Toon posts:

4K modellen PS4/Xbox One

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ergens gelezen dat er misschien 4k compatitible versies van de consoles gaan komen.

Iemand die hier meer van weet, meer informatie heeft?

Want ik wil een console kopen, maar kan dan misschien beter wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
Blijven geruchten, al twijfelt Sony wel over een krachtiger model uitbrengen;
http://www.geek.com/games...-ps4-is-possible-1638123/

Maar of ze daarmee daadwerkelijk ''betere'' games bedoelen of dat je 4K Netflix kan kijken is onduidelijk.
Ik zou gewoon kopen als je nu een goede aanbieding ziet, upgraden kan later altijd nog als het uberhaupt gaat gebeuren, wat ik betwijfel. Eerder een Slim versie die nog zuiniger is en 4K Netflix kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:41

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Gezien het feit dat ze huidige consoles het nu amper halen om in full hd een goeie framerate neer te zetten, lijkt 4k me niet echt heel reëel. Dat zou betekenen dat zo'n beetje alle hardware vervangen zou moeten worden om games nog een beetje speelbaar te houden.

Als het al komt lijkt het me inderdaad enkel voor Netflix enzo, niet voor games.

[ Voor 7% gewijzigd door Meelobee op 30-10-2015 09:51 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 20:34
In principe ondersteund de PS4 al 4K toch? De hardware is alleen niet krachtig genoeg om ook daadwerkelijk een 4K game op het scherm te toveren maar 4K video zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Elke game kan nu al gewoon in 4K worden gemaakt hoor, je draait alleen de grafische aspecten van de game volledig terug.

Ik had eerder dit jaar al het idee, maak een 'elite' versie van beide consoles, geef games 2 'grafische settings' en afhankelijk op welke console je speelt, krijg je dus settings A of B, zoals PC's al low/medium/high settings hebben.

Maarja, als een Ubisoft/EA 2x kan verdienen aan verkopen van hun games, zal dat bij mogelijke nieuwe consoles wel ook het geval zijn :P

[ Voor 61% gewijzigd door SinergyX op 30-10-2015 10:07 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Mezzid schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:45:
Blijven geruchten, al twijfelt Sony wel over een krachtiger model uitbrengen;
http://www.geek.com/games...-ps4-is-possible-1638123/

Maar of ze daarmee daadwerkelijk ''betere'' games bedoelen of dat je 4K Netflix kan kijken is onduidelijk.
Ik zou gewoon kopen als je nu een goede aanbieding ziet, upgraden kan later altijd nog als het uberhaupt gaat gebeuren, wat ik betwijfel. Eerder een Slim versie die nog zuiniger is en 4K Netflix kan afspelen.
Je denkt toch hopelijk niet serieus dat men overweegt een PS4 uit te brengen die 4K gaming ondersteunt?

Dit zal puur voor films zijn (Netflix e.d.).

Ik betwijfel of de PS5 überhaupt 4K gaat redden. In sommige gevallen nu wordt 1080p al niet eens gered en 60fps kun je bij 90% van de games ook op je buik schrijven. De stap naar 4K is veel te groot, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:36:
Ik had ergens gelezen dat er misschien 4k compatitible versies van de consoles gaan komen.

Iemand die hier meer van weet, meer informatie heeft?

Want ik wil een console kopen, maar kan dan misschien beter wachten?
Dat zou zeer apart zijn. Daarmee geven ze een klap in het gezicht van alle mensen die dan opeens een "oude" PS4 hebben. Levert ook gezeik op met games die er misschien wel slechter uitzien op 4K dan op 1080P (omdat daarvoor de beeldkwaliteit te ver terug geschroeft moet worden) en gezeik van mensen die de verkeerde games gaan kopen.

Wil je 4K, dan koop je een PC.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:16
Ik zit nu al met mn neus op een 1080p 42 inch te spelen en het ziet er gewoon goed uit. Vooruitgang is goed, maar op dit moment acht ik het geen meerwaarde. Zeker niet als je op de bank zit. 1080p gaming is voor mij meer dan prima, hoewel met VR er wellicht beperkingen om de hoek komen kijken. Maar voorlopig zit ik geen verschil. Zeker niet als ik continu moet wegduiken voor boze NPC's en in het rond vliegende projectielen.

4K nu weer 8k. Allemaal leuk, als je op de voorste rij in een imax theater je game aan het spelen bent.

IPV de megahertzen race hebben we het nu over de resolutierace. Net zoals bij camera's. Iedereen roept elkaar na dat meer beter is.......Beter voor de omzet ja, omdat lifcycles van producten op deze manier steeds korter worden.

Ik heb een telefoon met 720p, dat wordt tegenwoordig in reviews als een minpunt gezien...op een telefoon!
Alsof ik met een loep het scherm moet bekijken......

En als je camera geen 20MP heeft, dan is ie niet goed.......vervolgens print bijna niemand meer foto's uit op A0 formaat. Ik heb thuis nog prachtige foto's op standaard formaat, gemaakt met een 2,2 MP camera uit begin jaren 2000. Prima ding en ging nog lang mee.

Kortom, sony doet zijn best maar en moet wel heel overtuigend zijn. Zolang ze maar niet met de smoezen komen, dat sommige games niet op de "oude" console komt, omdat het grafisch niet te doen is. Dat is de grootste onzin en dus corporate chantage imo. Dit verwacht ik dan ook niet. Dat zou ze bij de opvolger van de PS4 namelijk de das omdoen.

Daarnaast zijn er genoeg gamers, die nog geen 4k tv hebben en zomaar een nieuwe TV EN een nieuwe PS4 kopen.

Ik zou sowieso geen 4k tv kopen als de 1080p variant goedkoper is, of ik voor hetzelfde geld een beter type met een lagere resolutie kan kopen (bijvoorbeeld OLED) Uiteindelijk is resolutie maar een klein deel van de beleving. Als de ghosting slecht is, of het contrast zwak, de kleuren onnatuurlijk. Daar erger je je meer aan dan de resolutie, waar LCD sowieso al slecht in is. Als een game 1080p doet en alles is aan het bewegen, dan verliest LCD ook resolutie. Plasma niet overigens, maar mij is het nooit opgevallen.

Voorbeeldje is voetbal op tv. Bij panning wordt op een LCD dat mooie gras een groen vlak. Bij Plasma zie je nog de oneffenheden (de sprietjes zeg maar)

Hop,hop,hop!

Pagina: 1