Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:58
Een gevalletje wat als.....

Ik de dedicated GPU van een laptop afhaal die ook een integrated GPU heeft?

Ik heb een moederbord liggen van een laptop met een Radeon HD 6320 en een Radeon HD 6470M. Als ik daar de BGA package vanaf soldeer, snapt het lappie dat? Of moet er meer af om hem op de integrated over te laten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Je laptop gebruikt toch gewoon de onboard gpu als hij niet zwaar gestrest word. En zodra je de gpu kracht nodig hebt word onboard ingeschakeld. Waarom zou je dst niet willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Vraag me af of je AMD's variant van Optimus (en Nvidia's Optimus zelf ook) wel zo kan aanpassen zonder dat de firmware enz. over de kop gaat omdat er wat onderdelen missen...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
Oh ja. De dedicated GPU is kapot, vandaar. Ik dacht er af halen en dan zou het zomaar "opgelost" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:08

Nemesizz

Untouchable

Folke schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:39:
Oh ja. De dedicated GPU is kapot, vandaar. Ik dacht er af halen en dan zou het zomaar "opgelost" zijn.
Ik vrees dat wanneer je de dedicated GPU los soldeert, dat het systeem helemaal niet meer start omdat je dan geen gesloten circuit meer hebt.
Heb dat een keer gehad met 2 Acer laptops met de beruchte (Geforce) soldeer breukjes in de GPU, laptop startte helemaal niet meer (zelfs de HDD ging niet meer aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
Als de GPU geen goed contact maakt dan start de boel idd niet. Maar er helemaal af, heeft iemand dat al eens gedaan?
Pagina: 1