Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:38
Hoi allemaal,

Ik had al een tijdje de Logitech Bluetooth Audio Adapter in gebruik samen met mijn pc-speakers. Nu kreeg ik laatst zo'n zelfde soort apparaatje, maar dan van Philips cadeau. Hierdoor heb ik er dus eigenlijk eentje over.

Nu vroeg ik mij af, of het mogelijk is om een van deze apparaatjes in te (laten) bouwen in mijn auto (Opel Corsa-c uit 2006)? Zodat ik lekker muziek vanaf mijn smartphone kan afspelen over de (gewoon standaard, 'meegeleverde') speakers die in de auto zitten.

Helaas heb ik zelf niet zo veel kennis van auto's, laat staan van 'de binnenkant', dus ik vroeg mij af of een van jullie toevallig weet of dit (gemakkelijk of anders redelijk goedkoop) zou kunnen, voordat ik naar de garage ga met dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:42
Als je nou eens begint met het noemen van merk + type radio wat er in je auto zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 11:52

InFamous

excommunicado

Heb je een fabrieks radio of een aftermarket?

In de Corsa C uit 2006 zijn twee fabrieks radio's geleverd, de CD30 en de CD30 mp3.

De CD30 beschikt niet over een aux in aansluiting en is dus eigenlijk al een no-go.
De CD30 MP3 beschikt wel over een aux in aansluiting en is dus te gebruiken met de bluetooth adapter. Dan moet je alleen nog iets verzinnen om de 12VDC om te zetten naar 9VDC.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
ThinkPadd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:06:
Als je nou eens begint met het noemen van merk + type radio wat er in je auto zit :)
InFamous schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:32:
Heb je een fabrieks radio of een aftermarket?

In de Corsa C uit 2006 zijn twee fabrieks radio's geleverd, de CD30 en de CD30 mp3.

De CD30 beschikt niet over een aux in aansluiting en is dus eigenlijk al een no-go.
De CD30 MP3 beschikt wel over een aux in aansluiting en is dus te gebruiken met de bluetooth adapter. Dan moet je alleen nog iets verzinnen om de 12VDC om te zetten naar 9VDC.
Dan is het denk ik de CD30, want hij heeft geen aux-aansluiting.... Dan was het natuurlijk al een stuk makkelijk geweest. Is er misschien een manier om het via 'de achterkant' van de stereo in te (laten) bouwen?

De bluetooth adapter heeft overigens ook nog stroom nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

oscarwashere schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:03:
[...]

[...]

Dan is het denk ik de CD30, want hij heeft geen aux-aansluiting.... Dan was het natuurlijk al een stuk makkelijk geweest. Is er misschien een manier om het via 'de achterkant' van de stereo in te (laten) bouwen?

De bluetooth adapter heeft overigens ook nog stroom nodig...
Volgens de handleiding zit de aux aansluiting voor de CD30 MP3 bij het middenconsole.
Om deze te activeren volgens de handleiding:
AUX-ingang*
Om een op de AUX-ingang van uw auto aangesloten audiobron, bijv. een draag-bare cd-speler, via de luidsprekers van het Infotainment-systeem weer te geven, moet de audiobron geactiveerd worden:

De radio is ingeschakeld.
Sluit de audiobron op de AUX-ingang van uw auto aan.
Druk op de toets FM/AM tot "AUX" op het display verschijnt.
Indien je dit inderdaad niet hebt is er geen mogelijkheid op de huidige radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
InFamous schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:12:
[...]

Volgens de handleiding zit de aux aansluiting voor de CD30 MP3 bij het middenconsole.
Om deze te activeren volgens de handleiding:

[...]

