via de TWRP site zelf. Via XDA te halen op http://forum.xda-develope...overy-moto-e-lte-t3137649

-- Edit: hmmm, er is iets mis. Tijdens setup krijg ik continu meldingen dat de Play Store gestopt is. Eens uitzoeken wat er loos is.

-- Edit #2: uiteindelijk maar terug gegaan naar CM12.1 - maar op mijn Nexus 6P liep ik tegen hetzelfde probleem aan toen ik na een paar dagen PureNexus ROM terug wou naar CM13. Uiteindelijk met de CM13 build van 21-03 en de OpenGApps build van 21-03 (die ik hier nog had staan) alles weer normaal werkend gekregen. Denk dat er iets met de nieuwere OpenGApps builds mis is - of met de nieuwere CM13 builds -- of iets met een combo van beide. Ik wacht wel een paar dagen en probeer de Surnia dan opnieuw te updaten.

-- Edit #3: eenmaal geïnstalleerd werkt het allemaal prima, CM13 updaten gaat goed en de Play Store blijft ook goed werken. Dus oude CM13 build met wat oudere OpenGApps was de succesvolle combo. Eenmaal up and running kan gewoon normaal geüpdate worden.

[ Voor 131% gewijzigd door Wildfire op 12-04-2016 15:12 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Nou, vanochtend kwam eindelijk de Android 6 update binnen, _/-\o_ :)
Update draait nu, straks maar eens zien wat het is en of het lekker draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
MrMarcie schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:20:
Nou, vanochtend kwam eindelijk de Android 6 update binnen, _/-\o_ :)
Update draait nu, straks maar eens zien wat het is en of het lekker draait.
Hier nu ook. Al liep 't toestel al verbazingwekkend vlot. Enige misser was voor mij de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mizgala28 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:58:
(alleen de 4G model van de Moto E krijg Android 6.0, de 3G model heeft namelijk een zwakkere Snapdragon 200 waar de 4G variant de Snapdragon 410 heeft)
En waarom zou daar geen 6.0 op kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:48:
Met welke oplader? Met USB schiet het niet zo op, met een 5W tablet lader van de Nexus 7 gaat het al een stuk rapper.
Updates? Welke updates?
En waarom zou je geen upgrades mogen verwachten?
Dat Lenovo het toestel (eigenlijk) voor een te lage prijs verkoopt is hun fout..

[ Voor 37% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-04-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
Wildfire schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:57:
-- Edit: hmmm, er is iets mis. Tijdens setup krijg ik continu meldingen dat de Play Store gestopt is. Eens uitzoeken wat er loos is.
offtopic:
Ik heb een Moto G en ik herken dit issue (en dat van het flashen van de radio) toevallig. Tweede poging ging beter. :)
van: http://forum.cyanogenmod....play-services-has-stopped

"Hi there, the issue you are facing is that you need to do a clean flash of the build and gapps from recovery. When you wipe from recovery, make sure to wipe /data, /cache and /system, then flash the builds. Gapps live in /system, and the issues you're having relate to the old gapps builds that are still residing in that directory and interfering with the new installation."

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Cyphax schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:03:
[...]

offtopic:
Ik heb een Moto G en ik herken dit issue (en dat van het flashen van de radio) toevallig. Tweede poging ging beter. :)
van: http://forum.cyanogenmod....play-services-has-stopped

"Hi there, the issue you are facing is that you need to do a clean flash of the build and gapps from recovery. When you wipe from recovery, make sure to wipe /data, /cache and /system, then flash the builds. Gapps live in /system, and the issues you're having relate to the old gapps builds that are still residing in that directory and interfering with the new installation."
Mijn probleem was al opgelost hoor en had niets met bovenstaande te maken, aangezien het al om een clean install ging na een complete factory wipe van het apparaat.

Het was een bug in bepaalde CM13 versies van die periode. Ik heb toen een oudere CM13 build gepakt en voor de zekerheid ook een oudere OpenGApps build en toen ging alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:40:
[...]

En waarom zou daar geen 6.0 op kunnen?
Vraag dat aan Motorola, Snapdragon 200 heeft 2 cores maar is even snel als de 410, echter denk Motorola daar anders over.

