BSOD irql not less or equal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janwillemwind
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-02 20:56
Sinds ik Windows 10 heb geïnstalleerd op mijn laptop, krijg ik vaak tijdens het opstarten een bluescreen met de foutmelding "irql not less or equal". Het betreft een hp pavilion 15 238nd, die ik een paar maanden geleden heb gekocht.

Specs:
i5 5200u
nvidia 840M
1x 8gb ram
500gb hybride schijf

Als ik de dumpfile bekijk via BlueScreenView word het veroorzaakt door ntoskrnl.exe en heeft als bug check code 0x0000000a. Ik heb het volgende al gedaan:

-Via HP recovery alle standaard drivers opnieuw geïnstalleerd.

-Volgens Windows waren alle drivers up to date, maar ik heb via Driver booster alle drivers nog een keer gecheckt. Driver booster heeft toen nog een paar drivers ge updatet.

-Alles van Nivdia verwijderd en vervolgens van de Nvidia's officiële website de nieuwste driver geïnstalleerd.

-sfc /scannow uitgevoerd, er waren geen fouten gevonden.

-Windows scanning and repairing drive uitgevoerd, maar liep op 12% vast. Als ik via mijn computer een schijfcontrole uitvoer detecteert hij geen fouten.

-Een power reset gedaan (accu uit de laptop en een paar keer op de power on knop drukken).

-Memtest86 uitgevoerd, er waren geen fouten gevonden.

Wat ik nu nog wil gaan doen is Windows opnieuw installeren, maar ik heb vrij veel programma's die ik gebruik dus dat doe ik liever niet. Iemand enig idee hoe ik de bluescreen op kan lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Kan je dan niet beter teruggaan naar win 8.1
Je hebt vrij veel programmas, zoals je zelf zegt. Daar zit wellicht iets incompatible tussen.

Een programma dat vaak roet in het eten gooit is de virus scanner. Zet die eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Zou je eens de dumpfiles (c:\windows\minidump of c:\windows\memory.dmp) en de output van MSInfo ergens kunnen uploaden? (Start > Run > msinfo32). Wellicht dat we daar iets uit kunnen halen.