Kan Windows 8 niet opnieuw clean installen: EFI NTFS ipv FAT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-09 16:18
Ik wou mijn pc clean installen, aangezien ik hem verkoop.
Ik krijg echter Windows niet opnieuw geïnstalleerd!

Als ik wil installen, krijg ik melding zoals in afbeelding in bijlage.
Ik heb ook mijn partities bijgevoegd (heb ik niets aan veranderd, maar wel allemaal geformatteerd.

Wat moet ik nu doen? :-(

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/4smxnphp9/20151029_214203.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/ohinyy3c1/20151029_214307.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Heb je Windows pas later gekocht dan je PC? Anders heb je geen herstel partitie op je PC of heb je die ook geformateerd?

Mij lijkt de foutmelding eigenlijkt vrij duidelijk, namelijk volgens mij moet je gewoon de partitie waarop je Windwos 8 wilt installeren formateren als FAT32 en niet als NTFS.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeehond op 30-10-2015 10:48 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je wil kan gewoon vanuit Windows.
http://windows.microsoft..../restore-refresh-reset-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21
In de bios ff efi uitzetten en secure boot ,
Dan kan je booten van cd, en instal windows

gewoon als ntfs

[ Voor 9% gewijzigd door binbero op 29-10-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

We zien wel station 0 partitie 2, maar wat is partitie 1 daarvan? De melding is redelijk duidelijk, de ESP (EFI System Partition) is NTFS geformatteerd en dat hoort niet. Wil je 't oplossen, dan kan je via diskpart die partitie naar FAT32 formatteren, maar via Gparted kan dat ook. Genoeg tools die je die mogelijkheid geven.

Als de bedoeling is dat je Windows op station 1 installeert en alle partities mogen weg, kan je die ook gewoon verwijderen. De installer maakt dan zelf de juiste partities aan of je maakt er zelf een aan waarna het de benodigde zelf toevoegd (met melding erbij dat-ie dat heeft gedaan).

@-zeehond,
Dat is niet de foutmelding en ook niet de oplossing. De laatste keer dat je Windows op FAT32 moest installeren is uit 't Win9x tijdperk en die hebben we al zo'n 15 jaar achter ons liggen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Plaatjes zijn niet op alle platformen goed te lezen. (En zijn over een paar maanden verdwenen zodat anderen met dezelfde vraag dot topic niet meer vinden). Kan je de meldingen ook even intypen in je topicstart? Dat zal je toch al gedaan hebben zodat je er op kunt zoeken op Google oid, zodat het slechts copypasten is.
Dan kunnen mensen die willen meedenken ook makkelijker meedenken en helpen zoeken.

Ik pas de topictitel een beetje aan: 'Hulp!' er uit (dat geldt voor 80% vd topics), de situatie er in :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Hero of Time
Oeps faal, Ik streep hem even door. Bedankt voor de info.

Ik heb ook niet op de foutmelding in google gezocht om te kijken om te kijken wat ik dacht ook juist was.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zeehond schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:48:
@Hero of Time
Oeps faal, Ik streep hem even door. Bedankt voor de info.

Ik heb ook niet op de foutmelding in google gezocht om te kijken om te kijken wat ik dacht ook juist was.
Je hoeft niet eens te zoeken om te weten wat de foutmelding betekend. ;) Je hebt 'm gewoon verkeerd gelezen en begrepen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Hero of Time schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:32:
[...]

Je hoeft niet eens te zoeken om te weten wat de foutmelding betekend. ;) Je hebt 'm gewoon verkeerd gelezen en begrepen.
Klopt maar dan had ik mischien wel wat eerder :F gedaan, en niet pas nadat ik hier erop gewezen ben dat ik de melding verkeerd gelezen en begrepen heb :) .

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Dat die EFI-partitie FAT32 is kan wel kloppen. Deze EFI-partitie heeft geen rechten-instellingen nodig en is niet bepaald groot in formaat. FAT32 is daarvoor een prima indeling. Dit kan je hier terug lezen voor UEFI/GPT gebaseerde configuratie. Daar staat de indeling gevisualiseerd en een stukje voorbeeldcode waarin de EFI-partitie als FAT32 aangemaakt zou moeten worden.

Voor de geïnteresseerden staat hier dezelfde info voor een BIOS/MBR configuratie.
Pagina: 1