SD410 is een quad-core trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 13-04-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:53:
Vraag dat aan Motorola, Snapdragon 200 heeft 2 cores
Is dat zo? Volgens mij is de SD200 4x A5 of A7.
maar is even snel als de 410
Ongeveer even snel.

https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:38:
[...]

Is dat zo? Volgens mij is de SD200 4x A5 of A7.

[...]

Ongeveer even snel.

https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/200
Apart, overal wordt gezegd dat de Moto E met de SD200 een dual core is, zelfs als je een app of benchmark start geeft deze aan dat het 2 cores heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het 2014 of het 2015 model?

http://www.gsmarena.com/motorola_moto_e_(2nd_gen)-6986.php

Er is toch inderdaad ook een dual-core SD200, lang leve Qualcomm..

[ Voor 28% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-04-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Gister Android 6.0 op Moto E 2015 ontvangen.

Dit ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:08

P_Tingen

omdat het KAN

Dochterlief heeft een Moto E 2015 met inderdaad ook een update naar Android 6, maar klaagt dat sinds de update (dinsdag) de batterij sneller leeg gaat. Meer mensen ervaring mee?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

P_Tingen schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:54:
Dochterlief heeft een Moto E 2015 met inderdaad ook een update naar Android 6, maar klaagt dat sinds de update (dinsdag) de batterij sneller leeg gaat. Meer mensen ervaring mee?
Mijn moeder heeft met CyanogenMod 13 (ook Android 6 dus) hetzelfde. Batterij gaat duidelijk minder lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Hier vorige week geupdate naar 6.
Ik merk wel dat de batterij wat minder lang meegaat. Maar schokkend is het niet. Red nog gemakkelijk een dag, en waarschijnlijk een 2de. Voorheen met gemak een 2de alleen neem ik die gok nu niet meer. Omgerekend zit ik op 2,9 % per uur verbruik gemiddeld.
Dan gebruik ik hem smorgens tussen 5 en 8 voor internetten, mailen, nieuws lezen, appen. Dan tussen 12 en 13 uur hetzelfde. En van 15 uur tot slapen zeg maar gewoon voor wat appen, facebook, internetten en mailen.
De tijden daartussen is het wat appen en mail lezen.
Dus ik ben wel tevreden nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik vermoed dat dat door de encryptie in marshmallow komt.
Weinig aan te doen, behalve een custom rom/kernel fashen waardoor je de encryptie uit kunt zetten.
Of kun je encryptie in CM ook uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Encryptie wordt niet aangezet tijdens de update naar 6 hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ligt ook meer aan dat vervloekt buggy doze mode dat de accu moet besparen in stand-by.

Kennis met de Moto E 2nd haalt makkelijk 1 tot 1,5 dag, maar daarvoor haalde hij volle 2 + ochtend de volgende.

Ik heb op mijn LG G3 ook 6.0, ervoor prima accuduur van makkelijk 1 dag, nu zeurt dat ding om een lader tegen begin van de avond aan, zo ook bij mijn partner.

Andere kennis kreeg 6.0 op zijn Galaxy S6, hetzelfde liedje, accu duur is verslechterd.

Allemaal hebben wij een factory reset gedaan, kennis met de Moto E 2nd wou CM13 installeren maar ook daar is de accu duur met 6.0 nogaal belabberd.

Ligt aan Marshmallow, Nexus telefoons hadden er ook last van en blijkbaar zijn de bugs in doze gefixed in de devloper preview van android N, maar ik betwijfel of de Moto E 2nd of mijn LG G3 die ooit officieel zullen zien, hopen op een wonder via Cyanogenmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:23:
Ligt ook meer aan dat vervloekt buggy doze mode dat de accu moet besparen in stand-by.
Linkje? ;)
Over welke bugs hebben we het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:04:
Encryptie wordt niet aangezet tijdens de update naar 6 hoor
Encryptie staat toch standaard aan in MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ASW1 schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:20:
[...]

Encryptie staat toch standaard aan in MM?
Alleen als de telefoon met MM geleverd wordt.
Pagina: 1