Indien je dit inderdaad niet hebt is er geen mogelijkheid op de huidige radio.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/15ba14989fbd97e905451530b7e86457.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/7a4b35db07eb099d9e262be924086a61.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/e7fdee576b6fd2f7d4bd7312b291d7cb.png
Het gaat inderdaad om de CD30-variant, zoals te zien op foto 1, rechtsboven 8)7 8)7

Ik kwam geen aux-aansluiting tegen, maar wel een andere aansluiting. Ik zou niet weten hoe die heet, maar op foto 2 is te zien waar hij zit en op nummer 3 hoe hij eruit ziet. Zou dit iets bruikbaars zijn?

In ieder geval bedankt voor jullie hulp tot zover!

[ Voor 23% gewijzigd door oscarwashere op 30-10-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:50
oscarwashere schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:16:
Ik kwam geen aux-aansluiting tegen, maar wel een andere aansluiting. Ik zou niet weten hoe die heet, maar op foto 2 is te zien waar hij zit en op nummer 3 hoe hij eruit ziet. Zou dit iets bruikbaars zijn?
Dat is je OBD aansluiting, die wordt gebruikt om je boordcomputer uit te lezen in het geval van storing. Daar kun je helaas niks mis mee als het gaat om audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

oscarwashere schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:16:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het gaat inderdaad om de CD30-variant, zoals te zien op foto 1, rechtsboven 8)7 8)7

In ieder geval bedankt voor jullie hulp tot zover!
Helaas heb je dus inderdaad de CD30, hierop is helaas niks zomaar aan te sluiten.
Er zijn wel AUX (linkje) naar FM adapters te koop maar de geluidskwaliteit hiervan is om te janken. Daarnaast weet ik niet of deze werken met de nederlandse FM frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Is het niet zo dat die radio's soms ook nog eens alleen werken als ze via OBD 'gewhitelist' zijn? Ik heb dat zelf voornamelijk met het aanzetten van AUX of vervangen van RD head units in Citroen en Peugeot gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Gaat niet werken zonder de security codes, de oude radio moet afgemeld worden en de nieuwe aangemeld met de juiste codes. Deze codes zijn niet te achterhalen via OBD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 16:33
http://www.connects2.co.u...n.aspx?id=20220&p=CTCVX01 (ik heb er vroeger aandelen in gehad :) )

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Maar wat schiet je daarmee op? De bluetooth adapter heeft geen ingebouwde versterker, TS wil de bluetooth adapter op zijn huidige headunit aansluiten om zodoende te streamen vanaf zijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik begrijp dus dat het niet (gemakkelijk/goedkoop) mogelijk is. Jammer, maar helaas...
Iedereen bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:22
Er staan in dit topic een aantal zaken die voor deze generatie niet kloppen. De cd30 uit deze auto is van Blaupunkt, en wordt ook wel de zesknops variant genoemd. De negenknops variant van Grundig heeft achterop een aansluiting voor Aux in.

De cd30 mp3 zesknops variant is een stereo Aux in op te solderen. Deze wordt dan getriggerd door de Phone uitgang aan aarde te hangen. Er komt dan Extern in op het display te staan, en volume is te regelen met de knop. Zonder solderen werkt dit ook, maar dan is het mono ipv stereo. Op de CD30 van jou werkt dit niet.

Mocht je willen upgraden naar een cd30 mp3 heb je de security code van de auto nodig. Heb je deze niet kan je deze opvragen bij Opel voor een vergoeding of uitlezen uit de Instrument Control Cluster met een OP-COM. Geldt alleen voor de Corsa C en Meriva A.

In de Corsa C is overigens ook nog de CD70 NAVI icm boordcomputer en navigatie geleverd.

Opcom sluit je aan op die diagnose poort. Kan je oa ook Cruise Control mee activeren (sensor van de sloop halen en een cruise hendeltje, met opcom activeren en klaar), maar ook Comfort Closure, dan kan je met de sleutel de ramen sluiten.

Beste oplossing als je een CD30 hebt is naar mijn mening een Parrot MKi9100/9200 inbouwen. Dan heb je Bluetooth USB en Aux via een apart systeem. Klinkt prima icm de standaard speakers!
Pagina: 1