Externe HD werkt niet in USB 3.0 poort, wel in 2.0 poort

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:00
Beste Tweakers,

Vanavond mijn nieuwe HP Spectre X360 in ontvangst genomen. Probeerde net bestanden over te zetten vanuit mijn externe harde schijf, de Western Digital My Passport met USB 3.0 (versie van +- 4 jaar geleden). Maar deze schijf wordt niet herkend. Mijn USB 2.0 stick wel. Gelijk geprobeerd in de laptop van mijn vriendin: daar werkt de WD wel in de USB 2.0 poort, maar niet in de USB 3.0 poorten.

Zie ik iets simpels over het hoofd (bijvoorbeeld een setting in Windows 10)? Of kan het zijn dat de USB 3.0 connectiviteit van mijn WD kapot is? Of moet ik met de driver in de weer (welke overigens goed functioneert volgens apparaatbeheer).

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Heeft windows update al gedraaid? Met daarna een warme herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Reepje schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:43:
Heeft windows update al gedraaid? Met daarna een warme herstart.
Ja, en ook al herstart met HDD ingeplugd. Zal morgen even kijken pf er vanuit HP nog updates beschikbaar zijn, maar omdat het ook op een andere laptop zo was (recent ge-update naar Windows 10) leek het me niet per se daaraan te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12
Staat er wel genoeg stroom op de USB 3.0 poort? Hoor je de HDD op spinnen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Jumpman schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:26:
Staat er wel genoeg stroom op de USB 3.0 poort? Hoor je de HDD op spinnen?
Ja, ook dat! Overigens ook geprobeerd met laptop aan netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 15:48

WCA

Chipset driver / USB3.0 chip driver geupdate?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
USB2 of 3 zou niet mogen uitmaken. Behalve de hogere snelheid van usb3 is een ander groot verschil dat usb3 meer stroom kan leveren.
Als het echter op verschillende systemen niet werkt (en je een netadapter gebruikt voor de stroom) is een logische conclusie dat je usb kabeltje en/of de contacten niet meer goed zijn. Ander kabeltje proberen om de kabel zelf uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 15:48

WCA

Reepje schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:05:
USB2 of 3 zou niet mogen uitmaken. Behalve de hogere snelheid van usb3 is een ander groot verschil dat usb3 meer stroom kan leveren.
Als het echter op verschillende systemen niet werkt (en je een netadapter gebruikt voor de stroom) is een logische conclusie dat je usb kabeltje en/of de contacten niet meer goed zijn. Ander kabeltje proberen om de kabel zelf uit te sluiten.
Wat wel het verschil kàn maken, is het feit dat de drivers voor de aansturing van de poorten anders zijn. Het kan dus zijn dat als je de drivers update, (niet met zo'n gare driver update tool maar gewoon handmatig) dat het weer werkt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Ik ben hier op zoek naar de driver, maar zie niet welke ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Update: Heb de kabel geprobeerd van een externe hdd van een kennis: die werkt wel! Blijkbaar is het USB 3.0 gedeelte van de kabel kapot?

Maakt het uit met welke kabel (merk) ik 'm mee vervang?
Pagina: 1